غلامرضا منتظری:

نباید به بهانه انتخابات از مسئله فلسطین غفلت کرد

نباید به بهانه انتخابات از مسئله فلسطین غفلت کرد
کدخبر : 542399

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و دبیر کارگروه فرهنگ و هنر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: مکتب حاج‌قاسم اقتضا می‌کند که در انتخابات به مسئله فلسطین کم‌توجه نباشیم.

 

نباید به بهانه انتخابات از مسئله فلسطین غفلت کرد

به گزارش خبرنگار شماواقتصاد، غلامرضا منتظری نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و دبیر کارگروه فرهنگ و هنر ائتلاف نیروهای انقلاب در نشست مشترک ائتلاف مدیران نواندیش گفت: نخستین نکته‌ای که باید این ائتلاف به آن فکر کند، دوام و استمرار است. معمولاً چنین ائتلاف‌ها و تشکیلات خوش شکل می‌گیرد ولی خوب ادامه پیدا نمی‌کند. آرایش این تشکل از رودهای مختلف است و برای اینکه به یک دریا تشکیل شود باید عامل انسجام‌بخشی آن را تقویت کرد. آنچه که به یک تشکل دوام و قوام می‌بخشد در درجه اول نیازسنجی و نظرسنجی است که نظرسنجی‌ها بهتر است در خصوص مسائل اجتماعی و نظام مسائل اجتماعی باشد.

وی با بیان اینکه این ائتلاف باید به رویش‌ها بیش از ریزش‌ها توجه کند، اظهار داشت: رویش در بستر یک گفتمان منطقی اتفاق می‌افتد، البته ریزش در حد ضرورت نیاز است اما رویش باید در حد اعلا باشد. نکته دیگری که باید این ائتلاف مدنظر قرار دهد این است که نباید موسمی عمل کند و برای مانایی باید همانند یک نسیم ملایم مستمر بوزد؛ یعنی نباید فعالیت این ائتلاف به انتخابات ۱۴۰۰ محدود شود و فعالیت خود را بعد از انتخابات متوقف کند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و دبیر کارگروه فرهنگ و هنر ائتلاف نیروهای انقلاب درباره غایت انتخابات گفت: غایت انتخابات به معنی حرکت از وضع موجود به سمت وضعیت مطلوب است. انتخابات زمانی به اوج می‌رسد که به گزینه احسن منتهی شود و گزینه احسن دارای شاخصه‌هایی است.

منتظری درباره مشارکت حداکثری عنوان داشت: آنچه که در مشارکت حداکثری کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد؛ رابطه مردم و حضور حداکثری است. در بین انقلاب‌های بزرگ جهان هیچ انقلابی به جهت پیوستگی و وابستگی به مردم، مانند انقلاب اسلامی ایران نیست؛ یعنی با آنکه امام خمینی(ره) از نفوذ کلامی در بین مردم برخوردار بودند و اگر در مورد نوع نظام سیاسی ایران سخن می‌گفتند همه آن را قبول می‌کردند، اما ایشان گفتند که باید نظام سیاسی کشور به رأی مردمی گذاشته و توسط مردم انتخاب شود. ایشان می‌خواستند مردم در تعیین سرنوشت سهیم باشند و اگر امام راحل آن زمان این کار را نمی‌کردند امروز ایشان را مورد نقد قرار می‌دادیم و عده‌ای می‌گفتند این نظام به ما تحمیل شده؛ بنابراین امام خمینی(ره) با هوشمندی به مردم گفتند در تعیین سرونشت خودتان و کشور نقش داشته باشید و اخیراً بحث لیلة‌القدر هم که رهبر انقلاب بیان کردند، ناظر بر این موضوع است.

او اضافه کرد: امروز همه ما به دولت آقای روحانی نقد داریم اما کمتر از سهم و نقش خودمان حرف می‌زنیم و معمولاً در موقع انتخاب می‌گوییم «تو» ولی سهم من از این ناکارآمدی به خاطر گزینشی است که به آن دقت نکرده‌ام. رسانه باید این موضوع را تبیین کند که مردم اگر به‌دنبال تحولات بهتر از وضع موجود هستید، این شما هستید که می‌توانید آینده را رقم بزنید؛ بنابراین باید انتخاب احسن را مدنظر قرار دهید.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی توصیه کرد: در انتخابات پیش رو نباید حریف را دست‌کم گرفت. حریف ما چون هیچ خط قرمزی ندارد از همه روش‌های زیبا برای اغوای جامعه استفاده می‌کند، اما ما خط قرمز و چهارچوب برای خود تعریف کرده‌ایم. امروز جریان مخالف با در قالب ظرف‌های زیبا به آقای رئیسی حمله می‌کند و نیاز است که ما هم در قالب همین ظرف‌ها به آنها جواب دهیم. اینجا نیازمند یک تیم خوش‌فکر و خوش‌سلیقه هستیم که بنشینند درباره نحوه عکس‌العمل‌ها و پاسخ‌های اثربخش بسته ارائه دهند. گاهی مواقع یک شعار یا یک جمله کوتاه کلی موج ایجاد می‌کند.

منتظری بیان داشت: در رقابت‌های انتخاباتی ما اجازه نداریم که به هر شکل و به هر نحوی به رقیب حمله کنیم. این روش ناتوانی ما را نشان می‌دهد. انسان توانا می‌تواند از عبارت جذاب و مؤثر استفاده کند. مردم آنقدر بد دیده‌اند که به وعده کاندیداها خیلی خوش‌بین نیستند؛ لذا الان هیچ عامل به اندازه پیوند با شهید سلیمانی نمی‌‍تواند مردم را به پای صندوق رأی بکشاند که من در خصوص یکی از شعارهای انتخاباتی آقای رئیسی گفتم، بنویسند «مرد میدان؛ رهروان در راهند» این جمله خیلی کوتاه و اثرگذار است. پس باید یک تیم خوش‌فکر گرد هم آیند و بسته‌‎هایی را تدوین و تهیه کنند.

او درباره شعار «هرخانه یک ستاد» گفت: این شعار از لحاظ عاطفی بُرد دارد و اثربخش است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و دبیر کارگروه فرهنگ و هنر ائتلاف نیروهای انقلاب خاطرنشان کرد: اینکه ۴۰ نفر از جناح‌های مختلف کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شده‌اند نشان می‌دهد که در جمهوری اسلامی آزادی سیاسی وجود دارد و قانون اساسی خوبی هم داریم.

منتظری تأکید کرد: آقای رئیسی با وجود اینکه کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شده، تا مشخص نشدن نتیجه انتخابات به صورت جدی کار قضا را دنبال می‌کند. همچنین او براساس تکلیف پا به عرصه انتخابات گذاشته و باید به او کمک کرد و همچنین ضروری است که جریان انقلابی با هم انسجام و وحدت داشته باشد.

او در پایان این نشست به وضعیت مردم فلسطین اشاره کرد و گفت: شرایط کنونی مردم فلسطین با هیچ مقطع زمانی قابل قیاس نیست. در طول این سال‌ها سابقه نداشته که مردم فلسطین بتوانند چندین موشک شلیک کنند؛ طوری‌که امروز تعداد کثیری از مردم تل‌آویو در پناهگاه‌ها زندگی می‌کنند و ایالات متحده آمریکا به وحشت افتاده و محکومیت جنایت‌های اسرائیل توسط اروپایی‌ها شدت یافته است. شواهد و قرائن نشان می‌دهد که اتفاقات امیدوارکننده‌ای در حال رخ‌دادن است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و دبیر کارگروه فرهنگ و هنر ائتلاف نیروهای انقلاب پیشنهاد کرد: پیشنهاد من این است که در این شرایط از مسئله فلسطین نباید غفلت کرد و اگر نشستی را با نامزدهای انتخاباتی شکل می‌دهید از آنها بپرسید برنامه‌هایشان برای فلسطین چیست؟ من نگرانم در این گردوغبار انتخابات به کل مسئله فلسطین به فراموشی سپرده شود.

منتظری حملات موشکی مقاومت فلسطین به اسرائیل را ادامه راه شهید سلیمانی توصیف کرد و در این باره گفت: اگر حاج قاسم و مکتب او نبود، امروز فلسطین نمی‌توانست به سمت اسرائیل انبوهی از موشک‌ها را شلیک کند؛ بنابراین مکتب حاج‌قاسم اقتضا می‌کند که در انتخابات به مسئله فلسطین کم‌توجه نباشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: