معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت خبرداد؛

صدور ۴۵ درصد نسخه بصورت الکترونیکی یا نیمه الکترونیکی درداروخانه

صدور ۴۵ درصد نسخه بصورت الکترونیکی یا نیمه الکترونیکی درداروخانه
کدخبر : 538595

​معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت، از صدور ۴۵ درصد نسخه ها بصورت تمام الکترونیکی یا نیمه الکترونیکی در داروخانه ها خبرداد.

به گزارش شما و اقتصاد مهدی رضایی در گفت و گو با  بیمه سلامت، در خصوص حذف دفترچه های بیمه گفت: حذف دفترچه بیمه جزئی از یک برنامه کلی به نام سلامت الکترونیک است، که نتیجه نهایی آن تشکیل  پرونده الکترونیک برای همه بیماران است و یک مرحله از این پروژه به اجرای طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک مربوط می‌شود.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت، با اشاره به اینکه طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک منجر به حذف دفتر چه خواهد شد افزود: بدون تردید این برنامه از مصوبات مجلس در قالب برنامه ششم توسعه است و همچنین مورد تاکید دولت است لذا تا کنون پیشرفت های قابل قبولی در اجرای این پروژه صورت گرفته و درابتدا در بخش های خصوصی در تمامی استان ها این طرح اجرایی شد.

وی تصریح کرد: البته بخش دولتی به دلیل شیوع ویروس کرونا کمی با تاخیر به اجرای این طرح ورود پیدا کرد، اما ۱۰ دانشگاه قرار است در این ماه در اجرای این طرح اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت، با اشاره به اینکه حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد درمانگاه ها در بخش دولتی امکان دسترسی به خدمات نسخه پیچی و نسخه نویسی الکترونیک را دارند اظهار داشت: امیدواریم با تاکیدات رئیس محترم جمهور بخش دولتی نسبت به ورود به پروژه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی مبادرت کند.

رضایی با بیان اینکه ۱۶ هزار مطب طرف قرارداد با سازمان بیمه سلامت هستند تاکید کرد: در حال حاضر و در مرحله استقرار حدود ۹۰ درصد از مطب‌ها در بخش خصوصی امکان یا دسترسی به نسخه پیچی و یا نسخه‌نویسی الکترونیک را دارند، اما در عمل آنچه که در داروخانه‌ها اتفاق می افتد، حدود ۴۵ درصد نسخه به صورت الکترونیکی یا نیمه الکترونیکی صادر می شود.

وی گفت: سیستم اطلاعات پایگاه برخط بیمه شدگان کشورمیان بیمه سلامت و بیمه تامین اجتماعی وجود داشته و در صورت ایجاد هرگونه مشکل موردی برای بیمه شدگان موارد به طور جدی بررسی می شود./

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: