همزمان با امضای تفاهم نامه همکاری گروه سایپا و بانک تجارت مطرح شد:

سرمایه گذاری سایپا برای طراحی و تولید خانواده موتور/ تحول و توسعه در سایپا مایه مباهات و امیدواری است

سرمایه گذاری سایپا برای طراحی و تولید خانواده موتور/ تحول و توسعه در سایپا مایه مباهات و امیدواری است
کدخبر : 547107

گروه خودروسازی سایپا و بانک تجارت با امضای تفاهم نامه مشترک، توسعه همکاری ها به ویژه در زمینه زنجیره تامین صنعت خودرو را در دستور کار قرار دادند.

به گزارش شما و اقتصاد: این تفاهم نامه ها که به امضای سیدجواد سلیمانی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، هادی اخلاقی، مدیرعامل بانک تجارت، علی اصغر حسن زاده، مدیرعامل سازه گستر و عباس شهریاری، مدیرعامل مگاموتور رسید، زمینه همکاری های بیشتر و توسعه تعاملات گروه خودروسازی سایپا و بانک تجارت را فراهم می آورد.

کاهش آینده فروشی در سایپا

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در این مراسم به همکاری سازنده این گروه خودروسازی و بانک تجارت اشاره و اظهار کرد: امیدواریم با حضور مدیرعامل جدید بانک تجارت این همکاری ها توسعه و پیشرفت بیشتری داشته باشد.

سیدجواد سلیمانی گفت: سایپا در انتهای سال ۹۷ بیش از  ۵۰۰ هزار خودرو پیش فروش شده داشت که امروز به کمتر از ۲۰۰ هزار خودرو رسیده و این موضوع نشان از کاهش «آینده فروشی» سایپا دارد.

وی با بیان اینکه از ۵۰۰ هزار تعهد سایپا در پایان سال ۹۷ بیش از ۳۰۰ هزار تعهد، معوق بود، گفت: هزینه مالی سایپا در آن زمان چند هزار میلیارد تومان در سال بود که بیش از ۵۰ درصد آن به این تعهدات معوق ارتباط داشت و در شهریور امسال با صفر شدن معوقات، هزینه های مالی سایپا نیز کاهش چشمگیر داشت.

مدیرعامل گروه سایپا ادامه داد: با توجه به ضعف گذشته سایپا در زمینه قوای محرکه، برنامه ای تدوین شده که با سرمایه گذاری‌ در مگاموتور، طی دو سال آینده سایپا صاحب یک خانواده موتور مناسب و به روز برای محصولات خود خواهد شد.

پشتیبانی و مانع زدائی از تولید در دستور کار بانک تجارت

مدیرعامل بانک تجارت نیز در ادامه این آیین با اشاره به اینکه سوابق همکاری بانک تجارت با صنعت خودرو در سال های اخیر رشد و ارتقا قابل توجهی را نشان می دهد، افزود: باعث خرسندی است که بانک تجارت به عنوان تسهیل گر بخش تولید، ارتباط فراگیر و مستمری را با صنعت خودرو، به ویژه گروه خودروسازی سایپا برقرار کرده و با استقبالی که سایپا نشان داده، این ارتباط عمق و ارتقا بیشتری پیدا کرده است.

هادی اخلاقی با بیان اینکه پشتیبانی و مانع زدائی از تولید، یکی از برنامه های محور بانک تجارت است، ادامه داد: گروه خودروسازی سایپا به عنوان شریک استراتژیک بانک تجارت مطرح است و توسعه تعامل دو جانبه با این شرکت در دستور کار این بانک قرار دارد. امیدواریم بتوانیم نقش خود را به عنوان یکی از حامیان اصلی تولید در کشور ایفا کنیم.

وی با اشاره به شرایط سختی که در دو سال گذشته برای اقتصاد کشور به ویژه صنعتگران حوزه خودرو وجود داشته، افزود: در اواخر سال ۹۷ و در مسئولیت قبلی دیداری با مدیرعامل و معاونان مالی و اقتصادی سایپا داشتم که گزارش های ناامیدکننده ای از وضعیت این شرکت ارائه کردند اما امروز اخبار بسیار مثبتی از تحول و توسعه در سایپا می شنویم که مایه مباهات و امیدواری است.

سایپانیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: