شرکت رایان حامی مهام ( با بیمه )، اولین شرکت دریافت کننده مجوز کارگزاری بر خط در صنعت بیمه

شرکت رایان حامی مهام ( با بیمه )، اولین شرکت دریافت کننده مجوز کارگزاری بر خط در صنعت بیمه
کدخبر : 538864

بیمه مرکزی در راستای ساماندهی استارت آپهای بیمه ای مجوز اولین کارگزاری برخط را به شرکت رایان حامی مهام با برند " با بیمه " اعطاء کرد.

به گزارش شما و اقتصاد ، شورای عالی بیمه، آیین نامه شماره ۲/۹۲ مکمل آیین‌نامه کارگزاری (دلالی) رسمی بیمه مستقیم را  تحت عنوان آیین نامه کارگزاران برخط با هدف فعالیت منسجم استارت آپهای بیمه ای تصویب و به شرکت های بیمه ابلاغ کرد.

در همین راستا بیمه مرکزی با صدور اولین مجوز کارگزاری برخط ( آنلاین ) به شرکت رایان حامی " با بیمه " در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک ، اولین گام جهت سامان دهی کسب و کارهای نوین بیمه ای را برداشت .

 ریسک نیوز درپی اعطاء اولین مجوز کارگزاری برخط توسط بیمه مرکزی به شرکت رایان حامی مهام مصاحبه ای با منصور عباسی مدیر عامل این شرکت به انجام رساند.

وی در تشریح تفاوت بین کارگزاری برخط ( آنلاین ) وکارگزاری های معمول گفت: (کارگزار برخط علاوه بر قابلیتهای کارگزاری های معمول ، دارای سامانه مشاوره، مقایسه و خرید آنلاین بیمه  و همچنین بازاریابی و ایجاد امکان فروش آنلاین انواع بیمه برای موسسات بیمه ، نمایندگان آنها و کارگزاران رسمی بیمه را دارا میباشد.

مدیر عامل شرکت رایان حامی مهام در خصوص ورود شبکه فروش سنتی بیمه به حوزه کسب و کار آنلاین بیمه  اذعان داشت: با توجه به ورود استارت آپهای مختلف به این حوزه و تمایل مردم به خرید آنلاین بیمه با هدف صرفه جویی در وقت وهزینه، با شیوع پاندمی کرونا دو چندان شد و سبب گردید فرهنگ خرید آنلاین به سبک زندگی مردم اضافه شود؛ همچنین تغییر رویکرد دولت به الکترونیک کردن خدمات باهدف سرعت وبهبود بخشیدن به خدمات نیز دلیل دیگری بر ضرورت توسعه فروش بیمه در بستر آنلاین میباشد.

عباسی در ادامه در خصوص نحوه تهیه زیرساخت نرم افزاری لازم جهت فروش آنلاین بیمه یادآور شد: با توجه به اینکه صنعت بیمه و قوانین و مقررات حاکم بر آن از یک طرف و محاسبات فنی پیچیده رشته های بیمه ای ، کار در حوزهit  بیمه را بسیار سخت کرده است.داشتن it  قوی و مهمتر از آن تسلط کامل تیم  it  بر مفاهیم و اصول بیمه ای پاشنه آشیل موفقیت استارت آپهای بیمه ای است.

به گفته وی شرکت رایان تجارت الکترونیک مهام ( کاربلد ) که به صورت تخصصی در حوزه اینشورتک فعالیت میکند یکی از سهام داران این شرکت بوده و پلتفرم " بابیمه " از شرکت مذکور خریداری شده است.

عباسی همچنین در خصوص تایید راهکارهای نوین در زمینه افزایش فرهنگ بیمه ای و ضریب نفوذ بیمه در کشور اذعان کرد : ارائه خدمات در بستر اینترنت به زمان و مکان خاصی بستگی نداردو مخاطبان در هر زمان که اراده کنند بدون صرف وقت و هزینه مازاد میتوانند به خدمات مدنظر خوددسترسی داشته باشنداین یعنی خدمات سهل الوصول.

وی تصریح کرد: از طرف دیگر کاربران با ورود به پلتفرمهای آنلاین با طیف وسیعی از خدمات و محصولات بیمه ای آشنا میشوند به طوری که شاید تاکنون هیچگونه شناختی از آنها نداشتند ولی به لطف ابزار آنلاین میتوانند بیمه های مورد نیاز خود را در رشته های مختلف خریداری نمایند. در حال حاضر پلتفرم " با بیمه " بیش از ۳۵ رشته بیمه ای را ارائه نموده است که عمده نیازهای بیمه ای مخاطبین را تحت پوشش قرار میدهد.

وی در خصوص نقش نهاد ناظر و در راس آن دولت در تسهیل کسب و کار اینترنتی فروش بیمه خاطر نشان کرد: خوشبختانه بیمه مرکزی و به طور کلی دولت در راستای ارائه خدمات مطلوب و کاهش هزینه های عمومی و کمک به رفع مشکلات ترافیک و آلودگی هوا عزم جدی در خصوص استقرار راهکارهای نوین ارائه خدمات بیمه ای در بستر اینترنت را دارد . راه اندازی صدور آنلاین بیمه از طریق وب سرویسهای بیمه ( سوئیچ بیمه مرکزی) می تواندنقطه عطفی در زمینه بیمه آنلاین در کشور باشدکه امیدواریم با پیگیریهای بیمه مرکزی و همکاری شرکتهای بیمه گر در آینده خیلی نزدیک شاهد این تحول بنیادی باشیم.

مدیر عامل شرکت رایان حامی " با بیمه " در ادامه بر اینکه نمی توان از تکنولوژی استفاده نکرد، تاکید کرد و گفت: باید همگام وهمسو با تکنولوژی شد و از مزایا آن در فروش بهتر بهره جست.

 

منبع: ریسک نیوز

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: