مدیرعامل بیمه سامان:

تربیت نیروی انسانی متخصص، برای مواجهه با ریسک های نوظهور، ضروری است

تربیت نیروی انسانی متخصص، برای مواجهه با ریسک های نوظهور، ضروری است
کدخبر : 537093

​مدیرعامل شرکت بیمه سامان با تاکید بر این که نمی توان ریسک های نوظهور را پیش بینی و برای تک تک آن ها برنامه ریزی کرد، سرمایه گذاری برای تربیت نیروی انسانی متخصص در مواجهه با ریسک های نوظهور در آینده را ضروری خواند و گفت: اگر چنین زیرساختی آماده شود، مواجهه با «بمباران ریسک های جدید» هم چندان مشکل نخواهد بود.

به گزارش شما واقتصاد به نقل از روابط عمومی شرکت بیمه سامان، احمد رضا ضرابیه که در پنل «مدیریت ریسک‌های نوظهور در صنعت بیمه، فرصت ها و چالش ها»  در بیست و هفتمین همایش بیمه و توسعه سخن می گفت با بیان این که کشور ما طی چند سال اخیر با ریسک های فاجعه آمیز و بزرگی چون سیل، زلزله و اکنون پاندمی کووید ۱۹ مواجه شده است، افزود: نمی توان پیش بینی کرد در آینده چه ریسک های جدیدی ظهور خواهند کرد، اما بیمه گران باید خود را برای بروز موارد مشابه بیش از پیش آماده کنند.

وی پدیده تحریم اقتصادی علیه ایران را یک ریسک بزرگ برای کشوردانست و یادآورشد: در نقطه مقابل «رفع تحریم ها» هم می تواند یک ریسک بزرگ باشد، چرا که با لغو آن ها ممکن است شرکت های بیمه بزرگ جهان وارد فضای کشور شوند و آن گاه شرکت های بیمه داخلی ناگزیربه رقابت با آنها هستند.

ضرابیه دربخش دوم گفته هایش با اشاره به گسترش سریع و فراگیر استفاده از خدمات دیجیتال و الکترونیک در حوزه های روزمره زندگی مانند خدمات بانکی، خریدهای روازنه و حمل و نقل درون شهری، اظهارداشت : مردم جامعه ما با چنین خدماتی خو گرفته اند و اکنون از ما هم انتظار می رود خدمات بیمه ای را به همین طریق ارائه دهیم ، به عبارتی تغییر روند خدمات دهی خود یک ریسک نوظهوراست و بیمه گران باید متناسب شرایط جدید طرح و برنامه اجرایی داشته باشند.

وی با تاکید بر این که مدل کسب و کار بیمه گران باید متناسب با شرایط روز جامعه تغییر کند، ظهور بیمه نامه های جدید در دنیا را یک اتفاق قابل توجه خواند و گفت: ما در حال فروش بیمه نامه عمر و تشکیل سرمایه با روش های معمول هستیم، در حالی که با ابزارهایی در حوزه بیمه زندگی مواجهیم که خطرات را پوشش نمی دهد، بلکه ممکن است ریسک ها را قبل از وقوع کنترل ، سلامتی افراد را مراقبت کرده و ریسک زندگی را با افزایش طول عمر افراد مدیریت کنند.

ضرابیه  جمع آوری و تحلیل داده ها را یکی از ابزارهای کنترل ریسک بیمه گران عنوان کرد و اظهارداشت: ما داده ها را جمع آوری کرده ایم، اما ارزیابی خسارات را بر اساس آن داده ها انجام نمی دهیم ، به عبارتی اگرخسارات براساس داده ها ارزیابی شود، به طور کلی روش فعالیت بیمه گران تغییر خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت بیمه سامان بهره گیری از " نوآوری باز " را یکی از ابزارهای پیشرفته برای تسریع در حرکت بیمه گران خواند و با اشاره به این که سرمایه گذاری در جذب استارت آپ ها باید به یکی از اولویت های بیمه گران تبدیل شود، گفت: اگر چه تعریف استارت آپ ها در حال حاضر به واحدهای مقایسه قیمت خدمات بیمه ای محدود می شود، اما آنها در آینده نزدیک می توانند تحولات بزرگی در صنعت بیمه ایجاد کنند، درمقابل چنانچه از آنها حمایت نشود و جلوی پایشان فرش قرمز پهن نشود، به صنعت دیگری کوچ خواهند کرد.

ضرابیه با تاکید بر لزوم ایجاد زیرساخت های نوآوری باز در صنعت بیمه، شرکت های بیمه را به ایجاد «شتاب دهنده» در حوزه استارت آپ ها فراخواند و ادامه داد: یکی دیگر از امور اصلی برای مواجهه با ریسک های نوظهور، سرمایه گذاری برای جذب و تربیت سرمایه انسانی متخصص است، چرا که سرمایه انسانی دانشمند و دارای علم روز می تواند صنعت را متحول کند.

ضرابیه همچنین با بیان این که توانمندسازی شبکه فروش و تبدیل آن به مجموعه های بزرگ با درآمدهای قابل توجه باید چشم انداز بیمه گران باشد، خاطرنشان کرد: بزرگ شدن شبکه فروش باعث می شود محصولات شرکت های بیمه متناسب با نیاز مشتری طراحی شود و این خواسته نهایی ماست.

وی تاکید کرد : صنعت بیمه باید در حوزه بیمه های اتکایی بیش از پیش فعال شود، چرا که این اقدام به افزایش لایه های نظارتی و در نتیجه هدایت دقیق شرکت ها به مسیر درست بیمه گری منتهی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بیمه سامان ایجاد «سنهاب» را گامی بزرگ در راستای تحلیل داده های صنعت بیمه خواند و استفاده از این ظرفیت برای کنترل ریسک های موجود و ریسک های نوظهور را خواستار شد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: