بیش از نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند

بیش از نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند
کدخبر : 543901

مدیرکل امور بیمه‌ شدگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: حدود ۴۴ میلیون نفر در کشور تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار دارند.

به گزارش شما و اقتصاد به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مهدی شکوری با حضور در برنامه چاپ اول شبکه خبر به مناسبت هفته تامین اجتماعی گفت: براساس آخرین آمار مدیریت آمار و اطلاعات و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی ۱۴ میلیون بیمه شده‌ اصلی (با افراد خانواده حدود ۴۴ میلیون نفر) تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته و از خدمات این سازمان بهره‌مند می‌شوند.

شکوری بیان کرد: هم‌اکنون ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر مستمری‌بگیر از خدمات سازمان تأمین اجتماعی استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۲۶۸ هزار نفر-ماه در کشور از مقرری بیکاری ایام کرونا بهره‌مند شده‌اند، ادامه داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سامانه‌ای (bimebikari.mcls.gov.ir) برای ثبت‌نام بیمه بیکاری راه‌اندازی کرد تا افراد بیکار شده در اثر کرونا درخواست برقراری بیمه بیکاری خود را به صورت غیرحضوری ثبت کنند.

شکوری افزود: در بودجه ۱۴۰۰ بند «و» تبصره ۲ برای حمایت از گروه‌های خاص بیمه‌ای شامل رانندگان، مددجویان، زنان سرپرست خانوار، قالیبافان، اصحاب فرهنگ و هنر و همچنین کارگاه‌های زیر ۵ نفر، ۸۹ هزار میلیارد تومان بار مالی پیش‌بینی شده است که با تأمین این بار مالی، دامنه بیمه شدگان افزایش می‌یابد.

مدیرکل امور بیمه‌ شدگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: هم اکنون ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار بیمه شده گروه‌های خاص تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند و در صورت تأمین بارمالی، امکان تحت پوشش قرار گرفتن ۶۵۰ هزار نفر دیگر فراهم می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: