عملکرد موفق بیمه تعاون در کسب درآمدهای بیمه‌ای و افزایش رضایت بیمه‌شوندگان

عملکرد موفق بیمه تعاون در کسب درآمدهای بیمه‌ای و افزایش رضایت بیمه‌شوندگان
کدخبر : 565750

مجموعه اقدامات و طرح‌های بیمه‌ای شرکت بیمه تعاون به نحوی ارزنده و مطلوب بوده است که علاوه بر افزایش درآمدهای این شرکت‌ بیمه‌ای، تحسین مسئولین امر از جمله ریاست جمهوری را به دنبال داشته است. افزایش درآمدهای حق‌بیمه ای و عملکرد این شرکت نتیجه اهمیت قرار دادن اهداف بیمه تعاون بر مبنای حفظ جایگاه بیمه‌شونده و فعالیت‌های مبتنی بر مسئولیت‌های اجتماعی است.

به گزارش شما و اقتصاد: شرکت بیمه تعاون، دستاوردها و افتخاراتی را در طول یک دهه فعالیت خود به دست آورده است که همگی مرهون زحمات و تلاش کارکنان این شرکت در راستای عمل به برنامه‌های مدیریت بیمه‌ای و اهداف تعیین شده طرح‌های جدید و به روز این شرکت در صنعت بیمه می‌باشد. برنامه‌هایی که زمینه‌های رشد درآمدی بوده و برگ زرینی از افتخارات را حتی از بالاترین مقام اجرایی کشور به ثبت رسانده است.

میزان درآمد تجمیعی شرکت بیمه تعاون در دوره منتهی به مردادماه سال ۱۴۰۱ ، با افزایش ۱۶ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته، از مبلغ ۲۹۴ میلیارد تومان به ۴۵۷ میلیارد تومان رسید. این شرکت درآمد فروش حق بیمه را طی دوره مذکور بالغ بر ۹۲ میلیارد تومان و تراز مثبت ۸۵ درصدی را به ثبت رساند.

مجموع درآمد حاصل از فروش حق بیمه در بخش‌های مختلف توسط شرکت بیمه تعاون از ابتدای سال مالی تا پایان مردادماه مبلغی برابر با ۴۵۷ میلیارد تومان اعلام شده است. همچنین میزان خسارت پرداخت‌شده توسط “وتعاون” در مردادماه به مشتریان خود تحت پوشش خود مبلغی نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان بود و از ابتدای سال مالی تا پایان مردادماه نیز مجموع خساراتی که مورد پرداخت قرارگرفته برابر با ۲۱۷ میلیارد تومان اعلام‌شده است.

جایزه ملی تعالی مدیریت تعاونی با حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر سازمانهای دولتی و غیر دولتی بخش تعاونی، در راستای تعالی سازمانی تعاونی‌ها، اتحادیه‌ها و اتاق‌های تعاون، خانه تعاونگران از سال ۱۳۹۱ اقدام به ارزیابی تعاونی‌ها و اعطای جایزه ملی تعالی مدیریت تعاونی بر مبنای مدل تعالی EFQM کرده و این جایزه اهدافی نظیر «ایجاد فضایی رقابتی برای تعالی تعاونی ها؛ تشویق تعاونی‌ها برای انجام فرآیند خود ارزیابی تعالی و شناخت نقاط قوت و فرصت‌های قابل بهبود و ایجاد فضای لازم برای تبادل تجربیات موفق تعاونی‌ها» را دنبال می کند.

اقدامات این شرکت بیمه‌ای در زمینه ها و فعالیت‌های مربوط به تعاونی‌ها و بیمه‌های مسئولیتی به گونه‌ای بود که علاوه بر رضایت بیمه‌شدگان، تحسین آیت‌الله رئیسی را به دنبال داشت. بر همین مبنا رئیس دولت سیزدهم در مراسم گرامیداشت روز ملی «تعاون» از خدمات مدیرعامل بیمه تعاون در مسیر توسعه دستاوردهای خدمت‌رسان در راستای سند ملی تعاون، تحقق اهداف آن و اخذ جایگاه تعاونی برتر تقدیر کرد.

بیمه تعاون نیز که همواره خود را مورد سنجش آزمون های گوناگون قرار می دهد، در یازدهمین دوره این جشنواره شرکت کرده و موفق به اخذ گواهی تعهد به تعالی ۴ ستاره شده است.

 امتیازات ویژه ای که بیمه تعاون از طریق دستاوردها توانست برای صنعت بیمه کشور و حفظ و تعالی این جایگاه در بین شرکت‌های این صنعت در جهان کسب کند، موجبات رضایت‌مندی و موفقیت در طرح‌های بیمه‌ای را فراهم آورده است. نمونه هایی از این افتخارات را برای درک بهتر و مستدل بودن حقایق در ذیل آورده ایم؛

بیمه تعاون در کارنامه افتخارات و دستاوردهای خود دریافت استاندارد و جایزه بین الملی (Supporter Of Customer Welfare) را در مرداد ۱۳۹۵، به عنوان اولین شرکت بیمه ای کشور که به معنای تطبیق امور بیمه گری بیمه تعاون با استانداردهای بیمه کشور آلمان است را دارد. همچنین این شرکت در آبان ۱۳۹۷ نیز موفق به اخذ سه استاندارد از شرکت آکادمی TUV NORD ایران-آلمان شد.

بر این اساس، بیمه تعاون موفق به اخذ استانداردهای «پیاده سازی و استقرار سیستم‌های مدیریت کیفیت ایزو ۹۰۰۱ ویرایش ۲۰۱۵ (سیستم مدیریت کیفیت)»، ایزو ۱۰۰۰۴؛ ویرایش ۲۰۱۸ (سیستم پایش و اندازه گیری میزان رضایت مشتری) و ایزو ۱۰۰۰۲ ویرایش ۲۰۱۸ (سیستم مدیریت شکایات مشتریان) شد. این استانداردها از زمان دریافت تاکنون، هر ساله با آزمون مجدد موسسه مذکور، موفق به تمدید شده اند.

بیمه تعاون در بهمن ۱۳۹۹، موفق به اخذ استاندارد ایزو ۳۱۰۰۰ (گواهی مدیریت ریسک) ویرایش سال ۲۰۱۸ از مؤسسه توف‌نورد اتریش شد. اخذ این گواهی سبب شد تا شرکت بیمه تعاون در اردیبهشت ۱۴۰۰، طی تفاهم نامه ای با مجموعه شرکت های گروه خودروسازی سایپا به عنوان سازمان الگو انتخاب شده و تجربیات خود را در اختیار این مجموعه قرار دهد.

از دیگر سو، شرکت بیمه تعاون موفق به اخذ نشان حفظ حقوق بیمه گزاران (مرداد ۱۳۹۵)؛ گواهی تعهد تعالی سازمانی (اسفند ۱۳۹۹)؛ اخذ رتبه -BBB از سوی موسسه اعتبار سنجی برهان (شهریور ۱۴۰۰) و تمدید آن در اسفند ۱۴۰۰ و دریافت تقدیرنامه تعالی سازمانی (اسفند ۱۴۰۰) شد.

بر اساس آمارهای منتشرشده در سامانه کدال، بررسی کارنامه عملکرد بیمه تعاون نشان می‌دهد در بخش عملکرد بیمه‌ای، رشد حق بیمه دریافتی با رشد حدود ۶۶ درصدی و خسارت‌های پرداختی با افزایش ۶۱ درصدی همراه شده است. این موضوعات باعث شده تا سود عملیات بیمه‌ای شرکت در سال ۹۹ حدود ۲۰ درصد افزایش یابد. در بخش سرمایه‌گذاری‌ها سود شرکت حدود سه برابر رشد کرده که این امر موجبات جهش بیش از ۵ برابری در سود خالص شرکت را در سال ۹۹ فراهم کرده است.

ذکر این نکته ضروری است که دستاورد‌های حاصل شده از سوی مدیران ستادی و فنی شرکت بیمه تعاون در حالی است که آن‌ها نیز با توانمندی علمی و اجرایی خود توانستند این شرکت را به سوی قله‌های رفیع سودآوری و درآمدی هدایت کنند. مدیران این شرکت از مدیرعامل گرفته تا مدیریت شعب، بازاریابی، آموزش و مدیریت بیمه‌های باربری و... همگی بر اساس یک برنامه و اهداف از پیش تعیین شده و به روز شده حرکت می‌کنند. این گروه مدیریتی با شناخت چالش‌ها و مشکلات روز اقدام به برنامه‌های فراخور زمان جدید نموده و برای اجرای آن اهتمام ویژه‌ای به خرج داده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: