با نگاهی به عملکرد تولیدات خودرویی سایپا عنوان شد:

شکستن رکورد تولید با حفظ و ارتقای کیفیت محصولات خودرویی

شکستن رکورد تولید با حفظ و ارتقای کیفیت محصولات خودرویی
کدخبر : 570860

گروه خودروسازی سایپا با عمل به تعهدات خود و تحویل خودروها به مشتریان در کمترین زمان ممکن، علاوه بر تکمیل خودروهای موجود در کف پارکینگ و عرضه خودروهای باکیفیت به بازار، توانسته آمار تولیدات خود را افزایش دهد.

به گزارش شما و اقتصاد: شرکت خودروسازی سایپا علیرغم مشکلات موجود بر سر راه خودروسازان که ناشی از تحریم‌ها در تامین مواد اولیه و قطعات است، منویات و گلایه رهبر معظم انقلاب که برآمده از نگرانی مردم بود را مدنظر قرار داد و در سال جاری توانست علاوه بر صفر نمودن خودروهای ناقص کف پارکینگ با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و عرضه محصولات با کیفیت، تولید روزانه خودروهای خود را افزایش دهد تا گامی مهم در جهت رسیدن به برابری عرضه و تقاضا و تعادل قیمت بازار بردارد.

نگاهی به عملکرد آماری خودروسازی سایپا در تعداد خودروهای ناقص موجود در پارکینگ نشان می‌دهد که چه عزم راسخ و تلاشی گسترده از طرف مدیران و برنامه‌ریزان و کارکنان این خودروساز برای بهینه‌تر شدن محصولات تولید در راستای عمل به خواسته‌های مشتریان وجود دارد. 

بهمن‌ماه سال گذشته بود که اعلام شد؛ تعداد ۸۰ هزار دستگاه خودروی ناقص در کف پارکینگ وجود دارد که تماما مستلزم تامین قطعات برای عرضه بازار بودند. نارنجی پوشان خودروسازی کشور سال ۱۴۰۱ را با یک عزم جدی در حل چالش‌ها و مشکلات آغاز کردند، به نحوی که در مردادماه امسال مدیرعامل سایپا به صورت رسمی اعلام کرد که تمامی خودروهای ناقص کف پارکینگ تکمیل و به بازار عرضه شدند.

پس از تکمیل و عرضه خودروهای ناقص به بازار، سایپا همت خود را دوچندان کرد و در هر ماه از سال جاری نمونه‌هایی از  تلاش خود را به رخ جامعه کشید. افزایش تولید از ماهانه به هفتگی و هفتگی به روزانه در کنار همکاری گسترده با شرکت‌های دانش‌بنیان و خصوصا برداشتن محدودیت‌های ثبت‌نامی و خارج شدن از قرعه‌کشی برای عرضه خودرو از نمونه‌های بارز این جهادگران عرصه تولید در صنعت خودروسازی است.

در چهارماهه ابتدای سال جاری، بیش از ۲۹ هزار دستگاه خودرو تولید و به صورت عبور مستقیم تجاری شد که علاوه بر تأثیر مستقیم بر کیفیت محصول نهایی، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۰ درصدی داشته است. سایپا زمان انتظار تحویل خودرو به متقاضیان را کاهش داده و با افزایش ظرفیت در بخش مشتری حضوری توانست در سال جاری بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو را به صورت حضوری به مشتریان تحویل دهد.

آماری که اکنون و پس از گذشت ۸ ماهه از ابتدای سال ۱۴۰۱، روندی افزایشی در تولید با کیفیت محصولات سایپا دارد. بنابر اعلام معاون برنامه ریزی جامع تولید سایپا، گروه خودرو سازی سایپا در ادامه روند افزایشی خود توانست تولید محصولات را در سال جاری و طی هفته گذشته از مرز ۱۱ هزار دستگاه عبور دهد و با تولید ۱۱ هزار و ۲۶۴ دستگاه خودرو، رکورد سه سال اخیر خود را بشکند.

در ادامه روند افزایشی تولید، در ابتدای آذر ماه سال جاری و در مدت ۸ ماه از ابتدای سال تاکنون، تولید تجمعی سایپا از ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو عبور کرده که آخرین بار این تعداد تولید سایپا در سال ۹۷ انجام شده است. این در حالی است که در سال ۹۷ و در مدت زمان مشابه، بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه از تولیدات آن سال، از محصولات با قطعات منفصله شرکای تجاری (CKD) بوده است.

شکستن رکورد تولید خودرو سایپا در آمار ماهانه و هفتگی نبوده، بلکه این شرکت بزرگ خودروسازی ایران در تولید روزانه خود هم توانست با تولید ۵۴۰ دستگاه رکورد تولید روزانه خودرو در این شرکت را بشکند. برتری که در کنار رکوردگیری، حفظ کیفیت محصولات تولیدی را هم مدنظر قرار داده است. نتیجه اصلی این مهم را می‌توان در میزان رضایت مشتریان و درخواست‌کنندگان محصولات تولید مشاهده کرد.

به گفته مسعود پروین، با دستور مدیرعامل جدید شرکت سایپاسیتروئن مبنی بر تلاش همه‌جانبه مدیران و کارکنان شرکت سایپاسیتروئن در خصوص افزایش تولید و ارتقا کیفیت محصولات و با حمایت‌‌های ویژه مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و پشتیبانی شرکت‌های مگاموتور و سازه گستر در تسریع و تسهیل قطعات مورد نیاز، به این مهم دست یافتند. 

گفتنی است؛ تمامی روند افزایشی تولید در گروه خودروسازی سایپا درحالی انجام شده است که این گروه سه محصول پرتیراژ تیبا، تیبا۲ و ساینا را به تدریج از خطوط تولید خود خارج کرده و با برنامه ریزی دقیق و مدون توانسته با سایر محصولات خود به این رشد تولید دست یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: