سندیکای بیمه گران

تاخیر در برگزاری انتخابات دبیرکل سندیکای بیمه گران سرپیچی از قانون سندیکا است

تاخیر در برگزاری انتخابات دبیرکل سندیکای بیمه گران سرپیچی از قانون سندیکا است
کدخبر : 545235

مدیرعامل شرکت بیمه تعاون با بیان اینکه " سندیکای بیمه‌گران در دوره دوساله اخیر بهترین عملکرد را از سال ۸۳ تا کنون داشته است،" برلزوم برگزاری به موقع انتخابات دبیرکلی این سندیکا طبق اساسنامه و قانون تاکید کرد.

به گزارش شما و اقتصاد به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون، بیست و پنجم شهریور ماه ۱۴۰۰ دوره دو ساله سید محمد کریمی، دبیر کل فعلی سندیکای بیمه گران ایران به اتمام می‌رسد چراکه طبق قانون اساسنامه این سندیکا انتخاب دبیرکل این تشکل صنفی بایدهر ۲ سال یکبار انجام شود.

براین اساس مقرر شد که انتخابات دبیرکلی سندیکای بیمه‌گران در ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه ۱۵ شهریورماه سالجاری در سالن اجتماعات بیمه مرکزی برگزار شود.

در حال حاضر،سید محمد کریمی دبیرکل فعلی سندیکای بیمه گران ایران، عزیزالله مختاری و رسول ساجدی برای انتخابات سندیکا ثبت نام کرده‌اند.

درهمین پیوند،"یونس مظلومی"، در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین، اظهارکرد که جدای از قوانین عمومی حاکم بر کشور،هر تشکل صنفی از جمله سندیکای بیمه‌گران ایران یک اساسنامه‌ای دارد که در آن قانون نحوه اداره آن تشکل بیان می‌شود.

وی، اذعان داشت: در اساسنامه‌ای که سندیکای بیمه‌گران دارد و به تصویب شورایعالی بیمه رسیده، نحوه اداره این سندیکا از جمله دوره قانونی دبیرکل آن پیش بینی شده است.

مدیرعامل شرکت بیمه تعاون، با بیان اینکه " در اساسنامه سندیکای بیمه گران دوره دو ساله‌ای برای هر دبیر کل درنظر گرفته شده است"، گفت: اساسنامه حال حاضر سندیکای بیمه‌گران ایران به تصویب تمام اعضای شورای عمومی این سندیکا رسیده و تمام اعضای شورای عمومی هم از متن اساسنامه کاملا مطلع هستند.

مظلومی، تاکید کرد: نه تنها انتخابات سندیکای بیمه‌گران بلکه هر انتخابات دیگری باید سرموقع انجام شودو سندیکای بیمه‌گران هم استثنا نیست و باید انتخابات آن به موقع برگزار شود.

وی، توضیح داد: هیچگاه به دلیل برخی مناسبت ‌ها یا شیوع ویروس کرونا نمی‌توان یک انتخابات را عقب انداخت و انتخابات سندیکای بیمه‌گران ایران طبق قانون باید به موقع انجام شود و به تاخیر انداختن آن، سرپیچی از قانون اداره سندیکای بیمه‌گران است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: