پیشتازی ایران خودرو در تولید و تامین بازار خودرو/برتری ۲۸ درصدی تولید نسبت به رقیب در مردادماه

پیشتازی ایران خودرو در تولید و تامین بازار خودرو/برتری ۲۸ درصدی تولید نسبت به رقیب در مردادماه
کدخبر : 545336

به گزارش شما و اقتصاد: گروه صنعتی ایران خودرو موفق شده سهم خود در بازار خودروی سواری کشور را حفظ کرده و همچنان بعنوان خودروساز اول کشور شناخته شود.

به گزارش شما و اقتصاد: براساس آمار منتشر شده از سوی دفتر صنایع حمل و نقل وزارت صمت، ایران خودرو در مرداد امسال ۳۱ هزار و سه دستگاه خودرو سواری تولید کرده است. 
شرکت سایپا نیز در مردادماه توانسته 24 هزار و 142 دستگاه خودرو به تولید برساند که به این ترتیب ایران خودرو توانسته با تولید 28 درصد بیشتر از سایپا همچنان سهم برتر خود در بازار خودروی سواری کشور را حفظ کند. 
در همین حال آمار تجمعی تولید امسال تا پایان مردادماه نیز نشان از برتری ایران خودرو با تولید ۳۶ هزار و ۲۸۳ دستگاه خودرو بیشتر از سایپا داشته و برتری ۲۴ درصدی در آمار تجمعی را ثبت کرده است. 
براساس این گزارش، دو خودروساز برتر کشور از ابتدای امسال تا پایان مردادماه 337 هزار و 71 دستگاه خودروی سواری تولید کرده اند که در این بین ایران خودرو سهم 53 درصدی از کل این بازار را در اختیار گرفته است. 
گروه صنعتی ایران خودرو از ابتدای امسال  ۱۸۶ هزار و ۶۷۷ دستگاه خودرو سواری تولید کرده است. گروه خودروسازی سایپا نیز در سال ۱۴۰۰ و تا پایان مردادماه، ۱۵۰ هزار و ۳۹۴ دستگاه خودرو سواری به تولید رسانده است. 
سهم سایپا در بازار خودروی سواری کشور 42 درصد و سایر سواری سازان نیز حدود 5 درصد است.

تسنیم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: