نگاه فعالان صنعت به سرآمد بودن بیمه سرمد

کدخبر : 577674

دلایل دستیابی افزایش حق بیمه تولیدی شرکت بیمه سرمد که نمایانگر برنامه‌ها و طرح‌های جدید پوشش بیمه‌ای است از نگاه فعالان صنعت بیمه بسیار مورد توجه قرار دارد، موضوعاتی که با به‌کارگیری کارکنان متخصص و استفاده بهینه از ظرفیت‌های فناوری در طراحی محصولات جدید بیمه‌ای سبب شد تا بیمه سرمد عضو باشگاه هزار میلیاردی‌های صنعت بیمه شود.

به گزارش شما و اقتصاد، بیمه سرمد با آرامش و البته برنامه‌ریزی درست، گام‌های باثبات و سودآوری را برداشته که نشانه واضح از عملکرد موفق این شرکت را می‌توان در کارنامه ۶ ماهه این شرکت بیمه‌ای در نیمه نخست سال جستجو کرد. صورت‌های مالی منتشر شده از شرکت بیمه سرمد بر روی سامانه کدال طی دوره ۶ ماهه نخست سال جاری نمایانگر افزایش حق بیمه تولیدی این شرکت بیمه است که در نتیجه آن درآمد این شرکت از مرز ۱۲ هزار میلیارد ریال هم عبور کرد.

رشد حق بیمه خالص ۷۷ درصد، رشد درآمدهای بیمه‌ای ۶۹ درصد، جهش ۱۵۸ درصدی سود عملیاتی و افزایش ۱۴۷ درصدی سود خالص و تلاش برای رسیدن به سهم ۲ درصدی از بازار بیمه. همگی نمایانگر کارنامه‌ای درخشان و شفاف برای داشتن اهدافی والا در جهت دستیابی به سرآمد بودن در صنعت بیمه است.

بیمه سرمد ، در آستانه ثبت مرحله دوم افزایش سرمایه خود از مبلغ ۴,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۷,۱۵۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها، برای افزایش ظرفیت نگهداری مجاز شرکت، ثروت‌سازی برای سهامداران و نیز افزایش ظرفیت شرکت برای خرید دارایی‌های ثابت، قرار دارد.

سهامداران می‌دانند که سهام سرمد ارزنده‌ است و آینده این شرکت روشن؛ انتظارشان البته شفافیت مالی و ثبات مدیریتی برای استمرار روند سودسازی است. آنها باید به زودی یک تصمیم درست و به موقع بگیرند و با حمایت خود از هیات مدیره اجازه دهند تا سرمایه سرمد افزایش یابد.البته قرار است به زودی مرحله دوم افزایش سرمایه ثبتی‌اش به ۶۷۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان نهایی شود.

شرکت بیمه سرمد، با استفاده از روش‌های نوین در طراحی محصولات جدید بیمه ای برای تمامی سطوح اقشار مختلف با درنظر گرفتن بودجه‌های مشتریان خود برای رفع نیازهای مرتبط و همچنین استفاده از کارکنان متخصص توانسته همچنان روند سودآوری و افزایش درآمد خود را در این صنعت حفظ نماید.

صورت‌های مالی دوره منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ این شرکت بر روی سامانه کدال منتشر شد. حق بیمه تولیدی این شرکت در نیمه اول سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۱۲.۱۷۴.۵۵۲ ریال رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۷۰ درصد افزایش پیدا کرده است. این شرکت که با ثبت رشد ۶۵ درصدی در دهم شهریور ماه، وارد باشگاه هزار میلیاردی‌های صنعت بیمه شده بود، در پایان شهریور ماه، نرخ رشد حق بیمه تولیدی خود را به ۷۰ درصد رسانده و حق بیمه‌ای بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان را محقق کرده است.

علاوه بر این بیمه سرمد، کاهش میزان استقراض مالی است به گونه‌ای که این شرکت در پایان سال گذشته ۱۲۷ میلیارد و ۹۱۹ میلیون ریال به شبکه بانکی بدهکار بود و در فصل بهار امسال این رقم به ۷۰ میلیارد و ۸۸۳ میلیون ریال و در پایان تابستان به ۳۳ میلیارد و ۵۳۹ میلیون ریال رسید. البته استقراض مالی در شرایط تنگنا و بروز یک حادثه و خسارت بزرگ همواره در صنعت بیمه مشاهده می‌شود، اما مهم این است که یک شرکت بتواند به تعهدات خود عمل و در صدد تسویه حساب برآید و این اتفاق در بیمه سرمد رخ داده و انتظار می‌رود با استمرار اصلاحات مالی و انضباط در هزینه‌ها، روند سودسازی این شرکت ادامه یابد.

افزایش قابل توجه حق بیمه صادره بیمه سرمد، ورود بیمه‌گذاران جدید، کاهش و کنترل هزینه‌های اداری و عمومی شرکت و آرامش و همدلی و برنامه‌ریزی دقیق و معطوف به هدف مشخص از جمله موارد حائز اهمیتی است که شرکت بیمه سرمد با رعایت و برنامه‌ریزی براساس آن این شرکت را به جایگاهی مثبت در درآمد و افزایش حق بیمه تولیدی رسانده است.

بیمه سرمد از سال ۱۳۹۲ با پشتوانه بانک صادرات ایران، فعالیت بیمه‌ای خود را آغاز کرده و تا امروز سهم خود را از بازار بیمه کشور به بیش از ۱.۵ درصد رسانده است.

خبرنگار: زهرا قلباربند

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: