اختصاصی چابک آنلاین/

شرکت های غیردولتی با نگاه دولتی اداره می شوند

شرکت های غیردولتی با نگاه دولتی اداره می شوند
کدخبر : 555173

رییس هیات مدیره شرکت بیمه میهن، معتقد است که حرکت به سمت تحول دیجیتال در صنعت بیمه یک امر ضروری است و اگر شرکت های بیمه آینده و تغییرات بازار را درست پیش بینی نکنند، گرفتار خواهند شد.

به گزارش شماواقتصاد به نقل از چابک آنلاین،زهرا نامداری، "ابراهیم حمیدی"، گفت: شرکت های بیمه ای باید نیاز مشتریان خود را به درستی پاسخ دهند و تغییرات روز را پیش بینی کنند و به جای تسلیم شدن، باید آینده را ساخت.

وی، با بیان اینکه عوارض موجود در صنعت بیمه در دوره سخت و دشواری آغاز شد،اظهار داشت:عوارض دریافتی از صنعت بیمه امسال هم مطرح شد اما اگر صنعت بیمه فعالانه با این موضوع برخورد کرده بود که عوارض وزارت بهداشت و یا صندوق تامین خسارت های بدنی کم شود، اکنون شرایط اینگونه نبود.

حمیدی، گفت: صنعت بیمه به دولت مالیات می دهد، دولت هم می تواند از محل این مالیات بیماران را در بیمارستان ها درمان کند.

وی،افزودکه با توجه به حجم منابعی که از صنعت بیمه به عنوان عوارض خارج می شود، این صنعت باید فعال تر از این عمل کند و به جای تسلیم شدن بهتر است که  با نماینده های مجلس و دولتمردان بیشتر در خصوص عوارض صحبت کنیم.

رییس هیات مدیره شرکت بیمه میهن، تاکید کرد که نباید یک شرکت بیمه ای بیمه شخص ثالث را زیان ده اعلام کند و چند شرکت دیگر آن را  سود ده بدانند و هماهنگی و همسویی در صنعت بیمه وجود داشته باشد نه اینکه بگویند زیان ده است اما از آن طرف تخفیف هم دهند.

وی، با اشاره به اینکه صنعت بیمه در ابتدای راه تحول دیجیتال قرار دارد، افزود: بخواهیم یا نخواهیم باید بپذیریم دنیا به سمت تحولات دیجیتال در حال حرکت بوده و اگر شرکت های بیمه،آینده و تغییرات بازار را درست پیش بینی نکنند گرفتار می شوند، بنابراین به جای منتظر ماندن،  باید به نماینده ها جهت وسمت داد.

حمیدی، بیان کرد: حرکت به سمت تحول دیجیتال یک امر ضروری است ، بنابراین باید به جای برخورد قهری با استارت آپ ها به آنها جهت و سمت داد و از ظرفیت های آنها استفاده کرد، زیرا حرکت به سمت فناوری و تحولات دیجیتال اتفاقی است که خواهد افتاد ، بنابراین این بخش را آنگونه بسازیم که بتوانیم در آن رشد و توسعه داشته باشیم.

وی،گفت: در دنیای توسعه یافته، شرکت های دولتی را با رویکرد مدیریت خصوصی اداره می کنند اما در ایران شرکت های غیردولتی را هم با نگاه دولتی اداره می شوند.

رییس هیات مدیره شرکت بیمه میهن، اظهار کرد: به جز یکی دو مورد از شرکت های بیمه، هیچ یک از شرکت های بیمه ای ، به معنی  واقعی خصوصی نیستند و  فقط غیر دولتی اند و خصوصی سازی به مفهوم واقعی در صنعت بیمه شکل نگرفته است.

حمیدی توضیح داد: آن زمان که خصوصی سازی در صنعت بیمه انجام شد بستر و زمینه آن وجود نداشت یعنی در آن زمان بخش خصوصی که توانمند باشد و سرمایه بیاورد وجود نداشت.

وی، تاکید کرد که صنعت بیمه باید به سمت بیمه های خصوصی برود و شرکت های بیمه جدیدی مانند بیمه فردا، اتکایی تهران و بیمه پردیس شرکت های خصوصی هستند که به هیچ موسسه و نهاد دولتی ارتباطی ندارند و این به معنی واقعی خصوصی خواهد بود و اداره آنها به طور قطع متفاوت تر از بیمه های موجود خواهد بود.

    

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: