اعطای «نشان ملی تغذیه» برای نخستین بار به تولیدکنندگان و خدمات دهندگان صنایع غذایی کشور

اعطای «نشان ملی تغذیه» برای نخستین بار  به تولیدکنندگان و خدمات دهندگان صنایع غذایی کشور
کدخبر : 542730

به گزارش شما و اقتصاد: اجلاس ملی«سلامت مواد غذایی، از فرآوری تا مصرف» توسط «انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور» برگزار می شود.

به گزارش شما و اقتصاد: در راستای سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت مواد غذایی و اصلاح و ترویج الگوی مصرف، مبتنی بر برنامه های راهبردی وزارت بهداشت، «انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور» در نظر دارد براساس مصوبه شماره ۵۶۴۵/۱۰۰ نخستین همایش ملی "سلامت مواد غذایی، از فرآوری تا مصرف" را با مشارکت سازمان غذا و دارو ، وزارت صمت، سازمان نظام پزشکی، شورای عالی سلامت، سازمان شیلات و شورای سیاستگذاری صدا و سیما،  ۲۴ مهر ماه سال جاری همزمان با روز جهانی غذا در محل انستیتو تحقیقات و تغذیه ای و صنایع غذایی کشور برگزار نماید.

همچنین  در این همایش برای اولین بار " نشان ملی تغذیه"  به تولید کنندگان و خدمات دهندگان و افراد شاخص و کارآمد در این حوزه بر اساس دستورالعمل مصوب شورای عالی انستیتو اعطا خواهد شد .

گفتنی است بر  اساس تصمیم نهایی « انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور » و شورای سیاست گذاری نشان ملی تغذیه، موسسه فرهنگی و هنری «عصرگفتگوی قلم» به عنوان دبیرخانه اجرایی اجلاس ملی "سلامت مواد غذایی، از فرآوری تا مصرف " جهت پیگیری امور مربوط به ثبت نام و سایر امور اجرایی  مربوط به این نشان ملی  آغاز به کار کرد.

61801568

• ضوابط ثبت نام کنندگان جهت حضور در فرآیند ارزیابی نشان ملی تغذیه:

1- ثبت نام جهت حضور در فرآیند کارشناسی به تنهایی موجب اخذ نشان نمی گردد و ثبت نام کننده حتماً باید امتیازات و تأییدات کمیته علمی و ارزیابی را اخذ نماید.

۲- با توجه به اینکه محصولات تولیدی نیاز به تأییدات آزمایشگاهی دارند، هزینه های مربوطه طبق تعرفه آزمایشگاه مورد تأیید سازمان غذا و دارو، با ثبت نام کننده می باشد.

۳- برخی از معیارهای اعطای نشان مطابق مصوبه شماره ۵۶۵۴/۱۰۰ انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور به شرح ذیل است؛

- چهره شاخص و تأثیر گذار در ارتقاء و ترویج دانش تغذیه در سطوح ملی، منطقه ای یا بین المللی

- ارائه فرآیند یا خدمات که منجر به بهبود وضعیت تغذیه در جامعه گردد.

- فرآورده های غذایی، صنفی یا صنعتی دارای ویژگیهای مطابق با معیارهای سلامت و تغذیه سالم باشد.

تولیدکنندگان و خدمات دهندگان در حوزه صنایع غذایی کشور ، جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص برگزاری این رویداد ملی می توانند  با شماره ۰۲۱۸۱۰۲۰ داخلی ۱۰۰۱ و ۱۰۰۲ دبیرخانه این اجلاس موسسه  ( عصرگفتگوی قلم )  ،تماس حاصل نمایند.   

روابط عمومی دبیرخانه اجلاس "سلامت مواد غذایی، از فرآوری تا مصرف»

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: