کمپین RE۱۰۰ و تلاش برای استفاده ۱۰۰ درصدی از انرژی‌های تجدید پذیر تا سال ۲۰۵۰

کمپین RE100 و تلاش برای استفاده ۱۰۰ درصدی از انرژی‌های تجدید پذیر تا سال 2050
کدخبر : 541973

به گزارش شما و اقتصاد: یا Renewable Energy 100 یک کمپین بین‌المللی است که توسط Climate Group و CDP آغاز گردیده، تا شرکت‌های بزرگ (با میزان مصرف بالاتر از ۱۰۰ گیگاوات ساعت سالانه)‌ را به استفاده ۱۰۰ درصدی از الکتریسیته با منابع تجدید پذیر همچون انرژی باد و خورشید، در تمامی فعالیت‌های خود تشویق کند و با سرعت به‌سوی شبکه‌های کربن صفر (Zero Carbon) حرکت کند.

به گزارش شما و اقتصاد: شرکت راهکارهای انرژی ال‌جی (LG Energy Solution) که در زمینه تولید باتری فعالیت می‌کند، ‌یکی از زیرمجموعه‌های شرکت ال‌جی الکترونیکس (LG Electronics) بوده و با پیوستن به کمپین RE۱۰۰ نقشه راه خود را برای استفاده ۱۰۰ درصدی از انرژی‌های تجدید پذیر در تمامی برنامه‌های اجرایی و تولیدی تا سال ۲۰۵۰ اعلام نموده است.

Re100.

تا به اینجا کارخانه‌های راهکارهای انرژی ال‌جی در لهستان و آمریکا به شکل ۱۰۰ درصدی از انرژی‌های تجدید پذیر استفاده می‌کنند و این شرکت طبق تعهدات خود، تا سال ۲۰۳۰ این مهم را در کارخانه‌های چین و کره جنوبی هم اجرایی خواهد نمود. این شرکت سعی دارد در گامی مهم و بلند‌پروازانه، بسیار زودتر از زمان نهایی کمپین RE۱۰۰ و در سال ۲۰۳۰ به نقطه ایده‌آل استفاده ۱۰۰ درصدی از انرژی‌های تجدید پذیر برسد.

شرکت راهکارهای انرژی ال‌جی یکی از تولیدکننده باتری اتومبیل‌های برقی و محصولات دیگری، نظیر تجهیزات ذخیره انرژی خورشیدی است. بدون شک در آینده نزدیک، باتری‌های خانگی ذخیره انرژی‌ خورشیدی نقش مهمی در کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای به عهده خواهند داشت و به شکل گسترده‌ای مورداستفاده قرار خواهند گرفت؛ اما نباید فراموش کرد که این راهی پرفرازونشیب است که نیازمند تلاش بسیار و بهبود روزافزون در زمینه دوام، کار آیی و قیمت است.

راهکارهای انرژی ال‌جی سیصدمین شرکت جهانی است که به کمپین RE۱۰۰ پیوسته است. از دیگر اعضای این کمپین می‌توان به نام‌های بزرگی همچون Google، Apple، GM، Epson، Novartis و Coca-Cola Amatil اشاره نمود. به‌جز شرکت راهکارهای انرژی ال‌جی، دیگر سازنده باتری‌های ذخیره انرژی خورشیدی در لیست اعضای این کمپین شرکت Sungrow است. کمپانی‌های عضو این کمپین بین‌المللی تاکنون تقریباً ۴۰ درصد انرژی مصرفی‌شان را با انرژی‌های تجدید پذیر جایگزین کرده‌اند. طبق آمار منتشرشده توسط RE۱۰۰ بیش از ۶۰ درصد شرکت‌های عضو این کمپین، بخشی از الکتریسیته مصرفی را خودشان با استفاده از منابع تجدید پذیر تولید می‌کنند و ۷۷ شرکت عضو توانسته‌اند به استفاده ۹۰ درصدی از انرژی‌های تجدید پذیر دست یابند.

شرکت تولیدات پتروشیمی LG Chem یکی دیگر از زیرمجموعه‌های ال‌جی الکترونیکس است که از سال گذشته در این کمپین حضور فعال دارد. با رشد فعلی این شرکت، انتظار می‌رود به دلیل فعالیت‌های این مجموعه در سال ۲۰۵۰ بیش از ۴۰ میلیون تن گاز دی‌اکسید کربن در جو زمین انتشار یابد؛ اما LG Chem با پیوستن به کمپین RE۱۰۰ اعلام نموده قصد دارد این میزان را با کاهش ۳۰ میلیون تنی، تنها به ۱۰ میلیون تن محدود نماید.

Shin Hak-cheo مدیرعامل LG Chem می‌گوید: «با استفاده از پایایی (Sustainability) به‌عنوان یک مزیت رقابتی کلیدی، ما راهکارهای پایدار متمایز و خلاقانه‌ای ارائه و مدل‌های تجاری سازگار با محیط زیست ایجاد خواهیم نمود.»

شرکت باتری‌ساز پیشرو راهکارهای انرژی ال‌جی در حقیقت اولین شرکت در این صنعت است که به‌طور هم‌زمان به هر دو کمپین RE۱۰۰ و EV۱۰۰ پیوسته است. درواقع LG Energy Solution اولین کارخانه باتری‌سازی دنیا و اولین شرکت کره‌ای است که به عضویت EV۱۰۰ در‌آمده است.

این کمپین هم توسط Climate Group راه‌اندازی شده و هدف‌ آن تبدیل تمام کامیون‌ها و ماشین‌های کمتر از ۳.۵ تن مورداستفاده (خریداری‌شده یا اجاره‌شده) توسط شرکت‌های عضو، به ماشین‌های الکتریکی تا سال ۲۰۳۰ است. این کمپین همچنین تلاش می‌کند اعضا را به جایگزینی بیش از ۵۰ درصد کامیون‌های ۳.۵ تا ۷.۵ تن مورداستفاده، با خودروهای برقی تشویق کند.

به‌جز LG Energy Solution تاکنون تنها ۹۵ شرکت دیگر در سراسر دنیا، ازجمله HP، DHL و Ikea به این کمپین زیست‌محیطی آینده نگرانه پیوسته‌اند. با توجه به اینکه باتری یکی از پروژه‌های اصلی است که در چنین حرکت‌های محیط زیستی نقش حیاتی بر عهده دارد، به نظر می‌رسد ال‌جی قصد دارد با حذف انتشار کربن در فرآیند تولید باتری‌ها و پیشبرد یک تجارت دوستدار طبیعت، نقش مهمی در زمینه گسترش خودروهای الکتریکی بازی کند.

روابط عمومی شرکت ال جی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: