در نشست خبری مسابقه INSURTALK عنوان شد:

از برگزاری مسابقات سخنوری تا تحولی بزرگ درفروش صنعت بیمه/ واکاوی ضریب نفوذ ۵ درصدی بیمه

از برگزاری مسابقات سخنوری تا  تحولی بزرگ درفروش صنعت بیمه/ واکاوی ضریب نفوذ 5 درصدی بیمه
کدخبر : 543294

نشست خبری مسابقه سخنرانی صنعت بیمه با رویکرد استعدادیابی، ارتقای مهارت سخنوری و انتشار مجموعه سخنرانی‌های فعالان صنعت بیمه با حضور پرویز خوش‌کلام خسروشاهی قائم‌مقام بیمه مرکزی و مظلومی رئیس شورای سیاست‌گذاری این همایش برگزار شد.

به گزارش الهه سی ستار خبرنگار شما واقتصاد ،  یونس مظلومی، رئیس شورای سیاستگذاری، در نشست خبری، آیین افتتاحیه مسابقات سخنرانی تخصصی صنعت بیمه با اشاره به لزوم توسعه صنعت بیمه و تقویت هنر سخنوری در بین بیمه گران گفت: متاسفانه صنعت بیمه با توجه به اینکه آینده افراد را تضمین می کند کسی برای آن  شوق خرید ندارد.حتی گاهی افراد از  روی ناچاری خود را ملزم به پرداخت هزینه  بیمه می‌کنند.

 

photo_2021-06-22_15-32-58

 وی افزود: از این مطلب می توان این طور نتیجه گرفت که بیمه صنعتی  خریدنی نیست، بلکه فروختنی است و مسئولان صنعت بیمه باید با هنرمندی خود بتوانند  بیمه  را به مشتریان بفروشند.

 

مظلومی با اشاره به موضوع پر اهمیت  سیاست گذاری صنعت بیمه تصریح کرد:همه کارشناسان  اذعان دارند، ضریب نفوذ بیمه در طی سالیان اخیر با کاهش جدی مواجه بوده است این در حالی است که طبق برنامه ششم توسعه باید ضریب نفوذ بیمه به ۷ درصد افزایش یابد.از این رو بررسی عوامل کاهش ضریب نفوذ بیمه  تا ۴ درصد حائز اهمیت است.

 

**از بیمه گران سخنور تا توسعه فرهنگی بیمه

 

photo_2021-06-22_15-32-59

 رئیس شورای سیاستگذاری عنوان کرد: متاسفانه در کشور ما بیمه های خرد همچون آتش سوزی، بیمه عمر،  بیمه حوادث انفرادی و... جایگاه خود را پیدا نکرده است.تمام کارشناسان عقیده دارند فرهنگ بیمه در کشور ما بسیار پایین است.  برهمین اساس من با تجربه ۳۰ ساله در حوزه بیمه بر این عقیده هستم که مهمترین چالش عدم استقبال مردم، هنر پایین سخنوری  ویزیتور ها است.

 

وی افزود: شاید بالغ بر ۵۰۰۰ نماینده بیمه گر در کشور وجود داشته باشد اما تنها ۵ درصد آنها توانایی سخنوری داشته باشند. بر همین اساس مظلومی با اشاره به برگزاری مسابقات سخنوری در تمام دنیا عنوان کرد:  اولین دوره مسابقات سراسری سخنرانی تخصصی صنعت بیمه با هدف مهارت افزایی شرکت کنندگان کلید خورد. 

 

مظلومی عنوان کرد: در این مسابقه از تمام شبکه فروش صنعت بیمه دعوت می کنیم تا به صورت رایگان در این رقابت ها شرکت کنند.امیدواریم با برگزاری این رویداد مهم وکلاسهای آموزشی آن، شاهد تحولی بزرگ درفروش صنعت بیمه باشیم.

 

**علت عقب ماندگی ایران در توسعه بیمه زندگی چیست؟

 

وی در ادامه افزود: طی سالیان اخیر شاهد رقابت‌های تنگاتنگ استارتاپ‌ها باصنعت بیمه هستیم به گونه‌ای که در برخی از موارد صنعت بیمه کارکرد خود را از دست داده است.این نکته حائز اهمیت است که در پیشرفته ترین کشور های جهان فروش آنلاین بیمه در حد ۳۰ درصد است.یعنی فروش بیمه  به صورت چهره به چهره جایگاه  بالایی دارد؛ لذا تقویت هنر سخنوری می تواند نقش بسزایی در توسعه صنعت بیمه‌ای کشور داشته باشد.

 

مظلومی تصریح کرد: همچنین علت عقب ماندگی کشور در توسعه بیمه‌های زندگی نسبت به سایر اقصی نقاط جهان، عدم موفقیت شرکتهای بیمه بوده است علیرغم فعالیتهای قابل تحسین برخی از نمایندگان بیمه‌ای، سهم بیمه زندگی از پرتفوی کل صنعت بیمه ۱۵ درصد است. در حالی که این درصد در کشوری مانند ژاپن  در حدود۶۶ درصد تخمین زده می شود.این آمار نشان می دهد  تقویت شبکه فروش بیمه‌ای برای توسعه بیمه زندگی بسیار حائز اهمیت است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد:  در این دوره از رقابت ها با مشارکت شرکت های بیمه ای به نفر اول تا سوم به ترتیب هدایای نقدی به ارزش ۵۰ میلیون تومان،۳۰ میلیون تومان و ۲۰ میلیون تومان اهدا می شود.

 

photo_2021-06-22_15-32-57

 

**اعتمادسازی مهم ترین راهکار تبلیغ صنعت بیمه

در ادامه این نشست ، خسروشاهی،قائم مقام بیمه مرکزی با اشاره به نوآوری مسابقه سخنرانی صنعت بیمه و اهداف آن گفت: این رویداد بزرگ برای نخستین بار در کشور برگزار می‌شود که امیدواریم منجر به افزایش ضریب نفوذ صنعت بیمه و استقبال خانواده های ایرانی شود.

 

وی افزود: اغلب نمایندگان بیمه گر از تعهدات خود سخن می‌گویند اما برای اعتماد سازی و تضمین آن باید از عمل کردن به تعهد، توسط شرکتهای بیمه ای نیز سخن گفت.اگر مردم اطمینان داشته باشند که شرکتهای بیمه در لحظات خسارت و حوادث حضور خواهند داشت و آنها را جبران می کنند بهترین وسیله برای تبلیغ و توسعه فرهنگی بیمه در کشور است.

 

"حق به جانب" دبیر اجرایی این رویداد نیز با تاکید بر لزوم تقویت توانایی سخن گفتن درباره حوزه فعالیت توسط فعالان هر بخش، گفت: حتی سخنران های حرفه ای هم نیاز به آموزش دارند و نخستین مسابقه بزرگ سخنرانی صنعت بیمه این زمینه را برای همه علاقه مندان فراهم کرده است.

علاقه مندان به مشارکت در این رویداد می توانند با مراجعه به سایت insurtalk.org اطلاعات کاملتری در این باره دریافت کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: