رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در افتتاحیه همایش دو روزه ظرفیت های همکاری شرکت ها و نهادهای دانش‌بنیان و گروه صنعتی ایران خودرو مطرح کرد

ظرفیت ایران خودرو برای بلوغ دانش‌بنیان‌ها

ظرفیت ایران خودرو برای بلوغ دانش‌بنیان‌ها
کدخبر : 558174

همایش ظرفیت های همکاری شرکت ها و نهادهای دانش بنیان و گروه صنعتی ایران خودرو با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، معاون وزیر صمت و مدیران صنعتی برگزار شد.

علیرضا منادی، رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نقش شرکت‌های دانش بنیان در توسعه علم و فناوری در کشور، عنوان کرد: از رشد اقتصادی هشت درصدی که مورد اشاره رهبری معظم است، سهم حدود سه درصدی به بهره‌وری اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مجموعه‌های دانش بنیان از ٤٠٠ هزار میلیارد تومان گردش مالی و بیش از ٣٠٠ هزار فرصت اشتغال زایی برخوردارند که با توجه به قوانین خوبی که اخیرا در حمایت از دانش بنیان ها تصویب شده است، ایران خودرو در صورت حمایت دکتر خطیبی، می تواند از این ظرفیت استفاده کند و در این صورت، از نظر رشد فناوری شاهد یک حرکت عظیم خواهیم بود.

منادی گفت: ایران خودرو پرچم‌دار صنعت کشور است و مجلس آمادگی دارد هر مانعی پیش روی پیشرفت این صنعت قرار دارد را رفع کند.

وی تصریح کرد: تولید زنجیره تولید کشور از حوزه آموژش شروع می شود و حاصل آن تولیدی با قیمت پایین و کیفیت بالاست.

در ادامه این همایش، علی خیرالدین، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز با اشاره به رشد اشتغال دانش‌بنیان‌ها از ۶۵ هزار به ٩٠ هزار فرصت شغلی در یک سال گذشته، گفت: امیدواریم اولین پارک علم و فناوری تخصصی خودرو را با همکاری ایران خودرو در کشور تاسیس کنیم.

وی در ادامه به تشریح برخی برنامه های معاونت فناوری و نوآوری در زمینه اشتغال دانش بنیان و تجاری سازی فناوری مانند گرنت فناوری، دستیار فناوری، پسا دکتری نوآوری و طرح ملی ترویج کارآفرینی پرداخت، افزود: قرار است در مرحله اول طرح ملی ترویج کارآفرینی، ٣٠ هزار دانشجو در دوره های کارآفرینی شرکت کنند.

وی اضافه کرد: معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می تواند با همکاری ایران خودرو در زمینه آموزش و تربیت نیروهای انسانی توانمند برای فعالیت در این شرکت گام بردارد.

گفتنی است، همایش ظرفیت های همکاری شرکت ها و نهادهای دانش بنیان و گروه صنعتی ایران خودرو، تا فردا ٢٣ خرداد در شرکت ساپکو ادامه خواهد داشت.

 

ایکوپرس

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: