در پنل سرمایه‌گذاری شهر هوشمند و شرکت‌های دانش‌بنیان مطرح شد:

تهران بیشترین سهم را در اقتصاد دیجیتال کشور دارد

تهران بیشترین سهم را در اقتصاد دیجیتال کشور دارد
کدخبر : 560166

پنل سرمایه‌گذاری شهر هوشمند و شرکت‌های دانش‌بنیان با حضور سرپرست سازمان فاوا، رئیس مرکز تهران هوشمند و معاون خدمات دیجیتال شهروندی و تعدادی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در سالن کنفرانس برج میلاد تهران برگزار شد.

به گزارش شما و اقتصاد: هادی محضرنیا سرپرست سازمان فاوای شهرداری تهران در ابتدای این جلسه با اعلام اینکه به‌زودی سازمان فناوری‌های نوین با هسته‌ی مرکز تهران هوشمند تشکیل می‌شود در این رابطه اظهار کرد: گرچه سازمان فاوا متولی بخش فناوری نیز بوده اما واقعیت آن است گستره حوزه فناوری در شهر هوشمند بسیار وسیع‌تر از حوزه دیجیتال است از این رو با نظر شهردار تهران ایجاد سازمان فناوری‌های نوین در راستای تسهیل فعالیت در حوزه‌های فناورانه شهر تهران در دستور کار قرار گرفت و با تصویب آن، در حال آماده‌سازی اساسنامه این سازمان هستیم.

 

IMG-20220707-WA0067

محضرنیا با اشاره به‌این‌که حوزه فعالیت سازمان فاوا توسعه خدمات شهر هوشمند، افزایش بهره‌وری و توسعه امنیت شهری است، اعلام کرد: گسترش متوازن، پایدار و عادلانه زیرساخت‌های ارتباطی، فنی، محتوایی و خدمات دیجیتال برخط، تسهیل کردن زمینه برای دسترسی فراگیر و عادلانه به خدمات دیجیتال، داده‌های شهری و زیرساخت‌های ارتباطی پایدار بخشی از مهمترین وظایف پیش‌روی سازمان فاوا است.

 

IMG-20220707-WA0068

وی افزود: همچنین فراهم‌سازی استفاده از فناوری‌های نوین و هوشمند و به‌کارگیری مدل‌های جدید کسب‌وکار و توسعه بازار و مشارکت با بخش خصوصی در کنار برون‌سپاری و ایجاد درآمدهای پایدار شهری از دیگر وظایف مهم سازمان فاوا است که در این راستا تلاش می کنیم از طریق سامانه «باهم» نیازهای فناورانه را در اختیار شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان قرار دهیم.

سرپرست سازمان فاوای شهرداری تهران با تاکید بر جایگاه شهر تهران در حوزه ICT در این‌باره گفت: بیش از هزار و پانصد شرکت دانش‌بنیان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، نرم‌افزار و زیست‌بوم نوآوری و فناوری وجود دارند که با توجه به استقرار تعداد زیادی از آن‌ها در شهر تهران، بیشترین سهم در اقتصاد دیجیتال کشور را به تهران اختصاص داده‌اند. از این رو سرمایه‌‌گذاری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات حائز اهمیت است.

 

IMG-20220707-WA0065

محضرنیا با تاکید بر این‌که سازمان فاوا آمادگی مذاکره در خصوص هر نوع مدل جذب سرمایه را دارد، اظهار کرد: شهرداری تهران برای ورود تکنولوژی‌ها و صنایع جدید با همکاری بخش خصوصی، آماده است و با توجه به سطح ارائه خدمات و کیفیت آن، رقابت نقش تعیین‌کننده‌ای را در این بخش بر عهده دارد.

وی با اشاره به وجود دو هزار کیلومتر زیرساخت فیبرنوری در تهران، خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های داده و اطلاعات آماری فاوا سرمایه‌ای است که بخش خصوصی باید به آن توجه کند و در کنار جایگاه شهرداری تهران به عنوان گلوگاه انجام امور بین‌دستگاهی که فرصت هماهنگی در حوزه قانون و مقررات را در اختیار دارد، با ورود به حوزه سرمایه‌گذاری در حوزه فناورانه، نسبت به بازگشت سرمایه و سودآوری اطمینان داشته باشند.

محضرنیا، سامانه «تهرانِ من» را بزرگترین مرجع داده‌های شهری معرفی کرد که دارای سه‌ونیم میلیون کاربر فعال است و در ادامه افزود: رشد کاربران فناوری در زمان پاندمی کرونا گواهی بر نقش پررنگ حوزه فناوری اطلاعات دارد و در این راستا حوزه شهری تهران، این ظرفیت را دارد تا همه خدمات شهروندی که امکان‌پذیر است را به صورت الکترونیک و غیرحضوری ارائه کند و این موضوع یکی از حوزه‌های مهم ورود بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه سرمایه‌گذاری است تا ارائه خدمات را به صورت اپلیکیشن ارائه دهند.

سرپرست سازمان فاوای شهرداری تهران تبادل داده‌ای و به اشتراک‌گذاشتن API را به عنوان یکی از حوزه‌های مهم ارتباطی سازمان فاوا با بخش خصوصی معرفی کرد و گفت: فاوای شهرداری تهران در این زمینه مشارکت زیادی داشته است به‌طوری که هم API خریده‌ایم و هم فروخته‌ایم.

در ادامه این جلسه ایمان صادق‌زاده سرپرست مرکز تهران هوشمند، اقدام به معرفی روش‌های سرمایه‌گذاری در سازمان فاوای شهرداری تهران کرد وتعدادی از پروژه‌های مشارکتی را به علاقه‌مندان معرفی کرد.

 

 

 

 

 

روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: