تولید روزانه هزار دستگاه موتور +TU۵

تولید روزانه هزار دستگاه موتور +TU5
کدخبر : 543120

به گزارش شما و اقتصاد: معاون تولید قطعات و مجموعه های ایران خودرو، گفت: طبق نقشه راه توسعه موتور و قوای محرکه، از سال آینده موتور TU5 از مدار تولید خارج و با موتور +TU5 جایگزین خواهد شد. خطوط موتورسازی ایران خودرو دارای ظرفیت تولید روزانه هزار دستگاه از این محصول است.

به گزارش شما و اقتصاد: شاهین صدری تولید موتور ارتقا یافته +TU۵ که در مرحله صنعتی سازی قرار دارد را بخشی از برنامه‌های توسعه‌ای ایران خودرو در حوزه موتور محصولات دانست و اظهار کرد: در این موتور با بهره‌گیری از فناوری زمان بندی متغیر مداوم سوپاپ ها (CVVT)، پمپ روغن با خروجی متغیر و بهبود در اتاقک احتراق موتور، بهبودهای قابل توجهی در چابکی و شتاب در دور پایین، توان در دور بالا، کاهش مصرف سوخت و کاهش آلایندگی حاصل می شود. این موتور بر روی محصولاتی از قبیل تارا و رانا پلاس به کار گرفته می شود.

وی افزود: با اقدامات تعریف شده در پروژه صنعتی سازی موتور+TU۵، در حال حاضر ماشین‌کاری سرسیلندر، بلوک سیلندر و مونتاژ هر دو نوع موتور TU۵ و +TU۵ با حدود ۱۴ واریانت مختلف در خطوط تولید فعلی صورت می گیرند.

معاون تولید قطعات و مجموعه های ایران خودرو، با بیان این‌که تولید موتور +EF که با بهره گیری از مکانیزم CVVT  برای هر دو میل بادامک دود و هوا، بهینه سازی میل لنگ، استفاده از پمپ روغن دبی متغیر و... کاهش مصرف سوخت و کاهش آلایندگی هدف گذاری شده، عنوان کرد: تولید موتور +XU که با اصلاحاتی نظیر اصلاح سامانه لنگ، کالیبراسیون مجدد، نسبت تراکم، تغییر روغن و...، افزایش توان، افزایش گشتاور، کاهش آلایندگی و کاهش مصرف مورد انتظار است، از دیگر برنامه های ایران خودرو در راستای ارتقای موتورهای فعلی است.

وی هم چنین در خصوص ارتقای فرآیند تولید، تصریح کرد: بر اساس بررسی های سیستمی و فنی صورت گرفته و شناخت ریسک های موجود با همکاری واحدهای مرتبط، برنامه های متنوع زیر ساختی و سیستمی از جمله استقرار کامل سیستم تولید +IKPS در تمامی سالن های تولید موتور، تدوین شده که امسال اجرایی خواهد شد.

صدری افزود: به منظور کاهش ریسک های کیفی خطوط تولید، بررسی های جامعی در خصوص خطوط مختلف ماشین‌کاری و مونتاژ صورت گرفته و برنامه اقدام جامعی در حال تدوین است تا با اجرای آن، شاهد افزایش قابلیت تجهیزات خطوط و گیت های کنترلی برای کاهش ریسک و یا رفع ایراد باشیم.

ایکوپرس

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: