ثبت رکوردی کم‌سابقه توسط بیمه تجارت‌نو

رتبه سوم حاشیه سود در بین شرکت‌هایی با چند دهه تجربه

رتبه سوم حاشیه سود در بین شرکت‌هایی با چند دهه تجربه
کدخبر : 546247

شرکت بیمه تجارت‌نو ازجمله شرکت‌هایی است که توانسته است در فرصت اندکی که نسبت به شرکت‌های بزرگ داشته و عمر کوتاهی نسبت به آن‌ها داشته، در جایگاهی به‌مراتب بالاتر از قدیمی‌های صنعت قرار گیرد.

به گزارش شما و اقتصاد ، بیمه تجارت‌نو در سال ۹۹ با فروش مبلغ ۱۱ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال حق بیمه و کسب سود خالص عملیاتی سه هزار و ۶۲۱ میلیارد ریالی وضعیت خوبی را برای ذی‌نفعان شرکت رقم بزند.

درواقع با توجه به وضعیت سودآوری شرکت و بهای تمام‌شده محصولات فروش رفته درنهایت شرکت بیمه تجارت نو حاشیه سود (سود فعالیت بیمه‌ای بدون درنظرگرفتن درآمد سرمایه‌گذاری‌ها به‌حق بیمه صادره) ۱۶ درصدی و حاشیه سود خالص (سود خالص به‌حق بیمه صادره) ۳۳ درصدی را رقم‌زده است که رکوردی جدید در این شرکت قلمداد می‌شود.

حاشیه سود منطقی و رتبه صعودی شرکت

حاشیه سود بیمه‌ای (سود فعالیت بیمه‌ای بدون درنظرگرفتن درآمد سرمایه‌گذاری‌ها به‌حق بیمه صادره) بیمه تجارت‌نو در سال ۹۹ حدود ۱۶ درصد گزارش‌شده است. بیمه تجارت‌نو با این رقم از حاشیه سود بیمه‌ای (سود فعالیت بیمه‌ای بدون در نظرگرفتن درآمد سرمایه‌گذاری‌ها به‌حق بیمه صادره ) در بین ۲۴ شرکت بزرگ بیمه گری رتبه سوم را کسب کرده است.

این در حالی است که در سال ۹۸ این شرکت تنها توانسته بود ۷ درصد حاشیه سود بیمه‌ای (سود فعالیت بیمه‌ای بدون در نظرگرفتن درآمد سرمایه‌گذاری‌ها به‌حق بیمه صادره) شناسایی کند.

جدوللل

همچنین حاشیه سود خالص (سود خالص به‌حق بیمه صادره) شرکت نیز در سال 1399 معادل 33 درصد بوده است که در بین 24 شرکت رتبه پنجم نصیب بیمه تجارت‌نو شده است. این در حالی است که حاشیه سود خالص شرکت، (سود خالص به‌حق بیمه صادره) در سال 1398 تنها 22 درصد بوده است.

جدووول_2

از همه مهم‌تر اینکه حاشیه سود خالص صنعت بیمه (سود خالص به‌حق بیمه صادره) در سال 99 معادل 14 درصد و حاشیه سود بیمه‌ای صنعت (سود فعالیت بیمه‌ای بدون در نظرگرفتن درآمد سرمایه‌گذاری‌ها به‌حق بیمه صادره) در سال 1399 معادل صفر درصد بوده است و شرکت بیمه تجارت‌نو در دو حوزه چندین برابر صنعت توانسته سود قابل‌توجهی را ثبت کند.

 

 

منبع: بانکداری ایرانی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: