دبیر کل حزب عدالت طلبان ایران اسلامی

مهم ترین شاخصه فرد اصلح در انتخابات دین داری،ولایت مداری، و پاک دستی است

مهم ترین شاخصه فرد اصلح در انتخابات دین داری،ولایت مداری،  و پاک دستی است
کدخبر : 543131

دبیر کل حزب عدالت طلبان ایران اسلامی گفت: برای انتخاب فرد اصلح در انتخابات ریاست جمهوری،مجلس شورای اسلامی وشورای شهر ملاک هایی مانند دین مداری،ولایت مداری،افراد متخصص وپاک دست را مورد توجه قرار داد.

به گزارش شما و اقتصاد ، نعمت الله حکیم شامگاه دوشنبه در گفت وگو با  تسنیم اظهار داشت:شورا شهر در مدیریت شهری منشا تصمیم گیری است وشهردار نیز دارای وظایفی است که در چارچوب آن باید در جهت آبادانی شهر خدمت کند زمانی که شورای شهر شکل گرفته شد باید سیاست گذاری کند وبراساس سیاست گذاری شورای شهر شهردار باید  تصمیم گیری ومسائل مشکلات دسته بندی وبرای آن تدابیر لازم را اتخاذ کند.

وی اضافه کرد:مهم ترین مشکل شهر تهران موضوع ترافیک، فضای سبز،بافت فرسوده، ساخت وساز بیش از حد، خرید وفروش تراکم و وجود ضایعات وزباله ها است که باید با کمک اعضا شورا و شهردار ساماندهی شود.

دبیرکل حزب عدالت طلبان ایران اسلامی با اشاره به اینکه شورای شهر توسط رای مردم انتخاب می شوند بیان کرد:طبق قانون کشور شورای شهر توسط آرای مردم انتخاب و شهردار توسط شورای شهر انتخاب میشود اما متاسفانه بدعت ناشایستی در کشور حاکم شده که عده ای از طریق قدرت و ثروت به عنوان مافیا در شورای شهر شهردار را انتخاب میکنند که این فرایند اشتباهی است.

وی اضافه کرد:عده ای تلاش دارنند به هر نحوی وارد شورای شهر شوند و شهرداری را انتخاب کنند که منافع آنها را تامین کند که این فرایند اشتباه است و تعامل میان شورا و شهرداری باید سازنده و دوسویه باشد تا شهری اباد داشته باشیم.

این مسئول ابراز کرد:اخیرأ تلاش شده افراد بر اساس کمیسیون های تخصصی انتخاب شوند که اگر افراد بر اساس تخصص انتخاب و چیده شوند قطعا در روند فعالیت مدیریت شهری و شهرداری ها اتفاق مثبتی رخ خواهد داد و افرادی که در شورای شهر انتخاب میشوند باید دغدغه مشکلات مردم را داشته باشند و درجهت خدمت به مردم و ابادانی شهر تلاش کنند زیرا دوره ی خطا و ریسک گذشته و در دوره ی چهارساله باید در جهت شهر بکوشیم.

نعمت الله حکیم خاطر نشان کرد:جای تأسف دارد عده ای از افراد در شورای شهر طی سال های گذشته داری خطاهایی بودند و بکارگیری افراد ناشایست به ضرر جامعه و شهر است زیرا بهره برداری لازم از شهر نمیشود و با امکانات کنونی تهران میتوان تا سه برابر خدمت رسانی کرد.

وی اضافه کرد: زمانی که شهردار برای شورای تصمیم گیری میکند و شورا دارای قدرت تصمیم گیری نبوده و وظیفه شهردار این است در چهارچوب سیاست گذاری تدوین شده شهر تهران حرکت کند.

دبیر کل حذب عدالت طلبان ایران اسلامی گفت:افرادی که دارای پرونده ی خوبی نبوده همواره با حمایت توسط عده ای به شورای شهر راه پیدا میکنند شورای شهر محل دموکراسی است که باید محل نخبگان شایستگان و افراد متخصص باشد که بتوانیم پالمانی درست داشته باشیم همچنین شورای شهر به معنای دولت شهر است که با سیاست گذاری مناسب و عملیاتی کردن برنامه ها به سمت شهری اباد باید حرکت کنیم.

این مسئول اظحار داش طی سالیان گذشته شهردارانی که انتخاب میشدند از طریق وزارت کشور استانداری فرمانداری حکم برای شهردار صادر میشد و فرد در رأس امور قرار میگرف و اگر تخلفی انجام میشد از طریق مراجع قانونی برخورد صورت میگرف اما اکنون با وجود شورای شهر زیان های وارده چندین برابر است زیرا هر شهردار بر اساس سلیقه ی شورا انتخاب شده و در طی چهارسال در کشور در شهرهای مختلف شهرداران متعددی جابجا میشوند که جابجایی شهرداران در دوره ی چهارساله ی شورا باعث فرصت سوزی میشود.

حکیم با بیان اینکه کاندیدای شورای شهر باید در چهارچوب قانون و شرح وظایف  حرکت کنند بیان کرد کاندیدا باید با شعار منطقی همراه با عملکرد مناسب در شورا و شهرداری باشند و غیر منطقی نمیتوان عمل کرد و در برنامه ریزی های مدیریت شهری باید مشکلات را اولویت بندی کرد و در چهار چوب اولویت های شورای شهر باید حرکت کرد اما متاسفانه شهرداری ها برای شورای شهر تعیین تکلیف میکنند و نظارتی وجود ندارد و برخی مسئولان از طریق رانت در سمت خود ابغا میشوند که این موضوع خلاف قانون است.

دبیر کل حذب عدالت طلبان ایران اسلامی در پایان ابراز کرد:مردم برای انتخاب فرد اصلح در ریاست جمهوری، شورای شهر و مجلس شورای اسلامی ملاک هایی وجود دارد که باید بر اساس آن فرد اصلح را انتخاب کنیم که این شاخصه ها شامل دینداری،ولایت مداری،تخصص،مردم داری و پاک دستی از ویژگی های فرد اصلح است که باید مورد توجه قرار گیرد اما گاهی اوقات قدرت،ثروت و لابی گری افراد در انتخابات تأثیر بیشتری دارد و مانع رسیدن افراد شایسته جهت خدمت گذاری به مردم میشود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: