معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران:

بیماران مبتلا به کرونا بر روی تخت بیمارستان نیز تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند

بیماران مبتلا به کرونا بر روی تخت بیمارستان نیز تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند
کدخبر : 536600

​معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه بیماران مبتلا به کرونا حتی بر روی تخت بیمارستان نیز تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند، افزود: همچنین داروهای جدیدی که برای درمان بیماری کرونا تجویز می‌شود نیز براساس پروتکل‌های وزارت بهداشت تحت پوشش بیمه قرار دارد.

به گزارش شما واقتصاد به نقل از آی‌هینا، مهدی رضایی در نشست نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران با مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص اقدامات سازمان بیمه سلامت ایران در شرایط شیوع بیماری کرونا بیان کرد: اپیدمی کرونا باعث آسیب اقتصادی به اقشار مختلف جامعه شده است. پیش از شیوع این بیماری در برنامه روتین بیمه سلامت برای پوشش همگانی ارزیابی وسع صورت می گرفت که براساس میزان توانایی مالی سرانه بیمه ای افراد مشخص می شد ولی با توجه به وضعیت اقتصادی موجود این اقدام برای ۸۵ درصد از بیمه‌شدگان متوقف شد و به صورت رایگان تحت پوشش بیمه همگانی قرار گرفتند.

 

بیمه+سلامت+شماواقتصاد

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه 90 درصد خدمات بستری و 70 درصد خدمات سرپایی در مراکز تحت پوشش توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود، ادامه داد: در جمعیت روستایی با استقرار پزشک خانواده بیش از ۲۰ میلیون نفر تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار دارند، گفت: برای حمایت از کسانی که در خط مقدم کنترل اپیدمی کرونا فعالیت دارند پرداخت‌ها به موقع انجام می‌شود.

رضایی گفت: همچنین سازمان بیمه سلامت ایران به منظور بیماریابی فعال، پیگیری و قرنطینه بیماران در طرح ملی شهید سلیمانی با همکاری وزارت بهداشت مشارکت فعال دارد به نحوی که هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از منابع این طرح از سوی سازمان بیمه سلامت و دولت تامین اعتبار می شود

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: