مدیر عامل بیمه آسیا :

لیست بدهکاران بزرگ شرکت‌های بیمه‌ای درصورت‌های مالی در دسترس است

لیست بدهکاران بزرگ شرکت‌های بیمه‌ای درصورت‌های مالی در دسترس است
کدخبر : 539437

​مدیرعامل شرکت بیمه آسیا، گفت: یک دلیل نارضایتی بیمه گذاران به سطح پایین توانگری مالی شرکت‌ها و ناتوانی در پرداخت به موقع ودقیق خسارت‌ها برمی‌گردد که اصلاح ترازنامه شرکت‌های بیمه‌ای و الزاماتی که از سوی بیمه مرکزی ابلاغ شده، می‌تواند تا اندازه زیادی از این نارضایتی‌ها کم کند.

به گزارش شما و اقتصاد "مسعود بادین" درگفت وگو با چابک آنلاین،درخصوص طفره رفتن شرکت های بیمه ای از اعلام لیست بدهکاران بزرگ خود، گفت: شرکت های بیمه ای  بورسی درصورت های مالی حسابرسی شده در بازه های زمانی سه ماهه، نه ماهه و یک ساله، بدهکاران خود را اعلام می کنند که درکدال قابل دسترسی است. 

وی ادامه داد: از سوی دیگر ضروری است بدهکاران بزرگ شرکت های بیمه ای در سامانه بیمه مرکزی ثبت شوند تا در صورت تمدید قراردادهای بیمه ای با این دسته از بیمه گذاران و یا تغییر بیمه گر آنها، اقدامات مقتضی از جمله تسویه بدهی، صورت پذیرد.

مدیرعامل شرکت بیمه آسیا در پاسخ به این پرسش که باتوجه به نارضایتی تعدادی از بیمه گذاران از شرکت های بیمه ای چرا شرکت ها در اصلاح روند رفتار حرفه ای خود اقدام خاصی نمی کنند، گفت: پاسخ به این پرسش هم سهل است و هم دشوار و باید دید دلیل این نارضایتی چیست؟ 

بادین اظهارکرد: گاهی ممکن است بخشی از این نارضایتی ناشی از ضعف آگاهی بیمه گذاران نسبت به حقوق خود و تعهدات قید شده در بیمه‌نامه باشد و به همین دلیل این ذهنیت به اشتباه شکل گرفته که شرکت بیمه ای در پرداخت خسارت یا ایفای تعهدات خود کوتاهی می‌کند. 

وی تصریح کرد: باید برای رفع این ذهنیت منفی،  مردم با حقوق بیمه‌ای خود و البته کیفیت تعهدات بیمه‌ای و سقف آن اطلاع پیدا کنند و این مسئولیت تنها در قالب یک فرآیند مستمر اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی با مشارکت جمعی بیمه‌گران ممکن است. 

مدیرعامل شرکت بیمه آسیا، گفت: یک دلیل دیگر نارضایتی هم به سطح پایین توانگری مالی شرکت‌ها و ناتوانی در پرداخت به موقع و دقیق خسارت‌ها برمی‌گردد که اصلاح ترازنامه شرکت‌های بیمه ای و الزاماتی که از سوی بیمه مرکزی ابلاغ شده، می‌تواند تا اندازه زیادی از این نارضایتی‌ها کم کند. 

بادین تاکید کرد که، نرخ‌شکنی و عدم دریافت به موقع و کامل حق بیمه از سوی شرکت‌های بیمه‌گر به این ناترازی در صورت‌های مالی شرکت‌های بیمه ای و همچنین تشدید نارضایتی بیمه‌گذاران دامن می‌زند. 

وی گفت:  می‌توان با رتبه‌بندی شرکت‌ها از حیث شاخص‌ها و مولفه‌های تعیین کننده میزان رضایت بیمه‌گذاران و انتشار آن توسط یک نهاد تحقیقاتی به صورت سالانه تااندازه زیادی به اصلاح رفتار حرفه‌ای شرکت‌ها کمک کرد. 

مدیرعامل شرکت بیمه آسیا، اظهارکرد: بیمه آسیا به سبب سطح بالای توانگری مالی و کیفیت ارائه خدمات، در رتبه نخست رضایت بیمه گذاران قرار می‌گیرد وکارنامه شرکت نشان داده که سرمایه اصلی رضایت حداکثری مشتریان با رعایت شفافیت کامل و پرداخت به موقع و دقیق خسارت‌ها و ایفای تعهدات است.

 بادین اذعان داشت که، به همین دلیل است که در هنگام فروش بیمه نامه به مردم تلاش می‌کنیم تا بیمه‌گذاران نسبت به حقوق خود واقف شوند و در کسب و کار و رقابت اخلاق حرفه‌ای را قربانی سهم‌خواهی بیشتر از بازار نخواهیم کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: