امضای قرارداد احداث بزرگ ترین کارخانه تولید آهک و دولومیت کشور با تام ایران خودرو

امضای قرارداد احداث بزرگ ترین کارخانه تولید آهک و دولومیت کشور با تام ایران خودرو
کدخبر : 541937

به گزارش شما و اقتصاد: قرارداد پروژه بزرگ «احداث فاز سوم کوره های پخت آهک و دولومیت» بین شرکت تام و شرکت فولاد سنگ مبارکه اصفهان منعقد شد.

به گزارش شما و اقتصاد:  با اجرای این پروژه، بزرگ‌ترین کارخانه تولید آهک و دولومیت کشور، در محل کارخانه فولاد سنگ (معدن حوض ماهی مبارکه) احداث خواهد شد.

مدت زمان اجرای این پروژه ۲۴ ماه است و طی آن ظرفیت تولید ۱۲۰۰تن آهک و دولومیت در روز بر مبنای تکنولوژی کوره های PFR به ظرفیت فعلی این کارخانه اضافه خواهد شد. محصول خروجی این کوره ها به عنوان مواد اولیه تولید، برای ذوب فولاد در کارخانه فولاد مبارکه و سایر کارخانجات ذوب فولاد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شرکت تام از اوایل تابستان ۹۹ در مراحل پیش ارزیابی این مناقصه حضور پیدا کرد و ضمن مذاکره با شرکت های تکنولوژ در این زمینه، آماده رقابت با ۱۵ شرکت صاحب نام معدنی دیگر برای حضور در این مناقصه بزرگ شد. پس از تهیه و ارایه پیشنهاد در انتهای پاییز ۹۹ و پس از بررسی فنی پیشنهادات توسط کارفرما، پیشنهاد شرکت تام به همراه چهار شرکت دیگر واجد شرایط لازم برای بازگشایی پاکات مالی شناخته شد که البته در این بین، بالاترین امتیاز فنی به پیشنهاد شرکت تام تعلق گرفت. نهایتا با توجه به بهینه‌سازی‌های انجام شده در طرح، بهترین قیمت پیشنهادی هم متعلق به شرکت تام بود. لذا در بهمن‌ماه ۹۹ شرکت تام به عنوان برنده مناقصه انتخاب شد.

سر انجام پس از انجام مذاکرات فشرده با کارفرمای این طرح، قرارداد پروژه مذکور با حضور مدیران ارشد شرکت‌های تام و فولاد سنگ مبارکه اصفهان به امضا رسید و هم اکنون شروع آن به شرکت تام ابلاغ شده است.

با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های شرکت تام، بخش بزرگی از تجهیزات مورد نیاز این پروژه در داخل کشور طراحی و ساخته خواهد شد.

ایکوپرس

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: