• پایگاه خبری شما و اقتصاد
  • خودرو
  • «ارتش» قطعات ارزبر و با تکنولوژی بالا را برای «سایپا» نمونه‌سازی می‌کند/ تمرکز بر رفع گلوگاه های تولید قطعات مورد نیاز صنعت خودرو

در دیدار مدیرعامل گروه سایپا و فرمانده نیروی هوایی ارتش مطرح شد:

«ارتش» قطعات ارزبر و با تکنولوژی بالا را برای «سایپا» نمونه‌سازی می‌کند/ تمرکز بر رفع گلوگاه های تولید قطعات مورد نیاز صنعت خودرو

«ارتش» قطعات ارزبر و با تکنولوژی بالا را برای «سایپا» نمونه‌سازی می‌کند/ تمرکز بر رفع گلوگاه های تولید قطعات مورد نیاز صنعت خودرو
کدخبر : 546955

در دیدار مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و فرمانده نیروی هوایی ارتش مقرر شد علاوه بر پیگیری و تسریع در اجرای پروژه‌های مشترک در حال اجرا، همکاری در زمینه‌های جدید نیز آغاز شود.

به گزارش شما و اقتصاد: در جلسه فرماندهان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا، روند پیشرفت پروژه‌های مشترکی که براساس تفاهم نامه سال پیش، بین دو مجموعه آغاز شده، بررسی و تصمیم های لازم جهت تسریع در اجرای آنها اتخاذ شد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در این دیدار اظهار کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به عنوان سربازان جان برکف کشور همواره با کمترین امکانات، بیشترین رشادت‌ها و دستاوردها را از خود نشان داده‌اند.

امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی ادامه داد: در گام نخست همکاری ها و براساس تفاهم‌نامه سال قبل بین نیروی هوایی ارتش و سایپا، پروژه هایی تعریف شده که در حال اجرا هستند اما آمادگی کامل داریم که تعداد این پروژه ها را افزایش دهیم.

امیر واحدی افزود: توان مهندسی و تکنولوژیکی قابل توجهی در نیروی هوایی ارتش به ویژه در "مجتمع اوج" وجود دارد که می تواند بیشتر از گذشته در خدمت توسعه صنعت کشور به ویژه صنایع پیشران خودروسازی قرار گیرد.

وی در پایان پیشنهاد کرد که جلسات مشترک فرماندهان نیروی هوایی ارتش و مدیران ارشد گروه ساپیا هر سه ماه یکبار برگزار و روند پیشرفت پروژه های مشترک بررسی شود که مورد استقبال مدیرعامل سایپا قرار گرفت.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز در این دیدار، همکاری های انجام شده براساس تفاهم نامه مشترک سایپا و نیروی هوایی ارتش در یکسال گذشته را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم با حضور امیر سرتیپ خلبان واحدی، شاهد توسعه و تسریع همکاری ها باشیم.

سیدجواد سلیمانی ادامه داد: براساس تفاهم نامه مشترک، ۲۹ پروژه تعریف شده که از این تعداد ۱۰ مورد به قرارداد رسیده، ۲ مورد در مرحله انعقاد قرارداد است و امکان‌سنجی برای امضای قرارداد ۱۷پروژه دیگر نیز درحال انجام است.

سلیمانی با بیان اینکه تولید و ساختِ داخلِ قطعاتِ ارزبر گلوگاهی و با تکنولوژی بالا یکی از اولویت های اصلی همکاری ها به شمار می آید، افزود: پروژه های مختلفی بین سایپا و ارتش تعریف شده و اجرای آنها در قالب چند کارگروه در دانشگاه شهید ستاری، مجتمع اوج و ... با تمرکز بر رفع گلوگاه های تولید قطعات موردنیاز صنعت خودرو دنبال می شود.

گفتنی است در پایان این دیدار، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی، فرمانده نیروی هوائی ارتش، ماکت هواپیمای جنگنده کوثر را به عنوان نماد توانمندی صنایع دفاعی کشور به مدیرعامل گروه سایپا اهدا کرد.

سایپانیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: