با حضور مدیر عامل بیمه ایران بررسی شد:

راهبردها و راهکارهای اجرایی در تقویت پدافند غیرعامل در بیمه ایران

راهبردها و راهکارهای اجرایی در تقویت پدافند غیرعامل در بیمه ایران
کدخبر : 542330

راهبردها و راهکارهای اجرایی در تقویت پدافند غیرعامل در بیمه ایران با حضور مدیرعامل بررسی شد.

به گزارش شما و اقتصاد به نقل از روابط عمومی بیمه ایران، در این نشست مدیرعامل، بیمه ایران در سخنانی با اشاره به اینکه پدافند غیر عامل، مجموعه اقداماتی است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقاء پایداری و تسهیل مدیریت بحران در مقابل حوادث می شود، گفت: در واقع پدافند غیر عامل در پی محیطی آرام و توأم با ایمن سازی و کاهش آسیب پذیری زیرساخت های مورد نیاز است که باید با یک برنامه ریزی منسجم وفرهنگ سازی مناسب نهادینه شود.

 

 بختیاری اصلاح زیرساخت ها، حوزه سیستم های اطلاعاتی ، فرآیندها و کلیت زنجیره ارزشی را در این زمینه مهم دانست و تاکید کرد: نگاه ما به موضوع پدافند غیر عامل نباید صرفا سخت و امنیتی باشد. پدافند غیرعامل مفهومی خوب، نرم و امیدبخش دارد، بنابراین، فرهنگ سازی در این زمینه می تواند به رشد و ارتقای آن کمک کند تا با ایمن‌سازی طبیعی در اکثر فرآیندها و زنجیره های ارزشی سازمان، نقشه راهی برای بهتر شدن اوضاع داشته باشیم، لذا باید نگاه ما به آن، نگاهی ارزش آفرین باشد تا در صورت وقوع حوادث با بهترین آمادگی، قدرت مواجهه با آن را داشته باشیم.

 

 وی در پایان اضافه کرد: پدافند غیرعامل  باید نقشه راه و راه حل های مربوط به استمرار مجدد گردش کار را به نحوی اطمینان بخش برای ما فراهم کند تا در صورت وقوع حوادث، گردش کار و امنیت مناسبی داشته باشیم و در واقع دستگاه و شرکت و زندگی دچار توقف نشود.

 

 در ادامه جلسه، اسماعیل داورپناه رئیس پدافند غیرعامل بیمه ایران گفت: پدافند غیرعامل در طول تاریخ زندگی انسانها همواره جاری بوده و انسان همیشه تلاش کرده تا به هر شکلی امنیت خود را حفظ نماید، به همین جهت در طول زمان بسته به نوع ریسک‌ها، تدابیری را برای حفظ امنیت خود بکار برده است، بر این اساس سازمان باید هوشمند باشد و با اتخاذ تدابیر مناسب آمادگی برخورد با حوادث طبیعی و غیرطبیعی را داشته باشد تا هم حادثه را مدیریت و هم از وقوع خسارت بیشتر جلوگیری کند.

 

 وی تاکید کرد: مساله آموزش و برگزاری مانور باید با جدیت دنبال شود تا با افزایش میزان آمادگی افراد، میزان آسیب پذیری را کاهش دهیم. معمولا آسیب‌پذیری در دنیا ، از حوادث بسیار کوچکی ناشی می شود، بنابراین پیشنهاد می‌شود در هر جلسه موضوع خاصی را انتخاب کنیم، مسائل و مشکلات  آن را یافته و با مدیریت درست و مناسب راهکاری برای حل آن پیدا کنیم، در واقع جلسات را به صورت عملگرا پیش ببریم تا به نتیجه برسیم و نتایج به دست آمده را به صورت مصوبه در کل شرکت اجرا کنیم.

 

 برزویی مدیر کل حراست و دبیر کمیته پدافند غیرعامل نیز در این جلسه موضوعات کلی پدافند غیر عامل و اقدامات صورت گرفته را تشریح و اضافه کرد: با اتخاذ تدابیر مناسب اقدامات خوبی در مقابله با بیماری کرونا در بیمه ایران صورت گرفته و برنامه های آتی خوبی در نظر گرفته شده تا  در صورت وقوع حادثه کمترین خسارت را به جا گذارد.

 

وی در ادامه افزود: بازنگری در حوزه زیرساخت‌ها، تقویت حوزه امنیت اطلاعات، تقویت فرهنگ پدافند غیرعامل، خرید تجهیزات مراکز دیتا سنتر، افزایش امنیت اطلاعات و نظارت مستمر بر کاربران در حوزه‌های مدیریتی، انتخاب افراد شایسته، استفاده از استانداردهای امنیت اطلاعات و مدیریت امنیت اطلاعات و انجام تست‌های نفوذ می‌تواند راهگشای مسیر ما در اقدامات آتی باشد و سطح آمادگی شرکت در صورت وقوع حوادث را  ارتقا دهد، امیدواریم با انجام این اقدامات، در اثربخشی پدافند غیرعامل در بیمه ایران بیش از گذشته موثر باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: