پیام تبریک دکتر سلیمانی به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس بیمه مرکزی جمهوری اسلامی:

پنجاه سال نظارت، صد سال تجربه کاربردی و تاریخی چندهزار ساله

پنجاه سال نظارت، صد سال تجربه کاربردی و تاریخی چندهزار ساله
کدخبر : 543243

پیام تبریک دکتر سلیمانی به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس بیمه مرکزی جمهوری اسلامی منتشر شد.

به گزارش شما واقتصاد در متن پیام آمده است: 

تاریخچه مدون صنعت از پنجاه سالگی نهادناظر صنعت بیمه، حکایت دارد. حال آنکه تجاربی به قدمت تاریخ در اختیار اهالی این صنعت اطمینان آفرین، بوده و هست.

پشتوانه فکری و مرور ایده های ناب بیمه ای ایرانیان از "باستان تا همین امروز"  تحولات بزرگی را در تقویت بنیان نظام اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور رقم زده است.

حضور فعال شرکت های خارجی بیمه در ایران قدمتی بیش از دو برابر عمر نهاد ناظر را در شناسنامه تاریخ به ثبت رسانده و بنابراین سن نظارت بر صنعت بیمه نیز همین اندازه قدمت دارد. چرا که هیچ صنعت، خدمت و فعالیتی جز در سایه هدایت منطقی، حمایت حرفه ای و نظارت مستمر و دلسوزانه، رشد نمی کند و بالنده نمیشود. 

امید به فتح قله های فردا بدون مرور نقشه کوه های پشت سر، امکان پذیر نیست و تاریخ صنعت بیمه، فرصتی طلایی پدید آورده تا با نگاهی عمیق و کاوشی دقیق این کوله بار شیشه ای نظارت را به مقصد برسانیم.

ساختار پیچیده شرکت های بیمه در کشور ما ریشه در تاثیرپذیری فرهنگ بیمه و شکل باورهای عمومی مردم دارد و مهم تر از همه اینها تن دادن زودهنگام این صنعت به مقوله خصوصی سازی است که از این لحاظ هم صنعتی پیشرو به شمار می رود.

به عبارتی دیگر صنعت بیمه یک بار "مهندسی"، بار بعدی "مهندسی معکوس" و برای سومین بار نیز "بازمهندسی" شده به این معنا که نخستین حضور این صنعت به عنوان کالای وارداتی بوده که سرانجام با رعایت تمام اصول تبدیلی به محصولی بومی مبدل شده است.

شاید بسیاری از مردم و حتی فعالان صنعت بیمه از سوابق نظارتی در سال های پیش از تاسیس بیمه مرکزی، اطلاع چندانی نداشته باشند اما خادمان مردم شریف ایران در نهادناظر صنعت بیمه از تمام زیر و بم ها نظارتی _ از دیروز تک صدایی صنعت بیمه تا چند صدایی امروز _ خبر دارند و با تکیه بر تجارب پیشینیان خود، بهترین روش ها و موثرترین تدبیرها را به کار می بندند.

امروز صنعت بیمه در آستانه نیم قرن نظارت مدون به عرصه بلوغ کامل خود پا گذاشته اما همچنان ناگزیر از آموختن و تجربه کردن است و برای نیل به این مقصود ارزشمند، دست تمامی صاحبنظران، نظریه پردازان اقتصادی و صاحبان ایده و اندیشه را به گرمی می فشارد تا صنعت بیمه در آستانه فصلی تازه، بیش از پیش در اطمینان بخشی و آرامش آفرینی یک سرزمین بدرخشد.    

غلامرضا سلیمانی

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: