تا پایان آذرماه سال حاری انجام شد؛

بیش از ۶۸ میلیون مراجعه به مراکز درمانی تامین اجتماعی

بیش از 68 میلیون مراجعه به مراکز درمانی تامین اجتماعی
کدخبر : 540268

در نه ماهه سال 99، حدود 68 میلیون و 664 هزار و 387 مراجعه جهت دریافت خدمات سرپایی شامل: ویزیت و خدمات تشخیصی‌‌‌‌‌‌‌‌‌- درمانی، به مراکز درمانی ملکی سازمان صورت گرفته که نسبت به مدت زمان مشابه در نه ماهه سال گذشته، حدود 35.5درصد کاهش داشته است.

به گزارش شما و اقتصاد به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، در نه ماهه سال ۹۹، ۳۷۸ مرکز درمانی ملکی به مراجعین خدمت ارائه کرده اند که ۷۵ مرکز آن بستری (۷۰ بیمارستان و ۵ مرکز جراحی محدود) و ۳۰۳ مرکز آن سرپایی بوده است.

 از تعداد کل مراجعات سرپایی ۹۸.۵درصد مشمول بیمه تامین اجتماعی، ۰.۲درصد بیمه سلامت و ۱.۴درصد مشمول سایر بیمه ها و بیماران آزاد بوده اند.

گفتنی است، نسبت ویزیت سرپایی پزشکان متخصص به تعداد بیمار بستری مربوط به نه ماهه سال ۹۹، برابر با ۱۴ بوده است و نشان می دهد به ازای ۱۴ بیمار ویزیت شده توسط پزشکان متخصص یک بیمار در مرکز درمانی بستری و تحت درمان قرار می گیرد.

همچنین تعداد تخت فعال مراکز بستری (اعم از بیمارستان و مراکز جراحی محدود) از ۹۳۳۳ تخت در نه ماهه سال ۹۸ به ۹۰۲۷ تخت فعال در نه ماهه سال ۹۹ رسیده است که ۳.۳ درصد کاهش را نشان می دهد.

لازم به ذکر است، با توجه به جمعیت ۴۳ میلیون و ۸۸۹ هزار و ۶۰۸ نفری بیمه شدگان تحت پوشش درمان سازمان تامین اجتماعی، به ازای هر ۱۰۰۰ بیمه شده در نه ماهه سال ۹۹، ،۰.۲ تخت فعال بستری اختصاص یافته است.

درصد اشغال تخت بیمارستان های ملکی در این مدت نسبت به مدت زمان مشابه در نه ماهه سال ۹۸، با کاهش ۲۱.۸ درصدی از ۷۵.۱درصد به ۵۳.۳ درصد رسیده است.

همچنین تعداد کل موارد اعمال جراحی بستری در مراکز درمانی ملکی در نه ماهه سال ۹۹ نسبت به مدت زمان مشابه در نه ماهه سال ۹۸، کاهش۳۲.۲درصد را نشان داده است.

در بخش بستری مراکز ملکی نیز، تعداد ۴۵۷ هزار و ۷۶۸ نفر بیمار بستری و تحت درمان قرار گرفته اند که نسبت به نه ماهه سال ۹۸ کاهشی در حدود ۳۵.۳درصد را نشان می دهد.

گفتنی است، مجموع زایمانها در این مدت، برابر با ۸۵ هزار و ۵۶۱ مورد بوده است که نسبت به مدت زمان مشابه در نه ماهه سال ۹۸، کاهش۱۸.۲درصد را نشان می دهد. درصد زایمان سزارین در نه ماهه سال ۹۹ به ۴۳.۶درصد رسیده است که نسبت به مدت زمان مشابه در نه ماهه سال ۹۸، تغییری را  نشان نمی دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: