حرکت بیمه تعاون در مسیر «افزایش سود» و «مدیریت ریسک»

حرکت بیمه تعاون در مسیر «افزایش سود» و «مدیریت ریسک»
کدخبر : 543714

صورت های مالی شرکت بیمه تعاون که به تازگی منتشر شده است،‌ از بهبودهای کم سابقه در شاخص های عملیاتی آن حکایت دارد، به گونه ای که تنها در شاخص «سود حاصل از فعالیت ها» در سال گذشته نسبت به سال قبل آن ۶۰۰ درصد رشد نشان می دهد.

به گزارش شما واقتصاد به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون ،‌ آن طور که از اطلاعات موجود بر می آید، بیمه تعاون در سال مالی ۱۳۹۹ توانسته است بیش از شش هزار و ۳۱۱ میلیارد ریال حق بیمه تولید کند که این عدد با رشد ۶۷ درصدی نسبت به سال قبل آن مواجه است؛ این جهش در حالی محقق شده که بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی بیمه مرکزی، رشد حق بیمه تولیدی صنعت بیمه در همین سال تنها ۳۷٫۸ درصد بوده است.

نسبت خسارت این شرکت با رقم ۵۴ درصد، متناظر با متوسط کل صنعت بیمه است. نگاهی به سود پایه هر سهم بیمه تعاون نیز از ۳٫۲ برابر شدن این عدد در مقایسه با سال گذشته حکایت دارد. در حالی که سود پایه هر سهم بیمه تعاون در سال گذشته ۳۷۰ ریال اعلام شده است، این رقم در سال قبل آن ۱۱۷ ریال بوده است.

یونس مظلومی این بار در بخش بیمه های اتومبیل بیمه تعاون، سیاست انقباضی را در پیش گرفته و تاکید کرده است که تنها باید ریسک های مناسب این رشته جذب شود. او بر عدم ورود به بازار بیمه موتورسیکلت، اتوبار و اتوکار ناوگان حمل و نقل داخل شهری تاکید کرده و از شبکه فروش خواسته است که بر پرتفوی خودروهای صفرکیلومتر متمرکز شوند. او این گونه توانسته است سهم بیمه اتومبیل شامل شخص ثالث و بدنه را به ۵۱ درصد کل پرتفوی شرکت رسانده و در عین حال ضریب خسارت این بخش را به حدود ۵۲ درصد کاهش دهد.

بیمه تعاون همچنین در حوزه استفاده از فناوری های نوین در توسعه خدمات بیمه ای، زیرساخت اپلیکیشن های خدمات خسارت بیمه های درمان، زیرساخت اپلیکیشن بازدید اولیه بیمه های بدنه و نیز زیرساخت وبسایت فروش آنلاین بیمه های نوین را راه اندازی کرده است. این شرکت همکاری خود با پلتفرم های فروش بیمه نامه آنلاین را نیز توسعه داده است.

طراحی، اخذ مجوز، بازاریابی و فروش بیمه «از دست رفتن موقت یا دائم درآمد کسب و کارها بر اثر بیماری های اپیدمیک یا پاندمیک» موسوم به «بیمه توقف کسب و کار در اثر اپیدمی» برای نخستین بار در صنعت بیمه توسط این شرکت انجام شده است.

بیمه تعاون همچنین موفق شده است در زمینه «زمان رسیدگی به شکایات مشتریان» به «سرآمد صنعت بیمه» تبدیل شود،‌ چرا که متوسط زمان رسیدگی به شکایات در این شرکت تنها «یک روز» است. بیمه تعاون اعلام کرده است که قصد دارد دستیابی به سهم بازار بیش از یک درصد را در سال جاری عملیاتی کند؛ سالی که قرار است در آن افزایش سرمایه شرکت تا پنج هزار میلیارد ریال محقق شود.


 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: