مدیر پروژه محصول در ایران خودرو اعلام کرد

پژو ۲۰۷ پانوراما دارای استاندارد ECE اروپا است/ تست‌های ویژه برای سقف شیشه‌ای

پژو ۲۰۷ پانوراما دارای استاندارد ECE اروپا است/ تست‌های ویژه برای سقف شیشه‌ای
کدخبر : 538426

به گزارش شما و اقتصاد: مدیر پروژه محصول ۲۰۷ پانوراما با اشاره به این‌که این خودرو آزمون‌های ایمنی مورد نیاز عبور کرده، گفت: بر اساس نتایج مثبت حاصل از تست‌ها و ارزیابی‌های به‌عمل آمده، پژو ۲۰۷ پانوراما موفق به کسب گواهینامه‌های استاندارد اروپایی (ECE) شده است.

به گزارش شما و اقتصاد: احمد آقاجانی‌معمار افزود: مطابق مدارک پروژه پانوراما، تست‌های ایمنی تصادف از جلو (ECE R۹۴)، تصادف از پهلو (ECE R۹۵)، مقاومت سقف (FMVSS ۲۱۶) و آزمون‌های شیشه‌های ایمنی و نصب آنها روی خودرو (ECE R۴۳) و ایمنی سرنشین در برخورد با قطعات داخل کابین  (ECE R۲۱) با موفقیت انجام شده است.

علاوه بر آزمون‌های خودرویی، نسبت به انجام تست‌های قطعات و مجموعه‌های به کار رفته در این خودرو، مطابق استاندارد و رویه های جاری در صنعت خودرو اقدام شده است. به‌عنوان مثال صرفا برای شیشه سقف ۱۸‌‌ تست مجزا از جمله آزمون‌های ضربه، برخورد سر و گلوله انجام شده است.

وی با بیان این‌ که طراحی و قطعات به‌کار گرفته شده در سقف شیشه‌ای محصول پژو ۲۰۷ مطابق با خودروهای اروپایی مجهز به سقف پانوراما است، اعلام کرد: به‌منظور ایجاد امکان داخلی سازی و با توجه به جدید بودن قطعات این طرح در ایران، اطلاعات فنی مورد نیاز سازندگان تهیه و در اختیار ایشان قرارگرفته است. با همکاری سازندگان و تامین کنندگان داخلی، نمونه های اولیه خودروی مجهز به سقف پانوراما برای انجام تست و ارزیابی های لازم تولید شد و پس از انجام تست‌ها و تکمیل ارزیابی‌های فنی لازم و موفقیت خودرو در کسب گواهینامه های استاندارد ECE، تولید این محصول در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان این‌که ظرفیت تولید خودروهای پانوراما حدود ۲۰۰ هزار دستگاه در سال است، به مقایسه خودروهای ۲۰۷ سقف شیشه‌ای با خودروهای دارای سانروف پرداخت و اظهار کرد: در محصول با سقف پانوراما، شیشه سقف ثابت است که سبب افزایش نور کابین شده و دید وسیعی را به ویژه برای سرنشینان عقب خودرو فراهم می آورد که باعث جذاب تر و کاربردی‌تر شدن آن نسبت به سانروف‌های معمولی و کوچک می‌شود، به همین دلیل حس رانندگی و سرنشین در خودروی پانوراما با خودروهای سقف معمولی متفاوت است.

آقاجانی معمار با اشاره به برخی از تکنولوژی‌های به کار رفته در محصول ۲۰۷ پانوراما، گفت: شیشه‌های به‌کار رفته در سقف این محصول، در صورت باز بودن سایبان، گذر نور و انرژی را کنترل کرده و از افزایش زیاد دمای داخل کابین و ورود اشعه مضر فرابنفش به داخل خودرو جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به ایجاد توان تولید داخل سقف‌های پانوراما، از مجهز شدن خودروهایی نظیر رانا و دنا به سقف پانوراما در آینده خبر داد.

ایکوپرس

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: