گل به خودی!

در جنگ اقتصادی به افسران جنگ اقتصادی در جبهه خودی، حمله نکنیم

 در جنگ اقتصادی به افسران جنگ اقتصادی در جبهه خودی، حمله نکنیم
کدخبر : 536815

به گزارش شما و اقتصاد: مرتضی بلوکی: پس از خروج دونالد ترامپ از برجام، دشمنی و جنگ ایالات متحده آمریکا به جنگ اقتصادی تغییر پیدا کرد. آمریکا در قالب جنگ اقتصادی، شدیدترین و بی‌سابقه‌ترین فشار و تحریم اقتصادی تاریخ ایران و جهان را رقم زد. گستره و ژرفای جنگ اقتصادی که در قالب تحریم اقتصادی صورت گرفت، به بی‌سابقه‌ترین جنگ اقتصادی تاریخ تبدیل شد. تعبیر جنگ اقتصادی، تعبیری است که مقام معظم رهبری نیز بارها به کار برده‌اند و بر ضرورت مقابله با این جنگ، تاکیده داشته‌اند.

به گزارش شما و اقتصاد: جنگ اقتصادی دشمن دو رکن اساسی دارد. اول تحریم نفتی تا درآمدهای نفتی ایران به صفر برسد و دوم تحریم بانکی تا نقل و انتقال پول حاصل از صادرات غیرنفتی بسیار دشوار شود. در این میان بنگاه‌ها و شرکت‌های پیشران در اقتصاد ایران که از یک سو نقش اساسی در خودکفایی کشور و از سوی دیگر تداوم صادرات غیرنفتی دارند، نقش اساسی را در جنگ اقتصادی ایفا می‌کنند و به بیان بهتر این شرکت‌ها و موسسات، افسران جنگ اقتصادی هستند.

بی‌تردید «فولاد مبارکه» در حال حاضر یکی از پیشگامان دفاع در جنگ اقتصادی است و در خط مقدم مبارزه با تحریم‌های اقتصادی دشمنان کشور، قرار دارد. اهمیت فولاد مبارکه در جنگ اقتصادی، افزایش ضریب خودکفایی، صادرات و ارزآوری به حدی بوده است که دولت آمریکا فولاد مبارکه به عنوان لیدر فولاد کشور را به فهرست تحریم‌های اقتصادی افزود. همچنین برای ایجاد اختلال در روند رو به رشد این شرکت، طرح‌های توسعه این شرکت، از جمله طرح نورد گرم ۲ را هدف تحریم‌های خود قرار داد. در ادامه حتی ناخدا و کشتی های حامل مواد اولیه این کارخانه مورد تحریم قرار گرفتند.

در هر جنگی، آنچه شرایط جنگ را برای سربازان و افسران میدان جنگ دشوار و تلخ می‌سازد، نه حمله از سوی دشمن که حملات از پشت جبهه خودی است. متاسفانه در روزهای اخیر یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ادعاها و اتهامات بی‌پایه‌ای را علیه فولاد مبارکه مطرح کرده است که با استقبال وسیع ضدانقلاب وابسته به دشمنان کشور، مواجه شده است. تلویزیون منافقین نیز با پوشش گسترده اظهارت این نماینده و با استناد به آن کوشیده است افکار عمومی را علیه نظام و کشور بسیج کند.

از آنجا که فولاد مبارکه بزرگترین شرکت بورسی ایران است، ضداتقلاب حساب ویژه ای برای القای پالس های منفی با هدف ایجاد نارضایتی سهامداران آن که بخش عمده ای از جامعه هستند، تدارک دیده است. موضوعی که سالهاست با استراتژی ایجاد نارضایتی اجتماعی در دستور کار دشمن قرار گرفته است و نمونه های آن را در دی ماه ۹۶ و آبان ۹۸ به اجرا گذاشته است.

به نظر می‌رسد در ادامه استراتژی دشمن، اظهارات این نماینده نیز مصداق عینی تضعیف سربازان و افسران خودی در جبهه جنگ بوده که نارضایتی اجتماعی را به دنبال خواهد داشت و مطلقا فاقد توجیه است. از آن بدتر این که تضعیف جبهه خودی و افسران جنگ اقتصادی تحت عنوان مجلس انقلابی صورت گرفته است. آیا نمایندگان مجلس انقلابی فرمایش و تاکید موکد رهبری مبنی بر ضرورت توجه دقیق مسئولان به رفتار و گفتار خود را فراموش کرده‌اند که با تکیه بر مطالب نادرست، سخنانی تا این میزان، دشمن شاد کن را بر زبان می‌آوردند که این چنین مورد استفاده و استناد ضد انقلاب قرار بگیرد؟ از آن بدتر این که این اظهارات به نام و تحت عنوان مجلس انقلابی و اصولگرا صورت گرفته است. حالا باید پرسید کدام موازین انقلاب به تضعیف جبهه خودی و ایجاد نارضایتی تاکید دارد؟ تطابق اقدام انقلابی با بازی در زمین ضدانقلاب چقدر است؟

بدیهی است همه مسئولان باید در سال جهش تولید و در هنگامه جنگ اقتصادی مراقب سخنان خود باشند. سخن گفتن درباره شرکت فولاد مبارکه، سخن گفتن از یک واحد تولیدی کوچک نیست. هنگامی که از فولاد مبارکه حرف می‌زنیم در واقع از یک مجموعه‌ای حرف می‌زنیم که ۱۵ هزار نفر به صورت مستقیم و ده‌ها هزار نفر به صورت غیرمستقیم در آن مشغول به کار هستند. از مجموعه‌ای سخن می‌گوییم که با اجرای دستورالعمل رهبری، کشور را نه تنها از واردات بسیاری از محصولات فولادی بی‌نیاز کرده که در مسیر صادرات و ارزآوری گام برداشته است به نحوی که مورد تحریم‌های ظالمانه آمریکا قرار گرفته است. فولاد مبارکه در همین شرایط سخت تحریم در حال اجرای پروژه عظیم نورد گرم ۲ است که هم نیازهای وارداتی کشور را بسیار می‌کاهد و هم بر صادرات کشور، خواهد افزود.

حال اگر این ادعاهای بی اساس، تمرکز این جبهه اقتصادی را به هم بزند، بجز اینکه دود آن به  چشم مردم میرود چه سودی خواهد داشت؟ آیا باز پای دلالان واردکننده و عصبانیت آنها از تولیدملی درمیان است؟

در پایان باید تاکید کرد از نمایندگان مجلس انقلابی و سایر مسئولان بیش از دیگران انتظار می‌رود مراقب گفتار خود باشند. مراقب باشیم در جنگ اقتصادی به افسران جنگ اقتصادی در جبهه خودی، حمله نکنیم.

ایلنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: