پالایشگاه های پارس دو به مخازن ذخیره سازی میعانات گازی پارس جنوبی متصل می شود

پالایشگاه های پارس دو به مخازن ذخیره سازی میعانات گازی پارس جنوبی متصل می شود
کدخبر : 536175

به گزارش شما و اقتصاد: مجری پروژه احداث تاسیسات ذخیره سازی و ایستگاه های اندازه گیری میعانات گازی پارس جنوبی گفت: پالایشگاه های گازی سایت دو پارس جنوبی به تاسیسات ذخیره سازی و ایستگاه های اندازه گیری میعانات گازی متصل می شود.

به گزارش شما و اقتصاد: فروزش در جریان مراسم بهره‌برداری رسمی از تاسیسات ذخیره‌سازی و ایستگاه‌های اندازه‌گیری میعانات گازی پارس جنوبی گفت: این تأسیسات هم اکنون با دریافت خوراک از پالایشگاه‌های سایت یک پارس جنوبی با ظرفیت ذخیره سازی ۴ میلیون بشکه میعانات گازی در حال بهره‌برداری است.

فروزش با اشاره به برنامه‌ریزی به‌منظور اتصال پالایشگاه‌های پارس دو به مخازن ذخیره‌سازی میعانات گازی پارس جنوبی گفت: با تکمیل یک خط لوله ۳۰ اینچ جدید که به همین منظور در حال اجراست، قابلیت دریافت میعانات گازی پالایشگاه‌های پارس دو به این تأسیسات فراهم می شود.

وی با بیان اینکه نخستین مخزن ذخیره‌سازی میعانات گازی در این پروژه، اوایل سال ۱۳۹۸ و آخرین مخزن نیز در بهمن‌ماه سال گذشته وارد مدار بهره‌برداری شده، افزود: هم‌اکنون این تأسیسات شامل ۸ مخزن ذخیره‌سازی هرکدام با ظرفیت ۵۰۰ هزار بشکه در حال بهره‌برداری است و روزانه ۳۶۰ هزار بشکه میعانات گازی به پالایشگاه ستاره خلیج فارس منتقل می‌شود.
 

فروزش به قابلیت های مهم این پروژه در دریافت و ارسال میعانات گازی به مبادی مصرف اشاره کرد و افزود: این پروژه افزون بر تامین خوراک پالایشگاه ستاره خلیج فارس و پالایشگاه پارس شیراز ، می‌تواند روزانه تا سقف ٦٠٠ هزار بشکه میعانات گازی را به منظور بارگیری به گوی‌های شناور شماره ١و٢ در عسلویه به منظور صادرات ارسال کند.

مجری پروژه احداث تاسیسات ذخیره‌سازی و ایستگاه‌های اندازه‌گیری میعانات گازی پارس جنوبی با بیان اینکه این پروژه در قالب سه EPC توسعه و تکمیل شده است ، گفت: در مجموع این سه قرارداد ۲۰۰ هزار نفر ماه کار اجرا شده است.

وی درباره میزان بهره‌مندی از توان داخل در هریک از این بخش‌ها گفت: در بخش EPC1 در مجموع حدود ۵۰ درصد ساخت داخل و در بخش های EPC2 و EPC3 در حوزه های مهندسی ، کالا و اجرا به طور کامل و صددرصدی از توان شرکت ها و متخصصان داخلی استفاده شده‌است.

روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: