قائم مقام توسعه و تولید ایران‌خودرو مطرح کرد

آمادگی ایران‌خودرو برای عبور از استانداردهای سخت‌گیرانه

آمادگی ایران‌خودرو برای عبور از استانداردهای سخت‌گیرانه
کدخبر : 566977

قائم مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران‌خودرو گفت: در آینده‌ استانداردهای سختگیرانه‌ای درباره مصرف سوخت و آلایندگی خودروها خواهیم داشت که ایران‌خودرو از هم‌اکنون خود را با استانداردها و قوانین مترقی هم‌سو می‌کند.

کیانوش پورمجیب با اشاره به بازدید مقام معظم رهبری از سالن موتورسازی ایران‌خودرو و محصول موتور ملی در سال ۱۳۸۹ و رهنمودهای ایشان به دولت، مجلس و صنعت کشور برای افزایش تیراژ تولید این موتور گفت: در دوره مدیریت کنونی، التزام عملی برای تسریع در تحقق اهداف ایجاد شده و آرزوی دیرینه ایران‌خودرو و صنعت خودرو کشور درخصوص افزایش تیراژ تولید موتور ملی از ۵۰۰ دستگاه در سال گذشته به هزار دستگاه محقق شده است.

وی با بیان این‌که این دستاورد حاصل همدلی و همراهی شبکه تامین و مجموعه کارکنان ایران‌خودرو است، گفت: برای ارتقای موتور ملی اقدامات عملیاتی مهمی انجام داده‌ایم که مهم‌ترین آن کاهش یک و نیم لیتری مصرف سوخت این موتور نسبت به سال ابتدایی تولید آن است.

پورمجیب تصریح کرد: در حال حاضر موتور ملی EF۷ به یورو پنج ارتقا یافته و به سامانه توربوشارژ مجهز شده است.

وی با بیان این‌که علاوه بر رشد کمی، ارتقای کیفیت موتورها را نیز رقم زده‌ایم، گفت: در سال‌های اخیر اقدامات موثری در ارتقای موتورهای ایران‌خودرو صورت گرفته که ثمره بهره‌مندی از اندیشه و توان دانش‌بنیانی بوده است.

به گفته پورمجیب اقداماتی نظیر توسعه سیستم‌های دیداری و اتوماسیون، رباتیک، دستگاه‌های تست که به آخرین فناوری‌های الکترونیکی روز مجهز شده‌اند و امکان تشخیص کوچک‌ترین مغایرت‌های مونتاژی و قطعه‌ای را به راحتی فراهم کرده، در مجموع سبب افزایش قابل توجه کیفیت موتورها شده است.

وی ادامه داد: هم زمان با ارتقای کیفیت، ارتقای کمیت محقق شده است که اتفاقی مبارک برای صنعت خودرو کشور به شمار می‌آید.

قائم مقام توسعه و تولید ایران‌خودرو یکی از پروژه‌های صنعتی در حال اجرای این شرکت را موتور سه سیلندر دانست و گفت: موتور سه سیلندر پروژه پیش‌ران و پیش‌رو ایران‌خودرو است که شرکت ایپکو به صورت مشترک با معاونت تحقیقات، توسعه و تکوین محصولات ایران‌خودرو در حال توسعه آن است.

وی با بیان این‌که باید بتوانیم با سامانه‌های کم‌مصرف ‌دارای توان و گشتاور مناسب خودروها را عرضه کنیم، با اشاره به بهبودهای صورت گرفته در چندماه اخیر در حوزه قوای محرکه گفت: موتورهای فعلی توسعه یافته و موتور TU۵ پلاس که در تارا و ۲۰۷ اتوماتیک استفاده می‌شود و همچنین موتور توسعه یافته XUP که بیش از یک لیتر کاهش مصر ف سوخت را نسبت به نسل قبلی خود رقم زده و در محصول پارس نصب می‌شود از آن جمله است.

 

ایکوپرس

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: