رپرتاژ اگهی /

راهنمای خرید رانا

راهنمای خرید رانا
کدخبر : 540630

در بین تولیدات داخلی، برخی از خودروها با وجود بازده فنی پایین و مشکلات متعدد فنی بازار خوبی دارند، در مقابل خودروهایی هم هستند که شرایط خوبی از نظر عملکرد فنی و ساخت دارند اما در بازار چندان مقبول نیستند.

 رانا، از آن دست خودروهای داخلی است که از نظر فنی و کیفیت ساخت و مونتاژ در سطح قابل قبولی قرار داشت اما در بازار هیچگاه مورد توجه قرار نگرفت. رانا در طراحی ظاهری هم اوضاع نسبتا خوبی دارد. بعضی آن را زیبا می‌دانند اما بعضی تغییر شکل یافته پژو ۲۰۶. البته دسته دوم نسبت به طراحی رانا نظر مثبتی ندارند و پژو ۲۰۶ را ترجیح می‌دهند. این یکی از دلایلی است که رانا را در بازار خودروی کشور محجور کرده است. اما با این وجود رانا مزایایی هم دارد که کمتر دیده شده است. 

 

امکانات و تجهیزات رانا

یکی از دلایلی که می‌تواند یک جوینده خودرو را ترغیب به خرید رانا کند این حقیقت است که رانا درواقع فیس‌لیفت تغییر نام داده پژو ۲۰۶ اس‌دی است. یکی از محصولات موفق ایران خودرو که تقریبا تمام مالکان خود را راضی نگه داشته است. در مورد کابین خودرو باید گفت، فضا به همان بزرگی و جاداری پژو ۲۰۶ صندوق‌دا است. هرچند قطعات و متریال به کار رفته از پلاستیک خشک هستند اما درواقع باید گفت کدام یک از تولیدلت داخلی با متریالی غیر از این ساخته می‌شوند. اگر قصد خرید رانا دارید بهتر است سراغ تیپ دو بروید یعنی همان رانا lx. در واقع رانا le که نسخه اولیه تولیدی از این خودرو است، تنها دو سال پس از عرضه با توقف تولید مواجه شد و جای خود را به تیپ lx داد. دلیل این جایگزینی برخی مشکلات فنی رانا بود. مشکلات در سیستم برق خودرو و قفل درب‌ها. همچنین رانا lx به منظور جلب توجه بیشتر مشتریان با امکانات بهتر و کامل‌تری عرضه شد. این خودرو که به استاندارد آلایندگی یورو ۴ مجهز است امکاناتی مانند نمایش انواع هشدارها نظیر باز بودن درب‌ها، دمای خودرو( سنسور دما)، ساعت و تاریخ بر روی نمایشگر ال سی دی، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو از داخل، سنسور دنده عقب، تنظیم آینه های جانبی برقی، فرمان هیدرولیک تلسکوپی و قتبلیت تنظیم ارتفاع صندلی را در اختیار راننده و سرنشینان می‌گذارد. رانا lx همچنین به ترمز ABS، EBD، ترمز عقب و جلو دیسکی (جلو دیسکی خنک شونده)، دو کیسه هوای راننده و سرنشین، سیستم ضد سرقت، سیستم هشدار دهنده مرکزی ورود غیر مجاز ، هشداردهنده موانع عقب، سیستم عیب یابی هوشمند، قفل مرکزی با ریموت کنترل، کمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع مجهز است. برای اطلاع دقیق‌تر از تفاوت‌های دو تپ رانا می‌توانید صفحه رانا دیوار را مطالعه کنید. نتیجه اینکه خودرو با تجهیزات و امکانات مناسبی نسبت به تولیدات داخلی عرضه می‌شود.

 

قیمت خودرو

رانا تنها با یک گیربکس دستی ۵ سرعته تولید شده است و هنوز صابون گیربکس‌های اتوماتیک مشترک در بین تولیدات ایران‌خودرو به تنش نخورده است. این خودرو که پیشتر آن را فیس‌لیفتی از پژو ۲۰۶ اس‌دی معرفی کردیم با موتور TU۵ مشهور پژو ۲۰۶ تولید شده است و در بازده فنی تفاوتی با آن ندارد. این اشتراک به یک نکته مثبت دیگر در خصوص رانا اشاره دارد و آن تامین راحت و بی‌دردسر قطعات فنی است. به این ترتیب رانا درخصوص تعمیرات نیز مالکش را چندان با دردسر مواجه نمی‌کند. البته درمورد مصرف سوخت نیز باید به مصرف ترکیبی ۶.۶ لیتری خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر اشاره کرد و اینکه رانا در این بخش نیز عملکرد خوبی دارد. اما یکی از مزایای رانا را می‌توان قیمت آن دانست. این خودرو با امکانات و عملکرد مشابه پژو ۲۰۶، قیمت مناسب‌تری نسبت به آن دارد. با بررسی قیمت روز خودرو رانا دیوار متوجه می‌شویم که این خودرو در نمونه‌های کارکرده نیز قیمت مناسب‌تری دارد و نقش خود را به عنوان یک محصول اقتصادی در بازار کشور به خوبی اجرا می‌کند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: