همزمان با رونمایی از پوستر نمایشگاه؛

فراخوان دومین نمایشگاه نخ و نگاره منتشر شد

فراخوان دومین نمایشگاه نخ و نگاره منتشر شد
کدخبر : 539817

به گزارش شما و اقتصاد: فراخوان دومین نمایشگاه «نخ و نگاره هیما» منتشرشد و پوستر این نمایشگاه با حضورهنرمندان پیشکسوت دوخت های سنتی و رعایت پروتکل های بهداشتی رونمایی شد.

به گزارش شما و اقتصاد: نمایشگاه نخ و نگاره هیما با تاکید به پتانسیل بالای آثارهنرمندان و پیشکسوتان دوخت های سنتی و کاربردی بودن این هنر برگزار می شود و سعی دارد ازظرفیت هنرمندان در سایر رشته های هنری مانند طراحی لباس، طراحی دوخت و زیورآلات سنتی استفاده کند؛ در همین راستا از همه هنرمندان رشته های طراحی لباس، دوخت و زیورآلات سنتی دعوت به همکاری می کند.

WhatsApp Image 2021-02-23 at 12.51.13

برای آن که هنرمندان متقاضی در این دوره فرصت خلق آثار جدید خود را داشته باشند، فراخوان این دوره از نمایشگاه در پنج مرحله انجام می شود و  آثار پذیرفته شهریور ماه 1400 در معرض نمایش قرار می گیرند.

پوستر دومین نمایشگاه نخ و نگاره روز دوشنبه (4 اسفندماه) با حضور محمدرضا احتشام رییس هیات مدیره و مریم نیک جوی مدیرعامل هیما ، سید عبدالمجید شریف زاده رییس پژوهشکده هنرهای سنتی و پیشکسوتان و هنرمندان فعال در حوزه دوخت های سنتی از جمله شهین پزشکی، مریم سماک جلالی و زینب السادات عارفی در فضای باز مجتمع تجاری باملند رونمایی شد.

عبدالمجید شریف زاده، رییس پژوهشکده هنرهای سنتی، برگزاری چنین نمایشگاه هایی را ایجاد فضایی برای تعامل هنرمندان دانست و در این مراسم اظهار امیدواری کرد: این شرایط برای دیگر رشته های هنرهای سنتی نیز ایجاد و شرایط خرید و فروش آثار هنرمندان مهیا شود. زیرا اگر برای هر کاری وجه اقتصادی آن در نظر گرفته نشود نتایج مطلوبی نخواهد داشت.بنابراین چگونگی حضور هنرمندان و انتقال آثار آنان به خارج از ایران به اعتلای هنر ایرانی و معرفی هنرمندان کشورمان کمک می کند.

WhatsApp Image 2021-02-23 at 12.51.14

بر اساس این گزارش ، هنرمندان علاقمند می توانند برای شرکت در این فراخوان به سایت هیما به نشانی himahandicraft.com ،  صفحه اینستاگرام نخ و نگار هیما nakh.negareh.hima@  و صفحه اینستاگرام هیما himahandicrafts@ مراجعه کنند.

به گفته مریم نیک جوی ، مدیرعامل هیما ، پذیرش و داوری آثار از اول مرداد ماه و به صورت مجازی برگزار می شود. هنرمندان متقاضی فرصت دارند آثار خود را تا 15 مرداد ماه به دبیرخانه این نمایشگاه ارسال کنند. داوری آثار در سه مرحله و از 16 مرداد ماه 1400 انجام می شود. همچنین هنرمندان فرصت دارند اصل آثار خود را از تاریخ 20 تا 25 مرداد ماه ارسال کنند.  

وی افزود: آثاری که در نخستین نمایشگاه نخ و نگاره حضور داشتند امکان شرکت دوباره در دومین نمایشگاه را ندارند.

نیک جوی ادامه داد: همچنین در حاشیه نمایشگاه پیش رو کارگاه های آموزشی با حضور اساتید و هنرمندان به صورت زنده و از طریق شبکه های اجتماعی پخش می شود. این حرکت در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی و جلوگیری از شیوع بیشترکرونا است.

وی اضافه کرد: در مراسم اختتامیه که تاریخ آن متعاقبا اعلام می شود، کلیه شرکت کنندگان تقدیر می شوند. در عین حال به انتخاب داوران به پنج هنرمند پیشکسوت و پنج هنرمند برگزیده، تندیس نمایشگاه و جوایز ویژه ای اهدا می شود. همچنین به پنج هنرمندی که آثارشان در بخش طراحی لباس انتخاب می شود، لوح و تقدیر و تندیس نمایشگاه تعلق می گیرد.همچنین کتاب دومین نمایشگاه نخ و نگاره همچون دوره قبل در انتهای نمایشگاه منتشر می شود.  

گفتنی است، نخستین نمایشگاه نخ و نگاره به همت گروه هنرهای سنتی و صناعی هیما و پژوهشکده هنرهای سنتی در مرداد ماه ۱۳۹۹ در مجموعه فرهنگی و هنری نیاوران و با حضور ۴۶ هنرمند و ۱۷۲ اثر از دوخت های سنتی سراسر ایران برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: