بیمه ایران معین در مسیر افزایش سرمایه

بیمه ایران معین در مسیر افزایش سرمایه
کدخبر : 536634

​داریوش محمدی، مدیرعامل شرکت بیمه ایران معین تاکید کرده است: در حال حاضر سرمایه ثبتی این شرکت ۴۰۰ میلیارد تومان است که برنامه‌ریزی‌ها بر این اساس است که سرمایه شرکت به اهداف مدنظر خود یعنی حدود هزار میلیارد تومان نزدیک شود تا این مهم درنهایت باعث تحرکات و تحولات خوبی در بیمه ایران معین و به‌تبع آن مناطق آزاد و ویژه اقتصادی شود.

به گزارش شما و اقتصاد به نقل از دنیای اقتصاد؛ آنگونه که داریوش محمدی، مدیرعامل شرکت بیمه ایران معین تاکید کرده است: در حال حاضر سرمایه ثبتی این شرکت ۴۰۰ میلیارد تومان است که برنامه‌ریزی‌ها بر این اساس است که سرمایه شرکت به اهداف مدنظر خود یعنی حدود هزار میلیارد تومان نزدیک شود تا این مهم درنهایت باعث تحرکات و تحولات خوبی در بیمه ایران معین و به‌تبع آن مناطق آزاد و ویژه اقتصادی شود.

وی یادآور شد: افزایش سرمایه شرکت حدود ۶ ماه به طول انجامید، اما درنهایت با تلاش‌های صورت گرفته و با تایید مجمع عمومی در خرداد امسال، سرمایه شرکت از ۲۵۰ میلیارد تومان به ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت که مقرر است تا پایان آذر مجمع افزایش سرمایه ۵۶۰ میلیارد تومانی نیز برگزار شود که این افزایش از محل سود انباشته و مطالبات حال شده سهامداران انجام خواهد گرفت. محمدی فرآیند در حال انجام در خصوص افزایش سرمایه شرکت را به فال نیک گرفت و گفت: با افزایش ۴۰ درصدی سرمایه شرکت ایران معین، ما می‌توانیم تا پایان سال رقم ۵۶۰ میلیارد تومان و در گام‌های بعدی هدف ۱۰۰۰ میلیارد تومان را از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و سایر منابع محقق کنیم.

مدیرعامل شرکت بیمه ایران معین براین باور است که افزایش سرمایه و توانگری مالی شرکت، می‌تواند عامل بسیار مهم و مؤثری در تحقق اهداف شرکت شود و زمینه توسعه هرچه بیشتر فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی را در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فراهم آورد. به عبارتی، از آنجا‌ که افزایش سرمایه می‌تواند باعث رشد فروش، افزایش قبولی اتکایی، پرداخت به‌موقع خسارت و حفظ و احیای سهم از بازار شود، بنابراین می‌توان امیدوار بود که در آینده نه‌چندان دور، شرکت بیمه ایران معین از جایگاه مطلوب‌تری برخوردار شود و در عرصه بیمه‌گری نقش قابل‌توجهی را در مناطق آزاد ایفا کند.

 

 برنامه ورود به بازار سرمایه را داریم

محمدی با تاکید بر اینکه با تداوم این رویکرد، در بدو ورودم به شرکت ایران معین و با نظر سهامدار عمده شرکت، این مهم را در اولویت برنامه‌ها قرار دادیم تا بتوانیم هرچه سریع‌تر این موضوع را به نتیجه برسانیم که البته توفیقات به‌دست ‌آمده موید این موضوع است. برنامه بعدی شرکت پس از افزایش سرمایه، ورود به بازار سرمایه است و در تلاش هستیم که این هدف را در کوتاه‌ترین زمان عملیاتی کنیم.

به گفته مدیرعامل بیمه ایران معین، در حال‌حاضر این شرکت توانسته از لحاظ سرمایه در بین ۵ شرکت اول صنعت بیمه قرار بگیرد و سهم حدود ۵۰ درصدی از بازار مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را به خود اختصاص دهد. وی تاکید کرد: ما تلاش کرده‌ایم بر اساس نقش و وظیفه‌ای که بر عهده ما قرار گرفته، فعالیت حرفه‌ای بیمه‌گری را در مناطق آزاد انجام دهیم و ریسک‌های موجود در این مناطق را به شکل مطلوب پوشش دهیم.

وی افزود: از آنجا ‌که در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سرمایه‌گذاری‌های کلانی انجام می‌شود، ازاین‌رو مهم‌ترین رسالت بیمه‌های فعال در این مناطق، تامین امنیت و آرامش فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران این حوزه است تا این مهم باعث توسعه بیشتر این مناطق شود.

به گفته مدیرعامل بیمه ایران معین، در چنین فضایی، اگر شرکت بیمه‌ای نتواند خودش را از لحاظ توانگری مالی و افزایش سرمایه تقویت کند، بی‌تردید نمی‌توان از آن انتظار عملکرد مناسب را داشت. به‌عبارتی اگر ریسکی در این مناطق وجود دارد، به همان نسبت لزوم حضور شرکت‌های قوی بیمه‌ای احساس می‌شود که بتوانند ریسک‌های بزرگ را در این مناطق پوشش دهند و امنیت خاطر فعالان این مناطق را برآورده سازند.

محمدی با تاکید بر اینکه در همین راستا همواره سعی کرده‌ایم در مقاطع مختلف خودمان را قوی‌تر کنیم و توانگری مالی شرکت را ارتقا دهیم، افزود: این مهم بی‌تردید به ما کمک خواهد کرد که بتوانیم بازارمان را در این مناطق حفظ و در فضای رقابتی موجود نگران از دست دادن سهم بازارمان نباشیم.

 

 تلاش می‌کنیم در مناطق آزاد نقش ویژه‌ای داشته باشیم

به گفته این فعال صنعت بیمه، همواره انتقادات و نگرانی‌هایی مبنی بر فعالیت شرکت‌های سرزمین اصلی و به‌دست آوردن پرتفوی شرکت‌های بیمه‌ای فعال در این مناطق مطرح می‌شود که به‌نظر می‌رسد، در شرایطی که راهکار عملی برای رفع این مشکل وجود ندارد، شرکت‌های بیمه فعال در این مناطق باید با ارتقای سطح توانگری مالی و بهره‌گیری از کارشناسان توانمند بیمه‌ای، خود را قوی کنند تا بتوانند در این عرصه رقابتی حرفی برای گفتن داشته باشند. بی‌تردید در چنین شرایطی دلیلی وجود ندارد که ریسک‌های موجود در این مناطق و پرتفوی مناطق آزاد در اختیار شرکت‌های بیمه‌ای سرزمین اصلی قرار گیرد.

محمدی تاکید کرد: فعالیت شرکت‌های بیمه مناطق آزاد، فقط محدود به این مناطق است و نمی‌توانند در سرزمین اصلی فعالیت کنند، اما به دلیل مشکلاتی که بعضا از سوی شرکت‌های مناطق آزاد مبنی بر وجود مشکلات اقتصادی و رکود حاکم در این مناطق مطرح می‌شود، این درخواست همواره وجود دارد که بتوانند در سرزمین اصلی فعالیت داشته باشند.

به گفته مدیرعامل بیمه ایران‌معین، این موضوع در شرکت متبوع وی جزو برنامه‌ها و اهداف شرکت نیست چون بر این باوریم که این امر، باهدف اولیه تاسیس این شرکت منافات خواهد داشت. ضمن اینکه ما در همین مناطق هم توانسته‌ایم بازار خوبی به‌دست آوریم و موفقیت‌های خوبی کسب کنیم، هرچند با پتانسیل‌هایی که ایران‌معین دارد جای رشد وجود داشته و احیای بازارهای سودده از اولویت‌های ایران‌معین است.

 

 ارائه خدمات مطلوب، رمز ماندگاری در بازار رقابتی

به گفته مدیرعامل بیمه ایران‌معین، رمز ماندگاری در این بازار رقابتی، ارائه خدمات باکیفیت و متنوع به مشتریان و بیمه‌گذاران است. بی‌تردید اگر این مهم رعایت شود دیگر نگرانی از بابت حضور رقبا در این مناطق، وجود نخواهد داشت. در شرکت بیمه ایران‌معین، باوجود نیروی انسانی قوی و توانمند و همچنین سرمایه و توانگری مالی مطلوب توانسته‌ایم در کنار سایر شرکت‌های بیمه‌ای بزرگ، موفق عمل کنیم.

محمدی با این پیش‌بینی که در آینده نه‌چندان دور فعالیت شرکت‌های بیمه‌ای به شکل کاملا تخصصی خواهد شد و شرکت‌ها در سه حوزه جنرال، اتکایی و بیمه‌های زندگی به‌صورت تخصصی فعالیت خواهند کرد افزود: در چنین بازاری ضروری است شرکت‌های بیمه‌ای در هر یک از این حوزه‌ها عملکرد خوبی به نمایش بگذارند و توانمند و پرقدرت ظاهر شوند. باید بپذیریم فعالیت تخصصی شرکت‌های بیمه می‌تواند در توسعه صنعت بیمه و عملکرد بهتر شرکت‌ها موثر باشد و بی‌تردید ناگزیریم به این سمت حرکت کنیم.

این کارشناس صنعت بیمه ادامه داد: همان‌طور که پیش ‌از این تاکید شد، رمز ماندگاری شرکت‌های بیمه در ارائه خدمات مطلوب و باکیفیت است و بی‌تردید هر شرکتی برای به دست آوردن سهم بازار اقدام به نرخ‌شکنی و اعمال نرخ‌های غیرفنی کند، درنهایت از گردونه رقابت خارج خواهد شد.

وی در همین راستا به موضوع افزایش سرمایه شرکت باهدف توانمندتر شدن ایران معین اشاره کرد و گفت: بی‌تردید این مهم می‌تواند باعث تحولات اساسی در ساختار مالی شرکت شود و در این فضای رقابتی ما را کمک کند تا بتوانیم عملکرد خوبی در حوزه ارائه خدمات داشته باشیم.

وی همچنین افزایش سرمایه شرکت را گامی در جهت عملکرد مطلوب‌تر حوزه قبولی اتکایی شرکت دانست و افزود: کوچک ماندن در این بازار، می‌تواند ما را با مخاطرات جدی روبه‌رو کند، ازاین‌رو تمام تلاش ما این بوده است که شرکت را توانمند کنیم که قرار گرفتن ایران معین در سطح یک توانگری مالی دستاورد خوبی در این راستا بوده است.

 

 عملکرد شعب شرکت را روزانه رصد می‌کنیم

محمدی در ادامه اشاره‌ای به عملکرد ۶‌ماهه شرکت بیمه ایران معین داشت و تاکید کرد: اصلاح بودجه‌ریزی فروش شعب در سال ۹۹ و راه‌اندازی داشبورد مدیریتی و فراهم شدن پایش روزانه عملکرد شرکت از طریق سیستم فناوری از اقدامات اساسی بوده است که در شرکت بیمه ایران معین محقق شده و در حال حاضر با سیستم‌های شرکت، توانسته‌ایم تحقق بودجه فروش شعبه-رشته را به شکل روزانه رصد کنیم که این مهم درنهایت کمک خواهد کرد تا شعب زیان‌ده از شعب سودده تفکیک شود. در چنین شرایطی می‌توانیم برنامه‌ریزی کنیم که کدام شعب فروش بیشتری داشته باشند و کدام شعب کمتر بفروشد.

محمدی تصریح کرد: بر اساس رصد روزانه فروش شرکت، توانسته‌ایم در ۶‌ماه نخست امسال عملکرد بسیار خوبی داشته باشیم و معادل سود سال گذشته را در این مدت محقق کنیم.

نتایج نیمه اول سال‌جاری نشان از درستی استراتژی‌های در پیش ‌گرفته شرکت دارد. علاوه براین در حوزه بیمه‌گری توانسته‌ایم نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود ۴۰ درصد رشد را تجربه کنیم که این مهم در فضای رکودی حاکم بر اقتصاد و شیوع ویروس کرونا، موفقیت خوبی برای شرکت تلقی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در مدت مشابه سال گذشته سهم ثالث از پرتفوی شرکت حدود ۴۸ درصد بوده و این رقم در حال حاضر به عدد ۳۲ درصد رسیده است که از میانگین صنعت بیمه پایین‌تر است افزود: رشته پرریسک شخص ثالث در افزایش پرتفوی شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته نقشی نداشته است.

به گفته محمدی در راستای متوازن کردن پرتفوی شرکت نیز، با تلاش‌هایی که انجام‌ شده است، در حوزه انرژی توانستیم با حمایت شرکت بیمه ایران، در کنسرسیوم حوزه انرژی سهم داشته باشیم و اقدام به پوشش ریسک‌های این بخش کنیم.

 

 کرونا، بیمه را به اولویت‌های پایانی سبد برخی از بیمه‌گذاران تبدیل کرد

مدیرعامل بیمه ایران معین در ادامه صحبت‌ها به موضوع کرونا و تبعات منفی آن بر بخش‌های مختلف اقتصاد ازجمله صنعت بیمه اشاره کرد و گفت: واقعیت این است که کرونا همه دنیا را درگیر کرده و چالش‌های جدی را به وجود آورده است؛ اما در این ‌بین تاثیرپذیری که بخش‌های اقتصادی از این ویروس داشته‌اند بسیار بیشتر از سایر بخش‌ها بوده که صنعت بیمه هم از این قاعده مستثنی نیست.

به گفته وی ازآنجاکه کشور ما درگیر محدودیت تحریم‌های ظالمانه است، از این ‌رو تبعات منفی کرونا در کشور ما مشهودتر است. به‌طوری‌که با نگاهی به آمارهای موجود در صنعت بیمه به این موضوع پی می‌بریم که به دلیل فشارهای اقتصادی، پیش‌بینی می‌شود که بیمه در اولویت خرید افراد قرار نگیرد.

محمدی تاکید کرد: صنعت بیمه در حالی همواره تلاش کرده در فضای رقابتی، با ارائه طرح‌های حمایتی و تشویقی بخش بیشتری از جامعه ایرانی را به سمت خرید بیمه هدایت کند که در شرایط حال حاضر این ضرورت بیشتر احساس می‌شود و این مهم به یک موضوع بسیار ضروری تبدیل ‌شده است. در این راستا در شرکت بیمه ایران معین با این رویکرد که باید در شرایط سخت اقتصادی از بیمه‌گذاران حمایت‌های لازم انجام شود، طرح «مهر ایران معین» را به‌تازگی عملیاتی کرده‌ایم.

 

 اجرای طرح «مهر ایران معین»  با هدف کاهش فشار اقتصادی

وی با اشاره به آغاز طرح بزرگ تسهیلات بیمه‌ای «مهر ایران معین»  در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و ضرورت همراهی با بیمه‌گذاران در فضای اقتصادی متاثر از کرونا، بیمه ایران معین با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، امکان برخورداری از تسهیلات قرض‌الحسنه خرید بیمه‌نامه را در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فراهم کرده است.

مدیرعامل بیمه ایران معین در خصوص شرایط و ویژگی‌های این طرح گفت: در این طرح، مبلغ ۱۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای مشتریان و بیمه‌گذاران این شرکت در نظر گرفته‌ شده است که بازپرداخت آن در ۱۲ قسط خواهد بود. در این طرح مشتریان درازای این تسهیلات هیچ‌گونه سود و کارمزدی پرداخت نمی‌کنند و بازپرداخت اقساط صرفا بابت اصل تسهیلات است. تسهیلات در نظر گرفته‌شده در طرح «مهر ایران معین»، نیاز به ضامن ندارد و عملیات اداری اخذ این تسهیلات بدون مراجعه به شعب بانک و فقط از طریق شعب و نمایندگی‌های بیمه ایران معین انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این طرح بیمه‌های اتومبیل، آتش‌سوزی، حوادث و... را شامل می‌شود، یادآور شد: براین باور هستیم که در این طرح می‌توانیم فشار اقتصادی را که به بیمه‌گذاران تحمیل می‌شود، کم کنیم و خرید بیمه در شرایط اقتصادی فعلی کماکان در اولویت باشد.

 

 بیمه نباید از لیست خرید خانوارها خارج شود

وی تصریح کرد: یکی از اهداف مهم ما این است که بیمه از لیست خرید خانوارها و فعالان بخش‌های اقتصادی در مناطق آزاد و ویژه خارج نشود و این موضوعی است که در طرح «مهر ایران معین» دیده ‌شده است. انتظار ما این است که با توجه به اقبال خوب بیمه‌گذاران از این طرح در همین مدت کوتاه چندهفته‌ای، بتوانیم دستاوردهای خوبی را در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کسب کنیم.

مدیرعامل بیمه ایران معین همچنین تاکید کرد در صنعت بیمه خلأ تحولات دیجیتالی به‌شدت احساس می‌شود و گفت: کرونا اهمیت این موضوع را بیش از هر زمان دیگری آشکار کرده است و ناچاریم که به سمت این تحولات در صنعت بیمه حرکت کنیم. در این راستا لازم است در گام نخست مبانی و چارچوب فکری را در صنعت بیمه تغییر دهیم و در گام بعدی اقدام به اصلاح قوانین و مقررات بیمه‌ای داشته باشیم. بی‌تردید اگر تحولات به شکل زیرساختی و ‌اساسی انجام شود، نتایجی که حاصل می‌شود مقطعی و کوتاه‌مدت نخواهد بود و در بلندمدت می‌توانیم شاهد دستاوردهای مثبتی در صنعت بیمه باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: