انتشار گزارش مالی فصل سوم ۲۰۲۰ ال‌جی

ثبت رکورد درآمد و سود عملیاتی سه‌ماهه سوم/بازتاب رشد قدرتمند لوازم‌خانگی و وسایل الکترونیک مصرفی

ثبت رکورد درآمد و سود عملیاتی سه‌ماهه سوم/بازتاب رشد قدرتمند لوازم‌خانگی و وسایل الکترونیک مصرفی
کدخبر : 535355

به گزارش شما و اقتصاد: ال‌جی الکترونکیس امروز خبر درآمد تلفیقی ۱۶.۹۲ تریلیون وون کره جنوبی (۱۴.۲۴ میلیارد دلار آمریکا) و سود عملیاتی ۹۵۹ میلیارد وون کره جنوبی (۸۰۷.۱۴ میلیون دلار آمریکا)‌ خود در فصل سوم ۲۰۲۰ را منتشر نمود که بیشترین میزان کسب‌شده طی فصل سوم در تاریخ ۶۲ ساله ال‌جی الکترونیکس است. با پیشتازی رشد قدرتمند لوازم‌خانگی و سرگرمی‌های خانگی، فروش کلی ۷.۸ درصد افزایش‌یافته و درآمد عملیاتی رشد ۲۲.۷ درصدی را در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته تجربه کرده است.

به گزارش شما و اقتصاد: شرکت راهکارهای تهویه مطبوع و لوازم‌خانگی ال‌جی به لطف رشد تقاضا برای لوازم‌خانگی باقابلیت بخار، همچون ماشین‌های لباس‌شویی و Styler، در سه‌ماهه سوم درآمد ۶.۱۶ تریلیون وون کره جنوبی (۵.۱۸ میلیارد دلار آمریکا) را ثبت نموده که نشان‌دهنده رشد ۱۵.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته و بالاترین میزان فروش فصلی در تاریخ این شرکت است. این شرکت همچنین با دستیابی به سود عملیاتی ۶۷۱.۵ میلیارد وون کره جنوبی (۵۶۵.۲ میلیون دلار آمریکا) و رشد ۵۶.۶ درصدی نسبت به فصل سوم سال مالی گذشته، رکورد تاریخی از خود به‌جای گذارده است. حاشیه سود ۱۰.۹ درصدی هم سومین رشد فصلی دورقمی متوالی را برای این شرکت رقم‌زده و انتظار می‌رود با برنامه‌های افزایش سودآوری از طریق مدیریت بهینه هزینه‌ها، همین سرعت در فصل چهارم نیز حفظ شود.

شرکت سرگرمی‌های خانگی ال‌جی هم در فصل سوم به فروش ۳.۶۷ تریلیون وون کره جنوبی (۳.۰۹ میلیارد دلار آمریکا) دست‌یافت که ۱۴.۳ رصد بالاتر از مدت مشابه سال گذشته است که دلیل اصلی آن را باید خیزش دوباره تقاضا برای محصولات رده‌بالا همچون OLED و تلویزیون‌های سایز بالا در بازارهای کشورهای پیشرفته همچون آمریکای شمالی و اروپا دانست. سود عملیاتی ۳۲۶.۶ میلیارد وون کره جنوبی (۲۷۴.۸۸ میلیون دلار آمریکا) نشان‌دهنده رشد ۱۳.۲ درصدی نسبت به دوره مشابه سال ۲۰۱۹ است که نتیجه سرمایه‌گذاری‌های بازاریابی استراتژیکی است که علیرغم افزایش قیمت پنل‌های LCD حاصل گردیده. این شرکت قصد دارد با افزایش سهم تلویزیون‌های رده‌بالا در سبد محصولات و همچنین رشد فروش آنلاین، همچنان این روند موفقیت را ادامه دهد.

شرکت ارتباطات موبایل ال‌جی هم در سه‌ماهه سوم به فروش۱.۵۲ تریلیون وون کره جنوبی (۱.۲۸ میلیارد دلار آمریکا) دست‌یافته است که عملاً نسبت به سال گذشته تغییری نداشته، اما ۱۶.۵ درصد بالاتر از فصل مالی پیشین است. ضرر عملیاتی فصل سوم هم با کاهش نسبت به سال گذشته، به ۱۴۸.۴ میلیارد وون کره جنوبی (۱۲۴.۹ میلیون دلار آمریکا) محدود گشته است که بخش زیادی از آن را مدیون افزایش بهره‌وری تولید، صرفه‌جویی از طریق افزایش میزان تولید به شیوه ODM (انجام مراحل طراحی تا ساخت نهایی در شرکت) و تقاضای بیشتر بازار برای مدل‌های تولید انبوه باید دانست. برنامه این شرکت تقویت سری محصولات تولید انبوه همچون سری K در بازارهای آمریکای شمالی و آمریکای لاتین و بهبود روند افزایش بهره‌وری است.

شرکت راهکارهای قطعات اتومبیل ال‌جی هم درآمد فصلی ۱.۶۶ تریلیون وون کره جنوبی (۱.۳۹ میلیارد دلار آمریکا را ثبت کرده که ۲۳.۵ درصد بیشتر از دوره مشابه سال گذشته بوده و میزان ضرر عملیاتی را با کاهشی چشم‌گیر، به ۶۶.۲ میلیارد وون کره جنوبی (۵۵.۷ میلیون دلار آمریکا) رسانده است. شاید مهم‌ترین دلیل این کاهش را بتوان شروع دوباره تولید در کارخانه‌های تولید قطعات (OEM) در آمریکای شمالی و اروپا، و همچنین تأثیر تلاش‌های صورت گرفته برای مدیریت هزینه‌ها دانست.

شرکت راهکارهای تجاری ال‌جی در فصل سوم به فروش ۱.۴۸ تریلیون وون کره جنوبی (۱.۲۵ میلیارد دلار آمریکا) دست‌یافته که ۱۳.۴ درصد نسبت به فصل پیشین افزایش‌یافته و البته ۱.۹ درصد نسبت به سال گذشته کمتر بوده است. سود عملیاتی ۷۷ میلیارد وون کره جنوبی (۶۴.۸ میلیون دلار آمریکا) هم نسبت به بازه مشابه سال گذشته نزول ۳۱.۱ درصدی و نسبت به فصل گذشته کاهش ۲۲ درصدی را نشان می‌دهد. برای افزایش بهره‌وری تجارت بنگاه-به-بنگاه در فصل مالی پایانی سال، این شرکت قصد دارد تا موقعیت‌های فروش غیرحضوری را به شکل تهاجمی در دستور کار قرار داده، رقابت‌پذیری محصولات را بهبود بخشیده و فعالیت‌های بازاریابی آنلاین را تقویت نماید.

درباره نرخ تبادل ارز فصل دوم ۲۰۲۰

گزارش‌های مالی رسیدگی نشده فصلی ال‌جی الکترونیکس بر اساس استانداردهای بین‌المللی گزارش‌های مالی یا IFRS تنظیم‌شده و بازه زمانی سه‌ماهه تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۰ را در برمی‌گیرد. برای تبدیل ارقام به دلار آمریکا، طی این بازه زمانی میزان برابری وون کره جنوبی در مقابل دلار آمریکا به‌طور میانگین ۱۱۸۸.۱۵ وون به ازای هر دلار برآورد شده است.

روابط عمومی ال‌جی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: