مدیرعامل فولاد مبارکه خبر داد:

با تصویب در مجمع عمومی پیش رو ارزش سرمایۀ شرکت به ۳۰۴هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال خواهد رسید

با تصویب در مجمع عمومی پیش رو ارزش سرمایۀ شرکت به ۳۰۴هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال خواهد رسید
کدخبر : 536716

به گزارش شما و اقتصاد: مدیرعامل فولاد مبارکه، در جریان بازدید وزیر صمت از این کارخانه، ضمن ارائۀ گزارشی از روند تولید و دستاوردهای فولاد مبارکه در سال‌های اخیر گفت: فولاد مبارکه مولود انقلاب اسلامی است و مدیران و پیمانکارانی در دوران دفاع مقدس با پایمردی خود این شرکت را بنا کردند و به بهره‌برداری رساندند و به این وسیله برای کشور عزت و افتخار آفریدند.

به گزارش شما و اقتصاد: حمیدرضا عظیمیان از گروه فولاد مبارکه به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکنندۀ آهن اسفنجی در جهان و بزرگ‌ترین فولادساز منطقۀ خاورمیانه و منطقۀ منا با سهم ۲۰ درصدی تولید فولاد نام برد و گفت: با تصویب در مجمع عمومی پیش رو ارزش سرمایۀ شرکت به ۳۰۴هزار و ۵۰۰میلیارد ریال خواهد رسید و ارزش بازار این شرکت در حال حاضر به بالای ۳۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. هم‌اکنون ۷٫۲ میلیون تن فولاد در داخل شرکت تولید می‌شود و در گروه فولاد مبارکه (فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان و مجتمع فولاد سبا) نیز ظرفیت تولید به حدود ۱۰٫۲ میلیون تن افزایش یافته است.

وی ادامه داد: حدود ۱۰۰۰ کارخانه در کشور تأمین کالا و مواد مصرفی فولاد مبارکه را بر عهده دارند و حدود ۳۰۰۰ کارگاه نیز از محصولات این شرکت در خطوط تولید خود استفاده و ورق فولاد مبارکه را به محصولات نهایی تبدیل می‌کنند.

مدیرعامل فولاد مبارکه با اشاره به اینکه در حال حاضر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم حدود ۳۵۰ هزار فرصت شغلی در زنجیرۀ تولید فولاد مبارکه وجود دارد گفت: علاوه‌بر شرکت‌های یادشده، هلدینگ‌های دیگری شامل توکافولاد، آتیه‌فولاد، هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعۀ معادن و فلزات و هلدینگ متیل نیز در گروه فولاد مبارکه حضور دارند. این در حالی است که یکی از بزرگ‌ترین هلدینگ‌های مالی کشور توسط مبارکه در حال تأسیس و راه‌اندازی است.

وی از وجود زنجیرۀ کامل تولید در فولاد مبارکه به‌عنوان عامل اصلی افزایش سود و درآمد این شرکت نام برد و اظهار داشت: فروش فولاد مبارکه در سال ۹۷ حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان و در سال ۹۸ حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان بوده و امسال پیش‌بینی می‌شود این عدد به مرز ۵۵ هزار میلیارد تومان فروش برسد. به همین دلیل می‌توان گفت فولاد مبارکه علاوه‌بر اینکه یک بنگاه صنعتی است، یک بنگاه اقتصادی هم هست و در بازار سرمایه نقش بسیار مهمی دارد.

وی در تشریح عملکرد خطوط تولید این شرکت گفت: شرکت در هشت‌ماهۀ سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل روند روبه‌رشدی داشته است؛ به‌نحوی‌که با تلاش کارکنان آن، تولید گندله در بازۀ زمانی مذکور در سال ۹۷ نزدیک به ۶ میلیون تن بوده و امسال به حدود ۷ میلیون تن افزایش یافته است. در تولید آهن اسفنجی از ۷ میلیون تن به ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تن و در فولاد خام از ۶ میلیون و  ۲۰۰ هزار تن به ۶ میلیون ۶۹۰ هزار تن رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه شرکت در سال گذشته با افت تولید مواجه شد تصریح کرد: دو دلیل عمده، یعنی نرسیدن مواد اولیه و قطعی حدود دوماهۀ گاز مهم‌ترین دلایل افت تولید بوده است که می‌طلبد مسئولین محترم برای آن چاره‌اندیشی کنند و اقدام عاجل به عمل آورند. به خاطر داشته باشیم فولاد مبارکه در سال ۹۸ حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان، به دلایلی که به آن اشاره شد، متضرر گردید. نباید فراموش کرد که

 فولاد مبارکه جزو کارخانه‌هایی است که می‌تواند بیشتر از ظرفیت اسمی خود تولید کند، اما باعث تأسف است که به‎‌دلیل کمبود مواد اولیه از این ظرفیت استفاده نکنیم.

وی تصریح کرد: فولاد مبارکه برای کنترل و آرامش بازار سعی می‌کند کالا را به مشتری و مصرف‌کننده برساند و بنا بر تأکید مسئولین وزارت‌خانه بر تأمین حداکثری بازار داخل، امسال شاهد کاهش ۳۲ درصدی صادرات بودیم و کاهش صادرات در درازمدت برای سازمان مشکلات خاص خود را به همراه می‌آورد.

وی از ایجاد هلدینگ مالی در فولاد مبارکه خبر داد و گفت: از سال ۹۷ تا به حال سرمایۀ ثبتی فولاد مبارکه از ۷۵۰۰ میلیارد تومان تا دی‌ماه سال جاری با تصویب و تصمیم مجمع عمومی پیش رو به ۳۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

عظیمیان تصریح کرد: بسیاری از شرکت‌های بورسی از محل تجدید ارزیابی ممکن است برای افزایش سرمایه اقدام کنند، ولی افزایش سرمایه در فولاد مبارکه کاملا واقعی است و از محل سود توزیع‌نشدۀ انباشت‌شدۀ سهام‌داران انجام می‌شود و لذا سهام فولاد مبارکه سهام بسیار ارزشمندی است.

مدیرعامل فولاد مبارکه با بیان اینکه به‌دلیل التهابات پیش‌آمده در دو سه ماه گذشته، اولین مجوز ایجاد سهام خزانه به نام فولاد مبارکه صادر شده است، گفت: همان‌گونه که می‌دانیم هیچ شرکت بورسی حق ندارد سهام خودش را بخرد، اما سازمان بورس راهکاری ایجاد کرد تا صف فروش ایجاد نشود و با اخذ مجوز خرید و نگهداری سهام خزانه حدود ۲۰۸۰ میلیارد تومان از سهام فولاد خریداری شد. همچنین شرکت در راستای حمایت از سهام شرکت‌های گروه فولاد مبارکه، اقدام به تأسیس صندوق سرمایه‌گذاری بازارگردانی با سرمایۀ ۸۰۰ میلیارد تومان نموده و این صندوق هم‌اکنون در بازار سرمایه در حال فعالیت است. وقتی افزایش سرمایۀ شرکت عملیاتی گردد، فولاد مبارکه بزرگ‌ترین شرکت بورسی به لحاظ ارزش اسمی خواهد بود.

وی در ادامه از تعریف حدود یک میلیارد یورو پروژه در فولاد مبارکه خبر داد و گفت: ۲۰ هزار میلیارد تومان نیز سهم داخل است. این پروژه‌ها شامل نورد گرم شمارۀ ۲، افزایش ۵۰۰ هزار تنی ظرفیت فولاد هرمزگان (رسیدن به ظرفیت ۲ میلیون تن)، راه‌اندازی فولادسازی ۸۰۰ هزار تنی فولاد سفیددشت، کارخانۀ تولید الکترود گرافیتی اردکان، افزایش ظرفیت شرکت ورق خودرو کاشان است. همچنین حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان به پیمانکاران داخلی در سراسر کشور واگذار می‌شود که این امر در جهت اجرای دستور مقام معظم رهبری برای جهش تولید، اقدام مؤثری خواهد بود.

وی از پروژۀ نورد گرم شمارۀ ۲ فولاد مبارکه به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین پروژه‌های حوزۀ صنعت فولاد کشور نام برد و گفت: با تولید ورق خام موردنیاز در تولید لوله‌های انتقال نفت و گازترش از گوره به جاسک نشان دادیم که در حوزۀ تولید فولاد خام از دنیا عقب نیستیم و همپای دنیا جلو رفته‌ایم، ولی در تولید ورق از دنیا عقبیم. اگر ما در ۳ تا ۵ سال آینده ورق‌های با گرید جدید تولید نکنیم، فولاد مبارکه نیز به سرنوشت کارخانه‌های عقب‌ماندۀ کشور دچار خواهد شد.

عظیمیان در ادامه از اجرای پروژۀ نسل چهارم تکنولوژی در فولاد مبارکه به‌عنوان دیگر ابَر پروژۀ در دست اجرای این شرکت یاد کرد و گفت:  فولاد مبارکه اکنون دارای نسل سوم تکنولوژی است و می‌کوشد همگام با دنیا به سمت نسل چهارم پیش برود که بسیار هوشمند است و این دقیقا همان حرکت در مسیر دانش‌افزایی است که همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده است.

گفتنی است در ابتدای این بازدید، وزیر صنعت، معدن و تجارت و هیئت همراه با حضور در محل معراج‌الشهدای فولاد مبارکه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند و در ادامه در باغچۀ فضای سبز شخصیت‌های این شرکت یک نهال به رسم یادبود غرس نمودند.

روابط عمومی فولاد مبارکه اصفهان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: