برگزاری مراسم اهدای کلاه ایمنی به راکبان موتورسیکلت در استان قم

برگزاری مراسم اهدای کلاه ایمنی به راکبان موتورسیکلت در استان قم
کدخبر : 543743

مراسم اهدای کلاه ایمنی با حضور مسئولین پلیس راهور و سرپرست شعبه قم بیمه سینا و نمایندگان تحت نظارت آن و سایر مدعوین در محل سالن همایش مجتمع فقهی ائمه اطهار قم برگزار شد.

به گزارش شما و اقتصاد به نقل از روابط عمومی بیمه سینا، در این جلسه که با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران آغاز شد، رئیس پلیس راهور قم با اشاره به نقش کلاه ایمنی در حفاظت از جان راکبان موتور سیکلت، گزارشی از اقدامات انجام شده جهت فرهنگ سازی در این زمینه ارائه کرد.

رئیس شعبه قم بیمه سینا در این مراسم گفت: در زمینه «فرهنگ‌سازی» استفاده از کلاه ایمنی توسط راکبان موتورسیکلت و همچنین رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط همه آحاد جامعه وظیفه داریم.

محمود لاچینانی با اشاره به فوت افراد در تصادفات افزود: به ظاهر می‌شنویم که در تصادف یک تَن فوت کرد، ولی ضربه‌هایی که جامعه از فوت یک انسان به عنوان سرپرست یک خانواده می‌خورد؛ سبب می‌شود که خانواده‌ای دچار تلاطم شود.

در این مراسم، سرهنگ غلامرضا صدفی، رییس پلیس راهور استان قم نیز اظهار داشت: در تصادفات منجر به فوت، ۵۱ درصد تصادفات منجر به فوت، در طول سال گذشته در شهر قم مربوط به راکبان موتورسیکلت بوده است و متاسفانه هر ساله تصادف‌ها در استان قم رو به افزایش است.

وی افزود: اینکه مراسمی در رابطه با اهدا و ضرورت استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسوران برگزار می‌شود و برای کنترل تخلف در این زمینه با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد و نیز به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم که از کلاه ایمنی استفاده شود، یکی از دلیل‌های آن، همین مساله تصادفات در این زمینه است.

سرهنگ صدفی تاکید کرد: باید در این زمینه توجه داشته باشیم که این تصادفات منجر به بی‌سرپرست شدن برخی از خانواده‌ها می‌شود و خانواده‌هایی داغدار می‌شوند و مشکلاتی برای آن‌ها ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه موتورسیکلت یک وسیله نقلیه سریع و ارزان‌قیمت است، گفت: از این وسیله نقلیه به صورت ویژه در قم استفاده می‌شود، اما متاسفانه در بحث اجرای مقررات آن، شاید در حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد رعایت می‌شود.

وی با بیان اینکه درصد بالای این مشکلات به خاطر رعایت نکردن قانون و مقررات در این رابطه است، افزود: پس از راکبان موتورسیکلت، «عابران پیاده» ۳۵ درصد تصادفات را در سطح شهر قم به خود اختصاص می‌دهند.

وی ادامه داد: اگر در سطح شهر قم بتوانیم، این ۲ گروه از کاربران ترافیک را کنترل کنیم و آموزش دقیق بدهیم و از آنان تقاضا نماییم که قانون و مقررات را رعایت کنند، خودبه‌خود بیش از ۸۰ درصد تصادفات منجر به فوت این شهر کنترل می‌شود.

سرهنگ صدفی گفت: هرچه قدر تخلفات راهنمایی و رانندگی به صورت ویژه کنترل شود، تصادفات ما کم می شود، ولی به «صفر» نمی‌رسد، زمانی می‌توانیم تصادف‌ها را به «صفر» برسانیم که بحث «فرهنگی» را بر بحث «اِجرای قانون و مقررات» ارحج بدانیم.

وی با تاکید بر «فرهنگ‌سازی» در مساله استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسواران و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط همه افراد جامعه گفت: تاکید ما برای اجرای قانون، به خاطر این است که افراد آسیب نبینند و خانواده هایشان دچار مشکل نشوند.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد رانندگان خودرو در قم از کمربند ایمنی استفاده می‌کنند، تصریح کرد: لازم است که استفاده از «کلاه ایمنی» همچون استفاده از «کمربند ایمنی در خودروها» تبدیل به یک «فرهنگ» شود.

رئیس پلیس راهور استان قم خاطرنشان کرد: سال گذشته در برخورد با تخلفِ استفاده نکردن از کلاه ایمنی، نسبت به سال ۱۳۹۸؛ ۳۲۰ درصد افزایش برخورد داشتیم.

وی گفت: متاسفانه سال گذشته ۱۰ درصد راکبان موتورسیکلت در تصادفات دچار عارضه قطع نخاع شده اند و ۷۱ درصد عامل فوت راکب موتورسیکلت بنابر نظریات پزشک قانونی، ضربه به سَر است که اگر کلاه ایمنی استفاده شود، به طور حتم چنین مشکلاتی ایجاد نخواهد شد.

مراسم مذکور، با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم و شرکت بیمه سینا شعبه قم برگزار و در پایان به تعدادی از راکبان موتورسیکلت این استان به صورت نمادین کلاه ایمنی اهدا شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: