در بازدید معاون رییس جمهور و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از ایران‌خودرو:

خودروی اقتصادی کوچک ایران‌خودرو رونمایی می‌شود

خودروی اقتصادی کوچک ایران‌خودرو رونمایی می‌شود
کدخبر : 540635

به گزارش شما و اقتصاد: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان‌ این‌که اتفاقات اخیر در مجموعه ایران‌خودرو، گویای حرکت به سمت خودروساز شدن است، گفت: چند پلتفرم خوب در این شرکت در حال توسعه است و بر پایه آن، سالی یک خودرو به بازار عرضه خواهد شد.

به گزارش شما و اقتصاد: سورنا ستاری با اشاره به حساسیت‌های موجود نسبت به صنعت خودرو تصریح کرد: زمانی صاحب صنعت می‌شویم که طراحی‌ها متعلق به خودمان باشد؛ با کپی‌سازی این اتفاق نمی‌افتد. 
وی بیان کرد: مردم باید اثر تغییر نگرش در خودروسازی را لمس کنند. جهت‌گیری صحیحی انجام شده، اما تا نقطه مطلوب فاصله دارد.
ستاری با تاکید بر استفاده مشترک از پلتفرم بخش‌های مختلف خودرو و استفاده از توانمندی شرکت‌های داخلی گفت: ایران‌خودرو چند مدل محصول تولید می‌کند که برخی از پلتفرم‌های آن مانند برق و الکترونیک را می توان یکسان کرد تا هزینه تولید کاهش یابد. اگر طراحی متعلق به خودمان باشد، هزینه‌های تولید کاهش خواهد یافت.
وی با تاکید بر بهره‌مندی از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و نیروی انسانی متخصص موجود در این شرکت‌ها در مسیر حل مسایل، تصریح کرد: باید پلتفرم‌های داخلی خودمان را داشته باشیم و از دانش داخلی برای ارتقای کیفیت استفاده کنیم.
ستاری با اعلام آمادگی برای حمایت و تزریق نوآوری به خودروسازی سبک و سنگین کشور گفت: اتفاقات خوبی در حال رخ دادن در خودروسازی کشور است، یعنی باید حمایت‌های لازم صورت گیرد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این برنامه با بیان این‌که ایران خودرو با طراحی و تولید خودروهای کراس‌اوور و اقتصادی مدرن، اقدامات مناسبی برای استفاده از توان داخلی برداشته، گفت: عملکرد ایران‌خودرو در شرایط تحریم و کرونا در  پاسخ‌گویی به نیاز مشتریان مطلوب بوده است.
علی آقامحمدی با بیان این‌که تقاضا برای خودروهای اتوماتیک افزایش یافته، گفت: ایران‌خودرو دارای زیرساخت‌های لازم برای تولید خودروهای اتوماتیک است و با همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و قطعه‌سازان می‌تواند افزایش عرضه این نوع خودروها را مد نظر قرار دهد.
وی با تاکید بر تعامل با سایر خودروسازان و استفاده از توان سازندگان کشور، گفت: ما نیز از ظرفیت‌های حمایتی برای پیشبرد اهداف صنعت خودرو استفاده خواهیم کرد.
مدیر عامل گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز با بیان این‌که محصولات جدید را بر مبنای ظرفیت و توان داخلی توسعه می‌دهیم، گفت: استفاده از توان داخلی این امکان را می‌دهد تا تغییرات در محصول را با اختیار خودمان انجام دهیم.
فرشاد مقیمی تصریح کرد: طبق نقشه راه توسعه، ایران‌خودرو در هر سال یک محصول جدید به بازار عرضه خواهد کرد؛ سعی در کوتاه کردن این زمان داریم، اما باید زمان سپری شود تا به سطح مورد انتظار دانشی برسیم.
وی با تاکید بر لزوم حمایت‌های همه‌جانبه و به‌ویژه مالی از پروژه‌های توسعه‌ای گفت: بیش از ۹۰ درصد از قراردادهای تامین محصولات جدید با سازندگان داخلی کشور بسته شده است. با داخلی‌سازی بخش‌هایی که در اختیار سایر صنایع از جمله مواد اولیه پتروشیمی است، عمق داخلی‌سازی محصولات افزایش خواهد یافت.
وی از رونمایی محصول اقتصادی کوچک ایران‌خودرو در ماه‌های آینده خبر داد و گفت: در مرحله طراحی مفهومی خودرو هستیم. 
مقیمی محصول آینده ایران‌خودرو را خانوادگی و اقتصادی خواند و گفت: کیفیت، ایمنی و استاندارد این محصول در تراز خودروهای جهانی خواهد بود.
مدیر عامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با بیان این‌که اهداف تولید امسال را به‌صورت صددرصدی محقق کرده‌ایم، گفت: مجموعه اقداماتی را که از ضروریات صنعت خودروسازی است انجام داده‌ایم؛ برخی از پروژه‌ها به تولید انبوه رسیده و برخی دیگر نیز در صورت حمایت، آماده تولید انبوه و بهره‌برداری است.
مقیمی از شروع سال کاری برای نخستین بار از پنجم فروردین سال آینده خبر داد و گفت: همکارانم برای تکمیل و تجاری‌سازی خودروهای دارای کسری قطعه در محل کار حضور خواهند داشت.
وی با اشاره به دستاوردهای ایران‌خودرو در حوزه خودروهای سنگین و تجاری، از تحویل نخستین اتوبوس آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور خبر داد و گفت: خط تولید اتوبوس پس از ۹ سال توقف احیا شده و صبح امروز نیز تعهدات خود به شهرداری‌های چند شهر را اجرا کرده‌ایم.
مقیمی افزود: تولید اتوبوس را با ۵۸ هزار یورو ارزبری آغاز کردیم، اما در حال حاضر این رقم به ۴۴ هزار یورو کاهش یافته و سال آینده به ۳۳ هزار یورو خواهد رسید.

ایکوپرس

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: