مدیر بیمه های مسئولیت و مهندسی شرکت بیمه آسماری عنوان کرد:

بیمه های مناطق آزاد و حذف مزیت های رقابتی

بیمه های مناطق آزاد و حذف مزیت های رقابتی
کدخبر : 549077

مدیر بیمه های مسئولیت و مهندسی شرکت بیمه آسماری با اشاره به بازار کار و نحوه فعالیت بیمه های مناطق آزاد گفت: همانطور که می دانید تفاوت های خاصی میان عملکرد بیمه های مناطق آزاد با بیمه‌های مناطق اصلی وجود دارد چراکه دارای بازار کار و تنوع رشته ای محدودتر می باشند.

به گزارش شما و اقتصاد به نقل از رصد بورس، جلوی گفت: ما به دنبال کسب مزیت های رقابتی بیشتر در مناطق آزاد هستیم چرا که همه بیمه ها امکان فعالیت در مناطق آزاد را دارند اما هیچ مزیت رقابتی با بیمه های مناطق اصلی ندارند.

 شرکت بیمه آسماری با استفاده بیش از یک صد سال تجربه کارشناسی مدیران و کارشناسان تراز اول صنعت بیمه در سطح کشور و همکاری های دو جانبه در زمینه دانش فنی بیمه ای، با بزرگترین شرکت های بیمه منطقه ای و بین المللی و همچنین با دسترسی به بزرگترین بازار های جهانی بیمه، می تواند کمک ارزنده ای برای ارزیابی و انتقال ریسک در چهارچوب بیمه های اتکایی بین المللی، در راستای حفظ و حراست از سرمایه های کشور در مناطق آزاد صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی ارائه نماید.

استفاده از دانش روز دنیا و ارائه جدیدترین محصولات بیمه ای رایج در سطح بین المللی، مدیریت ریسک و ایجاد اطمینان نهایی برای امنیت در سرمایه گذاری‌های ملی و بین المللی در کشور بخشی از استراتژی بیمه آسماری می باشد.

 شرکت بیمه آسماری برترین شرکت بیمه ای از نظر رضایتمندی مشتریان در سطح کشور است. این شرکت با برخورداری از سازمانی یادگیرنده، فناوری‌های پیشرفته، کارکنانی خلاق و متعهد با ارائه بهترین خدمات، موجبات رضایت مشتریان و سایر ذی‌نفعان خود را فراهم می آورد.  توسعه و گسترش آرامش و امنیت خاطر برای جامعه از طریق ارائه خدمات بیمه ای متمایز در داخل و خارج از کشور برای جبران خسارتهای احتمالی همراه با رشد مستمر جهت دستیابی سهامداران به بازدهی مناسب.

 بنابراین گزارش، الهام جلوی؛ مدیر بیمه های مسئولیت و مهندسی شرکت بیمه آسماری با اشاره به بازار کار و نحوه فعالیت بیمه های مناطق آزاد گفت: همانطور که می دانید تفاوت های خاصی میان عملکرد بیمه های مناطق آزاد با بیمه‌های مناطق اصلی وجود دارد  چراکه دارای بازار کار و تنوع رشته ای محدودتر می باشند.

وی با اشاره به مهم ترین عوامل توسعه و رشد صنعت بیمه  افزود: یکی از مهمترین عواملی که باعث رشد پرتفوی بیمه می شود؛ همراهی و همسویی با نیاز مشتریان برای پوشش بیمه‌ای است و تا جایی که ممکن است باید نیازهای آنها را برطرف کنیم. بر همین اساس در شرکت بیمه آسماری اطلاعات مشتریان از طریق شبکه فروش   به دست می آید  تا ایرادات و کمبودها برطرف و تا جای ممکن بر اساس قوانین، مقررات و آیین نامه های شورای عالی سرویس بهتری به مشتریان ارائه شود.

مدیر بیمه های مسئولیت و مهندسی شرکت بیمه آسماری  تصریح کرد: من بر این عقیده هستم؛ خسارت به عنوان یک خدمات پس از فروش بیمه ای محسوب می شود برهمین اساس  این هنر ماست که ریسک های بیمه گذار را بشناسیم و تا جای ممکن آن را به حداقل برسانیم. با این روال، زمان خسارت نیز کمتر به مشکل می خوریم و رضایت بیمه گذار تامین می شود و مشتریان به بیمه خود وفادار می مانند.

وی افزود: با توجه به اقلیم مناطق آزاد بیشتر از بیمه های مسئولیت، بیمه های شناور در قبال مالکین شناور، بیمه های مسئولیت کارفرمای صنعتی و خدماتی، بیمه های مسئولیت کارفرمای عمرانی و ساختمانی  مورد استفاده قرار می‌گیرد و سعی داریم بیمه نامه هایی عرضه کنیم که نیاز مشتریان را تا جای ممکن برطرف کند.

جلوی عناون کرد: بیمه های مسئولیت در زمان فروش به تعامل چهره به چهره نیاز دارد چرا که این بیمه‌نامه با پیچیدگی های بسیار، نیاز به تبادل اطلاعاتی میان بیمه گذار و بیمه شونده دارد. لذا فروش غیر حضوری بیمه های مسئولیت کار سختی است بر این اساس نمی توان در زمان شیوع ویروس کرونا از خدمات غیرحضوری مجازی و الکترونیکی  بهره مند شد.بر این اساس نحوه فروش بیمه نامه ها در زمان کرونا تغییرات آنچنانی نداشته و نهایتاً ارتباطات با مشتریان به صورت تلفنی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم در آینده شاهد دستاوردهای مهمی برای صنعت بیمه به خصوص در مناطق آزاد باشیم بیمه آسماری به سایر مناطق آزاد کشور نیز اهمیت داده و در آن جا شعباتی تاسیس کرده است اما متاسفانه صنعت بیمه به صورت مستقیم از شرایط اقتصادی کشور تاثیر می گیرد؛ به خصوص آنکه هرچه پروژه های عمرانی و مهندسی با رونق مواجه باشد بیمه نامه های مسئولیت در مناطق آزاد نیز فعالیت بیشتری خواهند داشت.

وی افزود: از طرفی بیمه های مسئولیت از نوع بیمه های کارفرمایی محسوب می شوند و دو چندان تحت تاثیر شرایط اقتصادی کشور قرار دارند لذا تفاوت‌های بسیاری با بیمه‌نامه های اجباری همچون بیمه شخص ثالث دارد که فرد حتی اگر یک روز در سال خودرو  خود را از منزل خارج کند باید بیمه داشته باشد؛ دارد.

مدیر بیمه های مسئولیت و مهندسی شرکت بیمه آسماری تصریح کرد:  ما به دنبال کسب مزیت های رقابتی بیشتر در مناطق آزاد هستیم چرا که همه بیمه ها امکان فعالیت در مناطق آزاد را دارند و چند وقت گذشته یکی از مزیت های رقابتی ما عدم اعمال مالیات بر ارزش افزوده بود.که همین موجب مزیت بسیار خوبی نسبت به شرکت‌های بیمه مناطق اصلی به حساب می آمد.

وی خاطرنشان کرد: گفتنی است  با اعمال مالیات بر ارزش افزوده این مزیت رقابتی برداشته شده است از طرفی با توجه به مصوبات شورای عالی بیمه، سرمایه اولیه ای که شرکت های بیمه مناطق آزاد نیاز دارند نسبت به مناطق اصلی کمتر است  برهمین اساس قدرت مانور بیمه های مناطق آزاد نسبت به سایر شرکتها کمتر است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: