محمد جانبازی، آینده‌پژوه و فعال حقوقی:

پاسخگویی حلقه مفقوده نظام مدیریتی کشور است

پاسخگویی حلقه مفقوده نظام مدیریتی کشور است
کدخبر : 542978

محمد جانبازی، آینده‌پژوه و فعال حقوقی اظهار داشت: پاسخگویی حلقه مفقوده نظام مدیریتی کشور علی‌الخصوص مدیریت شهری است و افراد پس از دریافت منصب به هیچ کجا پاسخگو نیستند لذا با توجه به شرایط موجود کشور نیازمند بازگشت به سمت حرکت‌های انقلابی دفاع مقدس هستیم.

به گزارش شما و اقتصاد، انقلاب اسلامی ایران در حالی چهلمین سالگرد پیروزی خود را پشت سر گذاشت و قدم به دهه‌ی پنجم حیات خود نهاد که اگرچه دشمنان مستکبرش گمان‌های باطلی در سر داشتند اما دوستانش در سراسر جهان، امیدوارانه آن را درگذر از چالش‌ها و به دست آوردن پیشرفت‌های خیره‌کننده، همواره سربلند دیده‌اند.

در چنین نقطه‌ی عطفی، رهبر حکیم انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ی گام دوم انقلاب و برای ادامه‌ی این راه روشن، به تبیین دستاوردهای شگرف چهار دهه‌ی گذشته پرداخته و توصیه‌هایی اساسی به‌منظور جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ ارائه فرموده‌اند.

بیانیه‌ی گام دوم انقلاب تجدید مطلعی است خطاب به ملت ایران و به‌ویژه جوانان که به‌مثابه منشوری برای دومین مرحله‌ی خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی خواهد بود و فصل جدید زندگی جمهوری اسلامی را رقم خواهد زد. برای رسیدن به این محق جوان‌گرایی، پاک دستی، تعهد، تخصص، کارآمدی و تجربه باید از معیارهای انتخاب مدیران آینده کشور باشد چراکه بسیاری از مشکلات امروزی کشور ناشی از رانت‌خواری و عدم شایستگی مسئولان اجرایی کشور است که حتی حاضر به پاسخگویی در مقابل افکار عمومی نیستند.

در همین راستا محمد جانبازی، آینده‌پژوه و فعال حقوقی عنوان کرد: با آغاز گام دوم انقلاب اسلامی و طلیعه دهه چهارم انقلاب اسلامی عده‌ای از جوانان، نخبگان، دانشگاهیان و انقلابیون بر ضرورت تحول ساختاری نظام جمهوری اسلامی کار پژوهشی انجام دادند و بیان کردند که ساختار فعلی نیازمند یک تحول بنیادین و بازگشت به آرمان‌های حضرت امام (ره) است و آنچه ما در ساختار مدیریتی شاهد هستیم نشان‌دهنده این است که فساد، تبعیض، ناکارآمدی و پدرخواندگی بر جامعه حاکم شده است.

جانبازی افزود: باید طرحی به کار ببندیم که راه برای ناکارآمدان بسته و فضایی عدالت محور ایجاد شود چراکه افرادی که در این چهل و اندی سال حکومت کردند باعث ایجاد دل‌زدگی شدند بنابراین باید مسیر را برای جوانان انقلابی هموار کنیم.

این فعال حقوقی اضافه کرد: پاسخگویی حلقه مفقوده نظام مدیریتی کشور است و افراد پس از دریافت منصب به هیچ کجا پاسخگو نیستند لذا با توجه به شرایط موجود کشور نیازمند بازگشت به سمت حرکت‌های انقلابی دفاع مقدس هستیم.

جانبازی اظهار داشت: باید زمینه را برای حضور نیروهای مؤمن، مخلص، فداکار و ایثارگر و دلسوز و آگاه و دارای بصیرت فراهم شود تا با شیوه دفاع مقدس که ایثارگرانه و انقلابی مشکلات امروز را از سر راه مردم بردارند.

این آینده‌پژوه عنوان کرد: جریان‌های ارزشی با عناوین مختلفی در دوره‌های گذشته وارد مسائل سیاسی می‌شدند که هم‌اکنون شورای هماهنگی و نیروهای انقلابی این موضوع را دنبال می‌کنند تا زمینه را برای موفقیت در انتخابات ۱۴۰۰ با حضور نیروهای انقلابی فراهم کنند.

وی گفت: با بررسی مجموعه قوانین شورا متوجه می‌شویم که درصد خیلی کمی از این ناکارآمدی شورای شهر مختص به قوانین است و ما معتقدیم ناکارآمدی دوره‌های گذشته به علت سازوکار غلط برای انتخابات بوده و مشکل ما در عدم موفقیت به علت انتخاب افراد ناشایست است و باید تحولی در بحث شایسته گزینی صورت بگیرد.

محمد جانبازی، آینده‌پژوه و فعال حقوقی در پایان گفت: متأسفانه مدیریت شهری فعلی درگیر درگیری، نزاع، اختلاف و لابی‌گری بوده که مشکلاتی را برای شهر به وجود آورده‌اند که با توجه به حضور کاندیداهای انقلابی و مخلص می‌توان آینده درخشانی برای شهر متصور شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: