پس از تدوین دستورالعمل ها و طراحی بستر لازم برای ارائه خدمات؛

جزئیات استفاده از دوره‌های فنی و حرفه‌ای برای بازنشستگان کشوری و فرزندان آن‌ها اعلام شد

جزئیات استفاده از دوره‌های فنی و حرفه‌ای برای بازنشستگان کشوری و فرزندان آن‌ها اعلام شد
کدخبر : 542948

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از مشخص شدن جزئیات و شکل عمل به تفاهم‌نامه این صندوق با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور برای تامین نیازهای آموزشی بازنشستگان، همسر و فرزندان آنها، خبر داد.

به گزارش شما و اقتصاد به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، محمود مرتضایی‌فرد امروز (چهارشنبه) با اعلام این خبر اظهار داشت: به دنبال امضای تفاهم نامه همکاری بین صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان فنی و حرفه ای کشور در راستای «اجرای آموزش های مهارتی برای بازنشستگان، همسر و فرزندان» این صندوق در اردیبهشت ماه امسال، کارگروهی برای تعیین جزئیات، تدوین دستورالعمل‌های لازم و شیوه‌های عملیاتی شدن این تفاهم نامه تشکیل شد.

وی افزود: برهمین اساس، بازنشستگان و وظیفه بگیران تحت پوشش این صندوق از هم اکنون می توانند به درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir مراجعه و از جزئیات این طرح به عنوان «بسته سیزدهم طرح یاری» مطلع شوند.

مرتضایی فرد با اشاره به کلیات این طرح گفت: این طرح در مراکز دولتی آموزش فنی و حرفه ای (در صورت داشتن ظرفیت) به صورت رایگان و در آموزشگاه های آزاد (دارای مجوز از سازمان فنی و حرفه ای) با ارائه ۵ تا ۳۰ درصد تخفیف اجرا می شود.

وی یادآور شد: این امکان برای خانه های امید نیز وجود دارد که در صورت وجود متقاضی و تجهیزات متناسب با دوره مورد نظر، چنین دوره های آموزشی با تخفیف مناسب در آن ها برگزار شود.

مرتضایی فرد همچنین با اشاره به فرآیند ثبت نام و استفاده از دوره های آموزشی فنی و حرفه ای گفت: ابتدا متقاضیان می توانند به مدیریت استانی صندوق بازنشستگی کشوری برای اخذ معرفی نامه مربوطه جهت ثبت نام دوره مورد نظر خود در مراکز فنی و حرفه ای یا آموزشگاه های آزاد مراجعه یا از سیستم استعلام الکترونیکی تحت وب استفاده کنند.

او ادامه داد: پس از دریافت معرفی نامه، فرد متقاضی باید به مراکز دولتی یا آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای مراجعه و نسبت به تکمیل فرم های مربوط به ثبت نام و پرداخت هزینه های مصوب پس از کسر درصد تخفیف برای آموزشگاه های خصوصی اقدام کرده یا از روش الکترونیکی استفاده کند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: