اولین جشنواره رسانه‌های محلی در پایتخت

اولین جشنواره رسانه‌های محلی در پایتخت
کدخبر : 543252

به همت و پشتیبانی معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۰ تهران، اولین جشنواره رسانه‌های محلی با رویکرد تقویت هویت بر بستر رسانه از یکم الی ۳۱ تیرماه برگزار می‌شود.

به گزارش شما و اقتصاد به نقل از  افق تهران، اولین جشنواره رسانه‌های محلی با همکاری معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۰ تهران با موضوع هویت محلی برگزار می شود، این جشنواره برای اولین بار است که به مسئله هویت با ابزار رسانه نگاه می‌کند و دیدگاه اصلی آن ایجاد ظرفیت‌های بالقوه برای توسعه مشارکت عمومی با رویکرد هویت محلی می‌باشد.

در این جشنواره که از یکم تیرماه سال جاری آغاز و تا روز ۳۱ تیر ماه ادامه خواهد داشت، در روز ۱۷ مرداد مصادف با روز خبرنگار نفرات برتر هر بخش مسابقات مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

گفتنی است آثار علاقه‌مندان در سه سطح مبتدی و پیشرفته توسط داوران پیشکسوت بررسی می‌شود و آثار شرکت کنندگان باید مربوط به یکی از کالبدهای هویتی منطقه ۱۰ باشد و داشتن سکونت برای صاحبان اثر الزامی نیست.

علاقه‌مندان جهت نحوه ارسال آثار می‌توانند با شماره تماس ٠٩٣٧٨٢۶٢٢٢۶ سرکار خانم نوروزی دفتر معاونت اجتماعی منطقه ۱۰ در ساعات اداری تماس حاصل نمایند.

محورهای این جشنواره شامل :

عکاسی: هرگونه تصویر از محلات و یا افراد شاخص و نام آور که در محله های منطقه زندگی کرده و می کنند.

نقاشی: هرگونه اثر هنری از مبتدی تا پیشرفته که بتواند به یک مسئله و یا رویدادی از محله مربوط باشد.

اسناد قدیمی: هرگونه دست نوشته و یا بخشی از رسانه های مکتوب که در آن مصاحبه و یا گزارشی از تاریخچه محلات در آن درج شده باشد.

خبر نویسی کوتاه: افرادی که در زمینه خبر نویسی علاقمند می باشند باید آثار خود را در قالب مصاحبه یا گزارش از یک رویداد هویتی تهیه و یا در صورت عدم دسترسی به افراد بومی و قدیمی میتوانند از بانک اطلاعاتی محلات یا معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۰ استفاده نمایند.

مقاله و یادداشت: این بخش به محتوایی اختصاص داده شده است که افراد اطلاعات هویتی محلات را در قالب مقاله و با یاداشت ارائه می دهند.

فیلم کوتاه: علاقمندان به این بخش باید یکی از شاخص های هویتی محلات را در قالب فیلم کوتاه زیر ۵ دقیقه ارائه نمایند، شایان ذکر است علاقمندان به حرفه مستند تاریخی نیز میتوانند بدون در نظر گرفتن زمان در این بخش شرکت نمایند.

موشن گرافی: علاقمندان به این بخش باید یکی از شاخصه های هویتی محلات را در قالب موشن گرافی زیر پنج دقیقه ارائه نمایند .

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: