مدیرعامل خبر داد:

طرح جدید بیمه عمر جامعه متصل به سبد سرمایه گذاری؛ خدمتی جدید از بیمه کوثر

طرح جدید بیمه عمر جامعه متصل به سبد سرمایه گذاری؛ خدمتی جدید از بیمه کوثر
کدخبر : 549288

​مدیرعامل بیمه کوثر از میزان ۶۰۰ میلیارد تومان سود سرمایه گذاری برای این شرکت خبر داد و پیش بینی کرد که تا پایان سال این رقم به هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

به گزارش شما و اقتصاد، ابوالفضل آقادادی مدیرعامل بیمه کوثر،  در گفت‌وگو با الهه سی ستار- خبرنگار ما ضمن بیان این مطلب گفت: سود حاصل از سرمایه گذاری برای شرکت در شرایطی حاصل شده که بازار بورس در شرایط مطلوبی قرار ندارد.

وی با بیان آن که رضایت مشتری، تکریم ارباب رجوع، پاسخگویی و خدمت رسانی در کنار در کنار سودآوری از چشم اندازهای اصلی شرکت به شمار می‌رود، تصریح کرد: همانطور که می‌دانید سهامدار عمده شرکت بیمه کوثر، سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح شامل هلدینگ‌های بزرگ پتروشیمی، حمل و نقل، سیمان، سنگ‌آهن و برق است که تمام امور بیمه‌ای این هلدینگ‌ها توسط بیمه کوثر انجام می‌شود و به نوعی بیمه کوثر در فرایند تولید محصولات این شرکت‌ها نقش بسزایی ایفا می‌کند.

وی با اشاره به آن که طی شش ماه اخیر ۴۵ درصد میزان حق بیمه کوثر با رشد قابل توجهی مواجه شد، یادآور شد: بر همین اساس حق بیمه دریافتی شرکت به ۳۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است و اگرچه میزان تعداد رشته‌های بیمه‌ای به اندازه مبلغ آن افزایش نیافت اما تلاش می‌کنیم از لحاظ کمی شاهد افزایش رشد بیشتری باشیم.

وی با بیان آن که بیمه کوثر جزء شرکت‌هایی است که در رشته زندگی بالاترین رکورد را ثبت کرده است، اظهار داشت: جامعه بزرگ نیروهای مسلح تحت پوشش بیمه‌‌های زندگی بیمه کوثر قرار دارد که البته از لحاظ مبلغ در این رشته در رده‌های پایین‌تر قراری قرار گرفته است.

آقادادی با اشاره به آن که سال گذشته بازار بیمه نزدیک به ۸۰ هزار میلیارد تومان حق بیمه کسب کرد اظهارداشت: سهم بیمه کوثر ۴ درصد از بازار بود ضمن آن که بیمه کوثر از نظر فروش در بین پنج شرکت برتر بیمه‌ای کشور قرار دارد.

وی همچنین مهم‌ترین ماموریت و هدف اصلی بیمه کوثر را حفظ و صیانت از نیروهای مسلح و کمک به ارتقای معیشت خانواده آنهاست عنوان کرد و افزود: بیمه کوثر ریسک اموال نیروهای مسلح را تحت پوشش قرار می‌دهد و این در حالی است که به بیمه گذاران و خانواده‌ها خدمات خوبی ارائه می‌کند به خصوص در بیمه‌های درمانی تلاش بر این است تا دغدغه‌‌ای درخانواده‌های بزرگ نیروهای مسلح وجود نداشته باشد.

مدیرعامل بیمه کوثر به اقدامات این شرکت در زلزله اخیر جنوب کشور اشاره کرد و گفت: در زلزله اخیر بندرعباس نزدیک ۱۳۰۰ پرونده تشکیل و بیش از ۱۰ میلیارد تومان خسارت برآورد شد که بیمه کوثر در همان روزهای نخست به سرعت روند پرداخت خسارات را آغاز کرد.

وی به طرح جدید این شرکت اشاره کرد و گفت: طی دو سال گذشته شرکت بیمه کوثر برای نخستین بار از استارتاپ‌های مختلف دعوت به عمل آورد تا در رقابتی شرکت کنند، در آن رقابت تیمی با نام مرکوری گرفت که برای نخستین بار بیمه بدنه به صورت کیلومتری عرضه اما متاسفانه این ایده توسط برخی از تیم‌ها به سایر شرکت‌های بیمه‌ای برده شد اما اکنون طرح جدید بیمه عمر جامعه متصل به سبد سرمایه گذاری که از تاریخ ۷ آذرماه کلید خورده است که به مدت یکسال با بلامانع بودن اجرای آن به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.

آقادادی در پاسخ به این سوال که رقابت شرکت‌های بیمه در کنار بیمه ایران در صنعت بیمه را چطور ارزیابی می‌کنید گفت: راهکارهای هر شرکت بیمه متفاوت است و نباید از این نکته غافل شد که سهم بیمه ایران در بازار کاهش یافته اما به نظر می‌رسد شرکت‌های خصوصی تمام تلاش خود را می‌کنند تا از کیک کوچک بیمه سهم بیشتری برای خود بردارند و مطمئنا شرکت‌های بیمه با توجه به اهداف و چشم اندازهای خود در آینده حضور و فعالیت جدی تری خواهند داشت.

وی همچنین به زیانده بودن رشته‌های درمان و ثالث اشاره کرد و یادآور شد: تلاشمان بر این است تا با افزایش حق بیمه یا کاهش خسارت‌ها، ضریب زیان دهی این نوع رشته‌ها را به حداقل برسانیم ضمن آن که بیمه کوثر در این رابطه بر اساس مدیریت ریسک سعی می‌کند به دنبال کاهش زیان باشد و این در حالی است که با استفاده از طرح‌های نوین و تحول دیجیتال می‌توان از هزینه‌های جانبی این نوع رشته‌ها کم و از تخلفات نیز جلوگیری کرد.

وی در خصوص ضریب خسارت بیمه کوثر در سال جاری و مقایسه آن نسبت به ادوار گذشته گفت: ما یک نسبت، ضریب و ضریب ترکیبی خسارت داریم که بر این اساس نسبت خسارت شامل خسارت پرداختی به حق بیمه است اما پس از افزودن ذخایری مانند خسارت معوق، حق دادگاه‌ها و غیره ضریب خسارت به دست می‌آید. همچنین پس از افزودن کارمزد و هزینه‌های اداری ضریب ترکیبی خسارت حاصل می‌شود. بسیاری از شرکت‌های بیمه در گزارش‌های خود نسبت خسارت خوبی دارند اما خسارت‌های معوق آنها پنهان مانده و این شاخص عملکرد این شرکت‌ها را به خوبی مشخص نمی‌کند.

وی افزود: بیمه کوثر با انتخاب پرتفوی کم ریسک تر سعی بر مدیریت ضریب خسارت دارد بر همین اساس استان‌های کشور را به کم ریسک، متوسط و پرریسک تقسیم کرده که بر این اساس، بیشتر راهبرد توسعه‌ای و سوددهی در استان‌های کم ریسک انجام می‌شود و در استان‌های پر ریسک بیشتر به دنبال خدمت رسانی و کنترل ضریب خسارت هستیم.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: