مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت:

نباید بهانه‌ای برای دوباره نویسی نسخه کاغذی وجود داشته باشد

نباید بهانه‌ای برای دوباره نویسی نسخه کاغذی وجود داشته باشد
کدخبر : 550821

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت گفت: دفترچه کاغذی بیمه ابزاری برای نوشتن نسخه و تهیه دارو یا انجام خدمات درمانی و تشخیصی بود و حالا نسخه الکترونیک جایگزین آن شده و در عمل تفاوتهای بسیار مثبت و زیادی نسبت به نسخه نویسی کاغذی دارد لذا نباید بهانه‌ای برای دوباره نویسی نسخه کاغذی وجود داشته باشد.

به گزارش شما و اقتصاد به نقل از و به نقل از روزنامه همشهری سید مهدی میرشاه ولد درباره نسخه الکترونیک افزود: همه پزشکان و موسسات طرف قرار داد با سازمان بیمه سلامت می‌توانند از طریق سامانه نسخه الکترونیک، نسخه‌ها را به صورت الکترونیک بنویسند و حتی امکان نسخه نویسی الکترونیک برای پزشکان مراکزی که با سازمان بیمه سلامت قرارداد ندارند هم وجود دارد و این مراکز و پزشکان نیز می‌توانند با ثبت نام در سامانه نسخه الکترونیک، نسخه بیماران را به صورت الکترونیک ارسال کنند.

وی ادامه داد: سازمان بیمه سلامت توانست تاکنون در ۲۹ استان بیش از ۹۶ درصد نسخه‌ها را الکترونیکی کند و دو استان خراسان رضوی و تهران به ترتیب با ۸۵ و ۸۲ درصد نسخه نویسی الکترونیک تا روز ۱۸ دی ماه ۱۴۰۰ را در کشور داشته‌اند.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت گفت: از تعداد ۱۸۴ هزار و ۷۰۰ نسخه‌ای که در روز ۱۶ دی ماه نوشته شده، ۱۷۷ هزار و ۲۰۲ نسخه به صورت تمام الکترونیک بوده و ۷۵۳۲ مورد نیمه الکترونیک که از این میزان( نسخه نیمه الکترونیک) ۴ هزار و ۹۹ نسخه دارویی، هزار و ۷۲۸ مورد مربوط به آزمایشگاه، ۷۶۸ مورد مربوط به پرتو پزشکی و ۹۳۷ مورد مربوط به فیزیوتراپی بوده است.

میرشاه ولد درباره حذف موقت رمز دو مرحله‌ای در سامانه نسخه الکترونیک نیز بیان کرد: در برخی موارد اینترنت دچار اختلال شده یا سامانه‌های همراه با اختلال مواجه هستند و این موضوع روند نسخه نویسی را دچار مشکل می‌کرد و امکان داشت که پیامک کد رهگیری به بیمار نرسد. بنابر این رمز دو مرحله‌ای با اخذ تعهد از پزشک مبنی بر در اختیار قرار ندادن نام کاربری و رمز عبور انجام شده است.

وی اظهار کرد: سازمان بیمه سلامت و بیمه شدگان این سازمان در نسخه الکترونیک با جامعه فرهیخته پزشکی در ارتباط هستند. هرچند تعداد معدودی از افراد ممکن است تخلفاتی داشته باشند، اما اکثریت جامعه پزشکی از این مسائل مبرا بوده و برای حفظ اسرار بیمار متعهد و به اخلاق پزشکی پای‌بند هستند. ضمنا اگر پزشک به تعهد خود عمل نکند، بایستی به سیستم‌های نظارتی بر اساس مقررات پاسخگو باشند.

میرشاه ولد درباره شیوه دسترسی بیمه شدگان به نسخه‌ها و داروهایی که در سامانه نسخه نویسی الکترونیک برای آنها نوشته و پیچیده شده نیز گفت: بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت جهت دسترسی به سابقه پزشکی خود از زمان الکترونیکی شدن نسخه‌ها می‌توانند به سامانه شهروندی این سازمان به نشانی http://eservices.ihio.gov.ir/esc مراجعه کنند. در این سایت افراد با وارد کردن کد ملی و تلفن همراه که به نام خودشان است، می‌توانند وارد شده و سوابق پزشکی خود از زمان الکترونیکی شدن خدمات را مشاهده کنند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: