بیمه کارآفرین/

آموزش دغدغه اصلی بیمه آتش‌سوزی است

آموزش دغدغه اصلی بیمه آتش‌سوزی است
کدخبر : 548070

آموزش دغدغه اصلی بیمه آتش‌سوزی است.

 

به گزارش شما و اقتصاد ، برخی قوانین بیمه وآیین‌نامه‌ها نیاز به بررسی وبازنگری وبازتعریف مجدد دارند. دنیا به لحاظ تکنولوژِی پیشرفت ودستاوردهای مهمی داشته وبا ورود به عصر دیجیتال تغییرات وتحولات چشمگیر با سرعت بیشتر از آنچه متصور بودیم در حال گسترش است.

بیمه آتش‌سوزی یکی از قدیمی‌ترین رشته‌های بیمه‌ای است. بیمه آتش‌سوزی سابقه‌ای بیش از ۳۰۰ سال در جهان دارد و پیشینه آن درایران به حدود یک قرن می رسد. در بیمه های آتش‌سوزی، اموال و دارایی ها در برابر خطر آتش‌سوزی و همچنین خطرات تبعی اعم از زلزله ،سیل ،طوفان ،ریزش ورانش زمین و... تحت پوشش قرار می گیرند و این خدمات بیمه آتش‌سوزی در قالب بیمه نامه های مختلفی عرضه می شود.

بیمه آتش‌سوزی در صنعت بیمه به دلایل متعددی به توجه بیشتری از سوی شرکت‌ها، نهاد ناظر و حتی قانون‌گذاران نیاز دارد. در شرکت‌های بیمه به موضوع آموزش باید پرداخت. در نهاد ناظر باید تدبیری برای تجدیدنظر در آیین‌نامه‌ها اندیشیده شده و برای قوانین مرتبط با بیمه نیز باید تدبیری اندیشیده شود تا بر اساس شرایط به روز شود.

امراله زاده محمدی، مدیر بیمه آتش‌سوزی بابیان مطالب فوق در گفت‌وگو با بانکداری ایرانی در خصوص پیوند شرایط اقتصادی با صنعت بیمه، اظهار کرد: ارتباط تنگاتنگی بین اقتصاد و وضع اقتصادی مردم با صنعت بیمه و میزان فروش بیمه و حتی خسارت آن وجود دارد. هرچه وضع اقتصادی مردم بهتر و شرایط اقتصادی بهبود پیدا کند، ضریب نفوذبیمه‌ایی در کشور بیشتر خواهدبود. رابطه معنادار و مثبتی بین متغیر های رشد اقتصادی بر ضریب نفوذ بیمه وجوددارد. موضوع تحریم، کرونا و حتی موضوع پسا کرونا را نمی‌شود انکار کرد همه این موضوعات بر اقتصاد و بالطبع بر صنعت بیمه تأثیر گذاشته‌اند.

زاده محمدی در خصوص پایین بودن ضریب نفوذ صنعت بیمه گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل پایین بودن ضریب نفوذ صنعت بیمه را باید در بازاریابی دید. آموزش‌های لازم در خصوص بازاریابی داده نشده است. هرچند کارهای زیادی می‌شود، اما کافی نیست. شرکت‌ها بیشتر روی مسائل فنی و غیره کارکردند، اما بیشترین تلاش‌ها باید روی آموزش صورت گیرد. شعب و نماینده‌ها وشبکه فروش به این آموزش به‌صورت دائمی نیاز دارند، چراکه شبکه فروش، کارگزاران، نماینده‌ها و شعب بیشترین نقش رادارند. باید آموزش مدون و دائمی و طی برنامه‌ریزی‌های دقیقی باشد. همچنین باید آسیب‌شناسی شده و نقاط قوت وضعف‌ها را شناخت.

مدیر بیمه آتش‌سوزی بیمه کارآفرین در خصوص اینکه چرا شبکه فروش توجه کمتری روی بیمه‌های آتش‌سوزی دارد، تصریح کرد: برخی شرکت‌ها سیاست کلی خود را روی بیمه‌های عمر زندگی و در برخی از شرکت‌ها حتی بیمه درمان و شخص ثالث متمرکز کرده‌اند. با توجه به امکاناتی که برای این رشته‌ها در نظر می‌گیرند بیمه آتش‌سوزی هم مغفول می‌ماند. علاوه بر این موضوع کارمزد نیز مطرح است. کارمزد بیمه‌های آتش‌سوزی در بخش مسکونی خوب است اما در سایر رشته‌های بیمه آتش‌سوزی کارمزد آن کافی نیست و نیاز به بازنگری دارد .و عاملی برای کم کاریست. مثلاً در حوزه‌های صنعتی و غیرصنعتی وانبار کارمزد پایین بوده و برای نمایندگان و کارگزاری‌ها جذابیت کمتر داشته وروی این موضوع کمتر کار می‌کند. روی بخشهای مذکور می بایست کار گرددو کارمزدها را افزایش داد.

او در خصوص فروش عمده بیمه‌نامه در بیمه کارآفرین گفت: در سال‌های اخیر کارهای خوبی انجام شده است. در حوزه صنایع مختلف حضور فعال داریم .

زاده محمدی در زمینه طرح‌های شرکت بیمه کارآفرین در خصوص آتش‌سوزی گفت: طرح تدبیر ازجمله طرح‌هایی است که بیمه کارآفرین در حوزه آتش‌سوزی عملیاتی کرده است. این طرح ساختمان و اثاثیه منزل را تحت پوشش قرار می‌دهد و پنج گروه و طبقه در خصوص سرمایه‌های مختلف تعریف‌شده است. مسئولیت مالی و جانی، نقص عضو و هزینه اسکان در این طرح در نظر گرفته‌شده است. علاوه بر این بعضی از خطرات و حوادث غیرمترقبه مانند زلزله و غیره داخل این طرح گنجانده‌شده است. این طرح به‌صورت یک بسته و پکیج، طراحی‌شده می‌تواند در بیمه آتش‌سوزی عمومی نیز استفاده شود. در این طرح منزل مسکونی وقتی تحت پوشش بیمه قرار می گیرد علاوه بر ساختمان وتاسیسات واثاثیه بیمه گذار واعضای خانواده در مقابل فوت و نقص عضو و هزینه پزشکی ناشی از حوادث نیز تحت پوشش قرارمی گیرد. همچنین هزینه اسکان ومسئولیت مالی در مقابل همسایگان نیز در این طرح قابل پوشش است. مزیت این طرح این است که سرمایه‌ها متغیر است. یعنی با هر سرمایه‌ای که بیمه‌گذار درخواست کند مانند هزینه‌های پزشکی و غیره می‌توانیم آن را در اختیار مشتری قرار دهیم.

مدیر بیمه آتش‌سوزی بیمه کارآفرین در خصوص روش آنلاین در رشته بیمه آتش‌سوزی اظهار کرد: در رشته بیمه آتش‌سوزی مسکونی، صدور بیمه‌نامه به‌صورت آنلاین انجام می‌شود اما در خصوص پرداخت خسارت‌های آنلاین در آینده به‌صورت جزئی امکان‌پذیر است. اما در خصوص خسارت‌های بالا امکان‌پذیر نمی‌باشد چراکه نیاز به حضور فیزیکی کارشناس و یا کارشناسان و بررسی دقیق و همه‌جانبه است. تعداد خسارت در حوزه آتش‌سوزی نسبت به حوزه بیمه اتومبیل و درمان کمتر است . به همین دلیل نیاز به آنلاین شدن نیز احساس نمی‌شود. علاوه بر این در خسارت‌های سنگین باید از چندین کارشناس متخصص استفاده شود. در یک کارخانه با خسارت بالا نمی‌توان صرفاً از یک کارشناس استفاده کرد بلکه باید از کارشناسان متعددی مانند کارشناس ساختمان، ماشین الات، کارشناس موجودی، حسابرس و کارشناس اسباب و علل و غیره بهره برد. به همین دلیل کار فنی وپیچیدگی های خاص خود را دارد و مقداری زمان‌بر است. به همین دلیل نمی‌توان به‌صورت آنلاین و سریع انجام گردد.

او در مورد خسارت‌های پرداختی صنعت بیمه گفت: سال های گذشته خسارت‌های سنگینی در صنعت بیمه پرداخت شد خسارت آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو ، حادثه آتش‌سوزی پتروشیمی بوعلی که تمام خسارت ناشی از این حادثه به ارزش بیش از ۹۴ میلیون یورو توسط کنسرسیوم شرکت های بیمه‌ای پرداخت شد. و آتش‌سوزی شرکت تولیدکننده موادغذایی طبیعت زرندیه که از ساعت ۳:۳۰ بامداد ۲۸ مهرماه سال جاری آغاز شد.که گفته شده حدود ۶۰ درصد از سوله ها و فضای مسقف این شرکت بر اثر وقوع حریق از بین رفته است. براوردهای اولیه حاکی از بروز خسارت پنج هزار میلیارد تومانی به این شرکت است. ماهیت شرکت بیمه یعنی پوشش و پرداخت خسارت است. بیمه کارآفرین نیز در سال ۱۳۹۹وسال جاری تاکنون خسارت‌های قابل توجه ایی پرداخت کردیم . که اعم آن خسارت آتش‌سوزی سردخانه در مهاباد ، خسارت آتش‌سوزی کارخانه تولید موکت، خسارت آتش‌سوزی کارخانه سُرنگ سازی در یزد و....، میباشد . حادثه و خسارت قابل‌پیش بینی نیست و هر لحظه این امکان وجود دارد که حادثه‌ای غیرمترقبه‌ای رخ دهد. مثلاً زلزله متأسفانه ممکن است که در منطقه‌ای رخ دهد که علاوه بر خسارت جانی به شهروندان که ناراحت‌کننده است هزینه‌های مالی را بر مردم و اقتصاد کشور تحمیل کند و در کنار آن شرکت‌های بیمه نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

امراله زاده محمدی، مدیر بیمه آتش‌سوزی در خصوص مهم‌ترین چالش بیمه آتش‌سوزی و صنعت بیمه اظهار کرد: برخی قوانین بیمه وآیین‌نامه‌ها نیاز به بررسی وبازنگری وبازتعریف مجدد دارند. دنیا به لحاظ تکنولوژِی پیشرفت ودستاوردهای مهمی داشته وبا ورود به عصر دیجیتال تغییرات وتحولات چشمگیر با سرعت بیشتر از آنچه متصور بودیم در حال گسترش است..

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: