صعود ایران به جایگاه ۳۸ جهان از لحاظ تولید حق بیمه

صعود ایران به جایگاه 38 جهان از لحاظ تولید حق بیمه
کدخبر : 538439

حق بیمه تولیدی ایران در جایگاه ۳۸ جهانی قرار دارد که به نسبت سال گذشته دو رتبه صعود را برای جایگاه ایران به ارمغان داشته است.

به گزارش شما و اقتصاد ، با توجه به آمار منتشر شده سالنامه ۹۸ بیمه مرکزی، حق بیمه تولیدی جهانی در سال ۲۰۱۹ حدودا برابر با ۶٫۲۹۲ میلیارد دلار، و در ایران حدود ۱۲ میلیارد دلار بوده است که از منظر حق بیمه تولیدی ایران را در مقام ۳۸ جهانی قرار داده، که به نسبت سال گذشته دو رتبه صعود را برای جایگاه ایران به ارمغان داشته است.

البته بایستی توجه داشت که رتبه ۳۸ در صنعت بیمه با توجه به رتبه ۲۶ اقتصاد کشور از منظر جهانی (بر اساس GDP)، نشان دهنده ضعف نسبی صنعت بیمه در مقایسه با سایر بخش‌های اقتصاد کشور در مقیاس جهانی می‌باشد.

همچنین پارامترهایی از جمله سرانه حق بیمه تولیدی و ضریب نفوذ نیز بر اساس آخرین آمار قابل استناد نسبت به دوره گذشته سال قبل با بهبود همراه بوده است و باعث ادامه روند بهبود رتبه کشور از منظر دو شاخص مذکور در میان کشورهای منطقه شده است.

 چالش‌ها و شرایط صنعت بیمه کشور در زمان حاضر ساختار اقتصادی کشور و به تبع آن صنعت بیمه تحت‌تاثیر دو عامل مهم شامل تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی و شیوع ویروس کووید۱۹ قرار گرفته است. خارج شدن فاکتورهای اقتصاد کلان کشور نظیر نرخ تورم، رشد، بیکاری، میزان صادرات، نرخ برابری ارز و... از روند مطلوب را شاید بتوان مهم‌ترین تاثیرات ناشی از دو عامل فوق‌الذکر دانست.

 طبق اهداف چشم‌انداز سند ۱۴۰۴ صنعت بیمه ایران می‌بایست در افق مذکور به ضریب نفوذ هفت درصدی می‌رسید که با این میزان می‌توانست مقام نخست را در منطقه آسیای میانه، خاورمیانه و شمال آفریقا کسب نماید. لیکن متاسفانه بروز چالش‌های مذکور منجر به آن شد تا دستیابی به بسیاری از اهداف این سند من جمله اهداف صنعت بیمه، به راحتی امکان‌پذیر نباشد.

 

منبع: روابط عمومی بیمه دانا

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: