بیمه خاورمیانه/

شرکت‌های بیمه تخصصی زندگی بازده بهتری در سرمایه‌گذاری دارند

شرکت‌های بیمه تخصصی زندگی بازده بهتری در سرمایه‌گذاری دارند
کدخبر : 546040

​باتوجه به اینکه شرکت‌های بیمه تخصصی زندگی منابعی را دارند که به‌صورت تجمعی است، بهتر است بازبینی و تغییراتی در آیین‌نامه‌های سرمایه‌گذاری درخصوص این شرکت‌ها انجام شود تا به کسب بازده بیشتر در سرمایه گذاری کمک کرده و بتوانند سود بهتری به مشتریان خود بدهند.

به گزارش شما و اقتصاد به نقل از روابط عمومی، "تابان شجاعی"مدیرفنی شرکت بیمه زندگی خاورمیانه، در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین، یکی‌ از مواردی که شرکت‌های بیمه تخصصی زندگی با آن مواجه هستند را استفاده از جداول فوت و حیات در قالب یک جدول در محاسبات اکچوئری دانست و افزود: درحال حاضر شرکت‌های تخصصی زندگی در بیمه‌های مستمری از یک جدول فوت و حیات استفاده می‌کنند، با توجه به اینکه اخیرا با کمک و تلاشهای همکاران بیمه مرکزی جدول جدیدی به شرکتها ارائه شده است،  باید جداول فوت و حیات جداگانه هم تهیه شوند یا اینکه شرکتها به صورت تعاملی جدولی ارائه دهند تا جداول فوت و حیات مجزایی برای بخشهای مستمری داشته باشند زیرا این جداول در محاسبات مبالغ مستمری که بیمه‌گذاران پرداخت می‌شود بسیار تاثیر گذار خواهد بود. 

وی،وجه تمایز بیمه‌زندگی خاورمیانه با سایر شرکت‌های بیمه‌ای را صدور بیمه‌های مستمری دانست و گفت: دراین بیمه‌نامه بیشتر به ریسک طول عمر در افراد پرداخته شده، زیرا بیمه نامه های عمر سه نوع ریسک را پوشش می دهند فوت، ناتوانی (در پوششهای تکمیلی)، طول عمر وبا توجه به اینکه افراد در سنین بالا توانایی کار کردن را از دست می دهند و در دوران سالخوردگی بدون اشتغال به کار نیازمند تامین مالی هستند، شرکت بیمه زندگی خاورمیانه با در نظر گرفتن ریسک طول عمر آن راتحت پوشش قرار می دهد.

وی، اذعان داشت که در بیمه نامه های مستمری بیمه گذار پس از پرداخت حق بیمه در مدت تعیین شده، مبالغ مستمری را دریافت می کند.

مدیرفنی شرکت بیمه زندگی خاورمیانه، بیان کرد: درگذشته بیمه‌های زندگی تنها از طریق شرکت‌های بیمه جنرال درحال صدور بود، درعین حال شرکت‌های بیمه جنرال یکسری محدودیت‌هایی در سرمایه‌گذاری دارند زیرا باید بیمه‌نامه‌های مختلفی صادر کنند و به حجم نقدینگی خود توجه داشته و باید بخشی از اشتهای ریسک در سرمایه‌گذاری خود را کنار بگذارند و به نقدینگی توجه کنند.

شجاعی ادامه داد:شرکت‌های تخصصی بیمه زندگی از نظر سرمایه‌گذاری راحت‌تر از شرکت‌های بیمه جنرال می‌توانند عمل کنند و نگرانی موارد خروج پول به صورت نقدینگی را ندارند. 

شجاعی، افزود:در این شرایط مبالغ مستمری که افراد در آینده دریافت می کنند بیشتر شده و این امر یکی از راهکارهایی هست که با استفاده از آن تورم های آتی تا حدودی پیشگیری می شود. 

وی، تاکید کرد که با حضور شرکت‌های تخصصی بیمه زندگی، مشکل نحوه سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه جنرال برای بیمه‌های عمر برطرف شد زیرا بیمه‌های تخصصی عمر با نوع سرمایه‌گذاری خودمی‌توانند سود بهتری را به بیمه‌گذاران بدهند.

مدیرفنی شرکت بیمه زندگی خاورمیانه، اظهارکرد:شرکت‌های بیمه تخصصی زندگی محصول دیگری به‌غیراز بیمه عمر ارائه نمی‌کنند و به همین دلیل نمایندگان این شرکت‌ها تنها به فروش بیمه‌های عمر می‌پردازند درحالیکه در شرکت‌های جنرال بیمه‌های عمر را در کنار سایر بیمه‌نامه می‌فروشند.

شجاعی اذعان داشت:مطالعات  انجام شده  برروی جمعیت کشور نشان داد که گروه سنی ۳۰ تا ۴۰ سال جمعیت زیادی از اجتماع را تشکیل می‌دهندکه قرار است در آینده بازنشسته شوند و از آنجایی که صندوق‌های بازنشستگی سرمایه‌گذاری‌های پربازدهی ندارند به‌طوریقین در پرداخت حقوق این افراد به مشکل برمی‌خورند بنابراین تمرکز برروی بیمه‌های مستمری را مورد توجه قراردادیم.

وی، افزود:باتوجه به آیین‌نامه‌ها شرکت‌های بیمه تخصصی عمر این امکان را دارند که سرمایه‌گذاری‌ها را دراختیار خود داشته و بازده بهتری داشته باشند تا خلاء موجود درخصوص حقوق‌های دریافتی این افراد را پر کرده و با پرداخت مستمری شرایط بهتری برای زندگی این افراد تهیه کنند.

مدیرفنی شرکت بیمه زندگی خاورمیانه،گفت که به‌واسطه شیوع ویروس کرونا تمایل مردم به خرید بیمه‌نامه عمر افزایش پیدا کرده است .

شجاعی،افزود: از سوی دیگر بیمه زندگی خاورمیانه در زمینه بیمه عمر به‌صورت تخصصی عمل می‌کند و توانگری مالی وسرمایه‌گذاری‌های مناسبی دارد، به همین دلیل حجم پرتفوی این شرکت روبه رشد است و خسارت‌های رخ داده براثر شیوع ویروس کرونا نیز، بر روی عملکرد این شرکت تاثیرگذار نبوده است.

وی، بااشاره به روش‌های فروش آنلاین بیمه‌نامه، بیان کرد: در کشورهای پیشرفته کانالهای مختلف توزیع بیمه نامه مانند  bancassurance نماینده و کارگزار و فروش آنلاین وجود دارد. نرم افزار بیمه‌گری شرکت بیمه زندگی خاورمیانه به‌صورت بسیار پیشرفته طراحی شده و درآن شرایطی فراهم شده که نماینده و بیمه‌گذار بتوانند به راحتی از طریق پورتال به  اطلاعات بیمه نامه به صورت به روز و در هر ساعت از شبانه روز دسترسی داشته باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: