مدیرعامل بیمه رازی:

صنعت بیمه باید همگام با رشد تکنولوژی محصولات مناسب طراحی کند

صنعت بیمه باید همگام با رشد تکنولوژی محصولات مناسب طراحی کند
کدخبر : 536923

آینده بیمه‌گری تا حد زیادی به تحول دیجیتال و لزوم توجه به این موضوع که با رشد فناوری بطور مداوم به ارائه محصولات بیمه‌ای جدید نیاز داریم، بستگی دارد.

به گزارش شما و اقتصاد به نقل از اخبارپول، مدیرعامل بیمه رازی با اشاره به اینکه عدم توجه به تحول دیجیتال در صنعت بیمه ریسک بزرگی را برای شرکتهای بیمه به همراه دارد، گفت: محسنات تحول دیجیتال در صنعت بیمه از ۳ منظر قابل بررسی است.

مجید بختیاری در پنل تخصصی آینده بیمه‌گری و تحول دیجیتال در صنعت بیمه که در حاشیه بیست و هفتمین همایش بیمه و توسعه بصورت آنلاین برگزار شد، اظهار کرد: تحولات حوزه ریسک، مخاطبان صنعت بیمه یا مشتریان و مجریان سه مقوله ای هستند که باید در زمینه تحول دیجیتال، به آن توجه کرد.

وی با اشاره به اینکه تحولات دیجیتال چه کمکی به صنعت بیمه می‌کند، تصریح کرد: از منظر تحولات حوزه ریسک، تکنولوژی خواه ناخواه در حال تکامل است و ما نیازمندیم این تحولات را شناخته و محصولات متناسبی را طراحی کنیم.

مدیرعامل بیمه رازی افزود: با ارائه اتومبیل‌های خودران، تاکسی‌های هوایی، هوش مصنوعی و مواردی چون این، ما نیاز به بیمه‌نامه‌های جدید داریم که باید در درون بدنه بیمه از منظر حوزه ریسک، تغییراتی رقم بزنیم.

وی ادامه داد: از منظر دوم یعنی مشتریان باید گفت که مخاطبان بیمه نیز دچار تغییرات جدی شده‌اند، به بیان دیگر تمایلات و علایق مشتریان دائما در حال تغییر است و صنعت بیمه باید خودش را با سبک زندگی بیمه گزاران هماهنگ کند.

بختیاری خاطرنشان کرد: شرکتهای بیمه باید تعاملات کسب و کاری مناسبی هم با مشتریان حقوقی داشته باشند و این نیازمند توان دیجیتالی بالاست.

وی ادامه داد: در مقوله مجریان صنعت بیمه، نیازمند آن هستیم که در درون ساختار بیمه‌ای کشور هم تغییراتی اعمال کنیم. به بیانی دیگر، مجریان صنعت بیمه اگر همگام با تحولات دنیای ریسک حرکت نکنند، نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.

مدیرعامل بیمه رازی افزود: با رشد تکنولوژی یک سری از کارهای روتین شرکتهای بیمه دیگر متعارف نیست. مثلا بازدید حضوری از محل در شرایطی که تکنولوژی می‌تواند زمینه بازدید را بصورت غیرحضوری فراهم کند، دیگر کارآمد نیست.

وی در پایان با اشاره به اینکه ما نیازمند این هستیم که به مبحث تحول به صورت اخص توجه کنیم، اذعان کرد: تحول و لزوم توجه به آن صورت مساله ما در صنعت بیمه است و ما به درک عمیق از واقعیت بیمه در کنار آن نیاز داریم و بعد ببینیم چقدر می‌توانیم خودمان را با تحولات پیش‌رو تطبیق بدهیم.

گفتنی است، بیست و هفتمین همایش بیمه و توسعه امسال با پنل‌های تخصصی مختلف ۲۲ تا ۲۶آذرماه به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: