سرپرست سازمان فاوا در ششمین اجلاس عمومی مجمع شهرداران آسیایی عنوان کرد:

شهرداری تهران به دنبال افزایش احساس تعلق به شهر در شهروندان است

شهرداری تهران به دنبال افزایش احساس تعلق به شهر در شهروندان است
کدخبر : 553985

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری امروز هجدهم اسفندماه طی سخنانی در ششمین اجلاس عمومی مجمع شهرداران آسیایی، با تاکید بر توسعه پروژه‌های محله‌ محور در افزایش سرمایه اجتماعی شهری، گفت: شهرداری تهران به دنبال انجام اقداماتی است که احساس تعلق به شهر را در شهروندان افزایش ‌دهد. در این راستا، بهره‌برداری از ابزارهای دیجیتال در راستای توانمندسازی جوامع محلی، به بهبود اقتصاد محلی و برابری کمک می‌کند.

به گزارش شما و اقتصاد: در ششمین اجلاس عمومی مجمع شهرداران آسیایی که با شعار سرمایه اجتماعی شهری؛ اعتماد و مشارکت عمومی در دوشنبه پایتخت تاجیکستان در حال برگزاری است، رضا واحدی‌فر به صورت غیرحضوری شرکت و در سخنرانی خود، تجربیات شهرداری تهران در اجرای پروژه توسعه نوآوری و مشارکت شهروندی «باهم» را ارائه کرد. 

IMG-20220310-WA0028

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری با تشریح اقدامات راهبردی و پروژه‌ای در سطح شهر تهران درباره چگونگی به‌کارگیری سرمایه اجتماعی شهری، اعتماد عمومی و مشارکت شهروندان، در این رابطه اظهار کرد: پس از جمع‌آوری نیازهای اجتماعی شهر، مهم‌ترین عامل در برطرف نمودن مشکلات و چالش‌های شهری در سطح محلات، شناسایی نیازهای جوامع محلی و ایجاد عدالت اجتماعی، بالابردن میزان مشارکت شهروندان و توسعه محله با حمایت از طرح‌های متمرکز بر هویت محله‌ها است. 

IMG-20220310-WA0027

واحدی‌فر پروژه «باهم» را پروژه توسعه محله‌محور شهر تهران معرفی کرد و گفت: این پروژه در سه فاز اجرایی شد به طوری که در فاز اول آن رویکرد «توسعه کسب‌وکار محور» اجرا شد و استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه شهر به صورت سیستماتیک با مدیریت شهر تهران مشارکت کردند.

وی افزود: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در فاز دوم پروژه «باهم» بر «توسعه شهروند محور» تمرکز کرده و به جذب ایده‌ها و سرمایه‌گذاری جمعی در توسعه شهر می‌پردازد.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری که در ششمین اجلاس عمومی مجمع شهرداران آسیایی به صورت آنلاین حضور داشت، بالاترین سطح توسعه برای افزایش سرمایه اجتماعی شهری را  اعتماد عمومی و مشارکت شهروندان با مدیریت شهری معرفی کرد و افزود: شهرداری تهران تلاش می‌کند در فاز سوم از این پروژه در جایگاه حاکمیت شهری با ایجاد مقررات و استفاده از مشورت‌های عمومی و رویکردهای پایین به بالا، با استفاده از نوآوری و حذف موانع اقتصاد دیجیتال گام‌های موثری بردارد.

واحدی‌فر راه‌اندازی اپلیکیشن «تهران من» را از اقدامات کلیدی شهرداری تهران در رفع مشکلات محله‌ها عنوان کرد و افزود: شهروندان می‌توانند به پروژه‌های انجام شده در هر محله امتیاز دهند و همچنین مشکلات خود را در محله‌ها از طریق اپلیکیشن به‌همراه صوت و تصویر ارسال کنند.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تاکید کرد: در مدیریت شهر تهران بر این اعتقادیم که توانمندسازی جوامع محلی و افزایش احساس تعلق به شهر در شهروندان به کاهش هزینه‌های نگهداری شهر و افزایش ایمنی و امنیت منجر می‌شود.

روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: